Ο ΤΣΑΡΛΙ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΣΟΚΟΛΑΤΑΣ
(Βαθμολογία Armageddon: 3/5 - Πρόταση Ημέρας)
ALPHA 21.00
Φαντασίας, 2005 (Έγχρ.), 115'
CHARLIE AND THE CHOCOLATE FACTORY. Αμερικανική ταινία του Τιμ Μπάρτον, με τους Τζόνι Ντεπ, Φρέντι Χάιμορ, Ντέιβιντ Κέλι.
Ένα πάμφτωχο αγόρι κερδίζει μαζί με άλλα τέσσερα παιδιά το δικαίωμα να επισκεφτούν το εργοστάσιο σοκολάτας του εκκεντρικού Γουίλι Γουόνκα.
Γραμμένο το 1964, το ομότιτλο βιβλίο του Ρόαλντ Νταλ φαντάζει λιγάκι ξεπερασμένο με τις ηθικοπλαστικές απόψεις του για τη λαιμαργία που κακομαθαίνει τα παιδιά. Παίρνοντας στα χέρια του αυτό το υλικό, ο Τιμ Μπάρτον δεν κάνει απλώς μια παραμυθένια φαντασμαγορία, αλλά μια ντελιριακή σε σκηνογραφικά ευρήματα ταινία, που περιγράφει τον μικρό ήρωά του ως έναν δραπέτη από το λογοτεχνικό σύμπαν του Ντίκενς και προσθέτει τον σύνθετο και εντυπωσιακό ρόλο του Τζόνι Ντεπ στην πινακοθήκη των τυπικών μπαρτονικών ηρώων.
Ο ΑΡΤΟΣ ΗΜΩΝ Ο ΕΠΙΟΥΣΙΟΣ
ΕΤ1 23.30
Ντοκιμαντέρ, 2005 (Έγχρ.), 92'
UNSER TAEGLICH BROT. Γερμανο-αυστριακή ταινία του Νικολάους Γκεϊράλτερ.
Σκηνικό: ένα χωράφι γεμάτο ηλιοτρόπια. Τους ήχους της ημέρας διακόπτει ένα αεροπλάνο το οποίο μπαίνει στο πλάνο, στρίβει, πετάει προς το μέρος μας κι αρχίζει να ψεκάζει^ έπειτα περνάει από μπροστά μας και χάνεται. Η απλή αυτή σκηνή, μαζί μ’ εκείνη μιας μηχανής που «πυροβολεί» ζωντανά κοτοπουλάκια σε καφάσια τα οποία, μόλις γεμίζουν, αντικαθίστανται αυτόματα από άλλα ή την εικόνα ενός εργάτη να τρώει μόνος το κολατσιό του στη γωνιά μιας μεγάλης αίθουσας, μας αποκαλύπτουν με έναν ευθύ αλλά ταυτόχρονα περίτεχνο τρόπο ότι δεν αρκεί πλέον το «πάτερ ημών» για να φέρει τον επιούσιο άρτο στο τραπέζι μας.
Γιατί αυτός δεν ζυμώνεται από τα χέρια της γιαγιάς που ξυπνά χαρούμενη κάθε πρωί στο αγρόκτημα –όπως συμβαίνει σε κάθε διαφήμιση που σέβεται τον εαυτό της (αλλά όχι απαραίτητα τους θεατές της)– αλλά παράγεται, όπως όλα τα προϊόντα της διατροφής μας, από μια αυστηρά οργανωμένη, αυτοματοποιημένη διαδικασία. Αυτήν την αλυσίδα παραγωγής παρακολουθεί ο Γκεϊράλτερ μέσα από ακίνητα πλάνα που, χωρίς μουσική, διαλόγους ή σχολιασμό, εναλλάσσονται κάθε 30 με 40 δευτερόλεπτα και περιγράφουν έναν κόσμο στον οποίο ο άνθρωπος αποξενώνεται όλο και περισσότερο από την τροφή του, άρα και από το περιβάλλον του, τόσο ως παραγωγός όσο φυσικά και ως καταναλωτής. Χρειάζεται λιγότερο από μιάμιση ώρα όμως για να καταλάβουμε πως έχει αποξενωθεί, τόσο ως «παραγωγός» όσο και ως «καταναλωτής», από την ίδια του τη ζωή.
ΥΠΟΘΕΣΗ ΛΑΡΙ ΦΛΙΝΤ
MEGA 23.50
Βιογραφική, 1996 (Έγχρ.), 130'
THE PEOPLE vs LARRY FLYNT. Αμερικανική ταινία του Μίλος Φόρμαν, με τους Γούντι Χάρελσον, Κόρτνεϊ Λαβ, Έντουαρντ Νόρτον.
Ο βίος και τα έργα του πορνοεκδότη Λάρι Φλιντ, τον οποίο πήγαινε συνεχώς στα δικαστήρια το αμερικανικό δημόσιο εξαιτίας της προκλητικότητας των εντύπων του.
Η ταινία κρύβει αδικαιολόγητα διάφορες σκοτεινές πτυχές του Λάρι Φλιντ, για να προάγει την εικόνα του ανθρώπου που εμπαίζει το κατεστημένο με τον πιο χυδαίο αλλά και ριζοσπαστικό τρόπο. Έτσι μετατρέπει τον κεντρικό ήρωα ένα είδος πορνο-Αριστοφάνη της αμερικανικής κοινωνίας των δεκαετιών ’70 και ’80, ενώ χάνει μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να δει σατιρικά διάφορες πτυχές της σύγχρονης Αμερικής.
ZODIAC
STAR 24.00
Θρίλερ, 2007 (Έγχρ.), 158'
Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Φίντσερ, με τους Τζέικ Τζίλενχαλ, Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, Μαρκ Ράφαλο.
Στα τέλη της δεκαετίας του ’60 μια σειρά από φόνους συγκλονίζει το Σαν Φρανσίσκο. Ύστερα απ’ τον καθέναν η αστυνομία λαμβάνει μια κρυπτογραφημένη επιστολή από τον serial killer (τον πρώτο στα αμερικανικά αστυνομικά χρονικά), ο οποίος υπογράφει ως Ζόντιακ. Ένας σκιτσογράφος, ένας δημοσιογράφος κι ένας αστυνομικός θα προσπαθήσουν με κάθε τρόπο να αποκαλύψουν την ταυτότητά του.
Βασισμένος στα πραγματικά γεγονότα, τα υπηρεσιακά αρχεία και δύο μπεστ σέλερ του άμεσα εμπλεκόμενου Ρόμπερτ Γκρέισμιθ (ο σκιτσογράφος), ο Ντέιβιντ Φίντσερ αναπαριστά το πολυετές ανθρωποκυνηγητό του διαβόητου serial killer, εστιάζοντας όχι στην αποκάλυψη της δικής του ταυτότητας, αλλά στα πρόσωπα των διωκτών του. Γιατί αυτό που τον ενδιαφέρει δεν είναι μία ακόμη αστυνομική περιπέτεια, αλλά μια τολμηρή μελέτη πάνω στο φόβο, Αναπαριστώντας λεπτομερώς μια εποχή κατά την οποία η Αμερική αλλάζει πρόσωπο και διάθεση, καθώς διαπιστώνει ότι ο μεγαλύτερος εχθρός δεν είναι πλέον εξωτερικός, αλλά ο ίδιος της ο εαυτός, το «Zodiac» κρατά σε κάθε του πλάνο τη δύναμη ενός ιστορικού ντοκουμέντου και το διφορούμενο ενός ανησυχητικού ψυχολογικού θρίλερ. Οι τελετουργικές κινήσεις της κάμερας, το τάιμινγκ που συντηρεί την εκκρεμότητα, τα παιχνίδια με το κάδρο, τα χρώματα και το βάθος πεδίου (μνημειώδης η δουλειά του διευθυντή φωτογραφίας Χάρη Σαββίδη) προσδίδουν μια απειλητική νότα, ακόμα και στη μικρότερη λεπτομέρεια, ακόμα και στην πιο καθησυχαστική εικόνα. Μακριά από τη φλασάτη βιρτουοζιτέ των προηγούμενων ταινιών του, ο Φίντσερ ακολουθεί εδώ τη μέθοδο της υποβολής και, θυσιάζοντας μια σίγουρη εμπορική επιτυχία, μας παρασύρει ως το τελευταίο σύνορο αυτού του παραισθητικού σύμπαντος.
ΚΥΝΗΓΩΝΤΑΣ ΤΟ ΣΙΓΟΥΡΟ ΚΡΕΒΑΤΙ
NET 01.10
Κομεντί, 1985 ( Έγχρ.), 100'
THE SURE THING. Αμερικανική ταινία του Ρομπ Ράινερ, με τους Τζον Κιούζακ, Δάφνη Ζουνίγκα, Νικολέτ Σέρινταν.
Ένας φοιτητής κατευθύνεται προς την Καλιφόρνια για να συναντήσει ένα φίλο του (και «εύκολα» κορίτσια), πραγματοποιώντας το ταξίδι με μια κοπέλα που αντιπαθεί.
Το «Συνέβη μια Νύχτα» του Κάπρα ως ιδιαιτέρως ευχάριστη νεανική ρομαντζάδα με όμορφη μουσική.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου