Ξεκίνησε, όπως όλοι οι αυτοδημιούργητοι εκδότες της
μεταπολίτευσης, από το μηδέν και σε τριάντα κοντά χρόνια έστησε μια
αυτοκρατορία στον χώρο του περιοδικού τύπου.
Από ένα μικρό γραφειάκι στην Πλατεία Βικτωρίας, ο Αντώνης Λυμπέρης έφτασε -σε τρείς δεκαετίες- να διευθύνει ένα εκδοτικό κολοσσό στην Παιανία σε κάτι γραφεία που θύμιζαν σαν χώροι πολυεθνική διαφημιστική εταιρεία στην Νέα Υόρκη. Οι φήμες λένε ότι την εποχή της δόξας ο Αντώνης Λυμπέρης και η σύζυγος του Έλενα είχαν αγοράσει, για να γευματίζουν τα μεσημέρια στην εταιρεία τους, δύο ζευγάρια σερβίτσια Hermes που κόστιζαν κοντά στις 7000 ευρώ!
Οι φήμες λένε ακόμα ότι τους προσκεκλημένους του στην Παιανία και στις βίλες της Κηφίσιας και της Μυκόνο τους υποδεχόταν ένας μπάτλερ, κατά τα Βρετανικά πρότυπα. Ήταν η εποχή που η Ελλάδα ζούσε εκτός πραγματικότητας, τα δάνεια διπλασίαζαν με τρόπο φαντασιακό το εισόδημα του μέσου Έλληνα και η εκδοτική ελίτ της χώρας μηρύκαζε τους τρόπους και τις συνήθειες των ιδιοκτητών των μεγάλων εκδοτικών συγκροτημάτων της Δύσης.
Το όνειρο μιας διαρκούς και χωρίς όρια ανάπτυξης κράτησε δυστυχώς λίγο και η δημοσιονομική εκτροπή της χώρας προσγείωσε βίαια την βιομηχανία του τύπου στην σκληρή πραγματικότητα. Ο μεγάλος δανεισμός σε συνδυασμό με την δραματική μείωση της διαφήμισης και των πωλήσεων αποσταθεροποίησε πλήρως τον περιοδικό τύπο στην χώρα που δεν είδε εγκαίρως αυτό που έρχεται. Ήταν πια ζήτημα χρόνου να οδηγήσει τις άλλοτε δυναμικές αυτές εκδοτικές εταιρείες στην ασφυξία, αφού δεν κατάφεραν να εφαρμόσουν ένα πρόγραμμα σωτηρίας των επιχειρήσεων τους. Και κυρίως επειδή δεν διέθεταν την απαραίτητη ρευστότητα για να μπορέσουν να τις αναδιαρθρώσουν.
Ο Αντώνης Λυμπέρης (όπως και ο Πέτρος Κωστόπουλος νωρίτερα) υπήρξαν άνθρωποι δημιουργικοί που σε λίγα χρόνια άλλαξαν την αντίληψη μας για το πώς δημιουργούνται τα περιοδικά στην Ελλάδα λανσάροντας τίτλους και εκδοτικά προϊόντα υψηλής ποιότητας σφραγίζοντας μια ολόκληρη εποχή. Στην πραγματικότητα οι προικισμένοι αυτοί εκδότες δημιούργησαν ένα αφήγημα σχεδόν σαν κινηματογραφική ταινία για να μπουν και οι ίδιοι στο τέλος μέσα "στο έργο".
Όπως όλοι οι πολίτες σε αυτοί την χώρα, πίστεψαν, ότι μια μικρή αγορά με περιορισμένα όρια, θα μπορούσε να ζει και να ανταγωνίζεται το Life Style, άλλων χωρών με διαφορετικό υπόβαθρο και δυνατότητες. Και για αυτό είναι άδικο, ίσως να τους φορτώνεται όλη η σημερινή κακοδαιμονία μιας κοινωνίας που δεν κατάφερε να ενηλικιωθεί εγκαίρως και να αλλάξει πορεία. Σήμερα οι εκδόσεις Λυμπέρη ανακοίνωσαν και επίσημα το τέλος των δραστηριοτήτων τους και την ταυτόχρονη πώληση των εντύπων τους στις Αττικές εκδόσεις και την Δάφνη Επικοινωνία.
Η πορεία του Λυμπέρη σε ημερομηνίες, όπως την γράφει ο ίδιος στην ιστοσελίδα του:
To 1981 ο Αντώνης Λυμπέρης εκδίδει το περιοδικό «Surf & Ski», μέσω της ατομικής του εταιρίας που μόλις είχε ιδρύσει.
1982 Ένα χρόνο αργότερα, το 1982, εκδίδει το δεύτερο του περιοδικό «Ο Κόσμος του Τένις».
1983 Το 1983 πραγματοποιεί την πρώτη μεγάλη εκδοτική του επιτυχία με το περιοδικό «Ο Κόσμος του Video», το οποίο αποτέλεσε το κύριο μέσο ενημέρωσης και επικοινωνίας του κοινού αλλά και των εταιριών διανομής του χώρου.
1984 Επενδύοντας στην αγάπη του για την θάλασσα, το 1984 ο Αντώνης Λυμπέρης εκδίδει το περιοδικό «Yachting» ενώ ταυτόχρονα συστήνεται η εταιρία ΕΚ∆ΟΣΕΙΣ ΛΥΜΠΕΡΗ Ε.Π.Ε., η οποία μετασχηματίζεται σε Α.Ε. δύο χρόνια μετά.
1988 Το 1988 εκδίδεται το STATUS, πρώτο μηνιαίο αντρικό περιοδικό lifestyle, που συνεχίζει ακόμα και σήμερα να αποτελεί το εγκυρότερο περιοδικό για τον σύγχρονο άντρα με στυλ και άποψη για τη ζωή.
1990 Το 1990 εκδίδεται το "7 Μέρες TV", εβδομαδιαίο τηλεοπτικό περιοδικό και πολύ σύντομα καταφέρνει να ηγηθεί της κατηγορίας. Ως σήμερα, το "7 Μέρες TV" αποτελεί την καλύτερη λύση για την οικογενειακή ενημέρωση γύρω από την τηλεόραση.
1992 Το 1992 εκδίδεται το ΕΓΩ ως εβδομαδιαίο γυναικείο περιοδικό lifestyle, με έμφαση στη μόδα και την ομορφιά. Για περισσότερο από μία δεκαετία το ΕΓΩ κυριάρχησε στον χώρο και αποτέλεσε τη δυνατότερη συνήθεια της σύγχρονης Ελληνίδας.
1998 Το 1998, η Εταιρία, σε συνεργασία με άλλους μεγάλους εκδότες στην Ελλάδα, συστήνει την εταιρία διανομής τύπου ΑΡΓΟΣ Α.Ε., στην οποία συμμετέχει σήμερα με ποσοστό 10,05 %.
2000 Το 2000, εγκρίνεται η εισαγωγή των μετοχών της Εταιρίας στο Χρηματιστήριο Αθηνών και σχεδόν ταυτόχρονα, υπογράφεται ένα από τα σημαντικότερα license agreements στον κλάδο, αυτό του δικαιώματος έκδοσης του διάσημου γυναικείου περιοδικού μόδας VOGUE. Την ίδια χρονιά, εξαγοράζεται το 50% της ΔΕΣΜΗΣ ΕΚΔΟΤΙΚΗΣ, εκδότριας εταιρίας του ΑΘΗΝΟΡΑΜΑΤΟΣ κι άλλων περιοδικών και οδηγών υλικού πολιτισμού.
2001 Το 2001, η Εταιρία εκδίδει τα περιοδικά Glamour (δεύτερη σύμβαση με την Conde Nast) και Life & Style, τα οποία γνωρίζουν μοναδική επιτυχία και προσελκύουν αμέσως το ενδιαφέρον των αναγνωστριών.
2003 Το 2003 ολοκληρώνεται η μετεγκατάσταση της Εταιρίας σε νέα ιδιόκτητα γραφεία στο Κορωπί Αττικής και παράλληλα ξεκινά η κυκλοφορία του παγκοσμίου φήμης ανδρικού περιοδικού "Men's Health" (σύμβαση εκχώρησης δικαιώματος από την Rodale).
2005 Το 2005, η Εταιρία ιδρύει θυγατρικές σε Κύπρο, Ρουμανία και Βουλγαρία με σκοπό την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της κι εκτός της Ελλάδας.
2006 To 2006 η Εταιρία εξαγοράζει την «IT Publications Hellas Ε.Π.Ε.» που εξειδικεύεται στις εκδόσεις περιοδικών τεχνολογίας και πληροφορικής.
Την ίδια χρονιά, η Εταιρία εξαγοράζει την «Three Dee A.E.» που δραστηριοποιείται στον χώρο του μουσικού ραδιοφώνου. Παράλληλα, η Εταιρία εξαγοράζει σημαντικό μερίδιο στις ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α.Ε., γνωστή για τα περιοδικά 4 ΤΡΟΧΟΙ, ΠΤΗΣΗ, YACHTS και ΗΧΟΣ.
2007 Το 2007, ο Όμιλος αποκτά την κυριότητα του ραδιοφωνικού σταθμού ΕΝ ΛΕΥΚΩ και παράλληλα, εκδίδονται στην Ρουμανία δύο γυναικεία περιοδικά, το GLAMOUR και το Prevention, μέσω αντίστοιχων license agreements.
Τέλος, ξεκινά η λειτουργία του πρώτου lifestyle portal της Εταιρίας, το οποίο λανσάρεται στον διαδικτυακό τόπο www.myself.gr.
2008 Εξαγοράζεται τρίτος μουσικός ραδιοφωνικός σταθμός (Village FM 88.3), ενώ διοργανώνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα διεθνές τουρνουά τένις για άντρες και γυναίκες με την επωνυμία Status Athens Open και Vogue Athens Open αντίστοιχα. Παράλληλα, εκδίδεται στη Ρουμανία το μεγαλύτερο αντρικό lifestyle περιοδικό στον κόσμο, το περίφημο GQ (μέσω license από την Conde Nast).
2009 Το 2009 η Εταιρία ενσωματώνει στις δραστηριότητές της το μηνιαίο περιοδικό για τον άνθρωπο και τον κόσμο Geo, μέσω σύμβασης εκχώρησης από την G+J, μέλος του συγκροτήματος Bertelessman. Στα μέσα της χρονιάς, εκδίδεται στη Βουλγαρία το διεθνούς φήμης γυναικείο περιοδικό GLAMOUR, μέσω σύμβασης εκχώρησης από την Conde Nast.
(iefimerida)
Από ένα μικρό γραφειάκι στην Πλατεία Βικτωρίας, ο Αντώνης Λυμπέρης έφτασε -σε τρείς δεκαετίες- να διευθύνει ένα εκδοτικό κολοσσό στην Παιανία σε κάτι γραφεία που θύμιζαν σαν χώροι πολυεθνική διαφημιστική εταιρεία στην Νέα Υόρκη. Οι φήμες λένε ότι την εποχή της δόξας ο Αντώνης Λυμπέρης και η σύζυγος του Έλενα είχαν αγοράσει, για να γευματίζουν τα μεσημέρια στην εταιρεία τους, δύο ζευγάρια σερβίτσια Hermes που κόστιζαν κοντά στις 7000 ευρώ!
Οι φήμες λένε ακόμα ότι τους προσκεκλημένους του στην Παιανία και στις βίλες της Κηφίσιας και της Μυκόνο τους υποδεχόταν ένας μπάτλερ, κατά τα Βρετανικά πρότυπα. Ήταν η εποχή που η Ελλάδα ζούσε εκτός πραγματικότητας, τα δάνεια διπλασίαζαν με τρόπο φαντασιακό το εισόδημα του μέσου Έλληνα και η εκδοτική ελίτ της χώρας μηρύκαζε τους τρόπους και τις συνήθειες των ιδιοκτητών των μεγάλων εκδοτικών συγκροτημάτων της Δύσης.
Το όνειρο μιας διαρκούς και χωρίς όρια ανάπτυξης κράτησε δυστυχώς λίγο και η δημοσιονομική εκτροπή της χώρας προσγείωσε βίαια την βιομηχανία του τύπου στην σκληρή πραγματικότητα. Ο μεγάλος δανεισμός σε συνδυασμό με την δραματική μείωση της διαφήμισης και των πωλήσεων αποσταθεροποίησε πλήρως τον περιοδικό τύπο στην χώρα που δεν είδε εγκαίρως αυτό που έρχεται. Ήταν πια ζήτημα χρόνου να οδηγήσει τις άλλοτε δυναμικές αυτές εκδοτικές εταιρείες στην ασφυξία, αφού δεν κατάφεραν να εφαρμόσουν ένα πρόγραμμα σωτηρίας των επιχειρήσεων τους. Και κυρίως επειδή δεν διέθεταν την απαραίτητη ρευστότητα για να μπορέσουν να τις αναδιαρθρώσουν.
Ο Αντώνης Λυμπέρης (όπως και ο Πέτρος Κωστόπουλος νωρίτερα) υπήρξαν άνθρωποι δημιουργικοί που σε λίγα χρόνια άλλαξαν την αντίληψη μας για το πώς δημιουργούνται τα περιοδικά στην Ελλάδα λανσάροντας τίτλους και εκδοτικά προϊόντα υψηλής ποιότητας σφραγίζοντας μια ολόκληρη εποχή. Στην πραγματικότητα οι προικισμένοι αυτοί εκδότες δημιούργησαν ένα αφήγημα σχεδόν σαν κινηματογραφική ταινία για να μπουν και οι ίδιοι στο τέλος μέσα "στο έργο".
Όπως όλοι οι πολίτες σε αυτοί την χώρα, πίστεψαν, ότι μια μικρή αγορά με περιορισμένα όρια, θα μπορούσε να ζει και να ανταγωνίζεται το Life Style, άλλων χωρών με διαφορετικό υπόβαθρο και δυνατότητες. Και για αυτό είναι άδικο, ίσως να τους φορτώνεται όλη η σημερινή κακοδαιμονία μιας κοινωνίας που δεν κατάφερε να ενηλικιωθεί εγκαίρως και να αλλάξει πορεία. Σήμερα οι εκδόσεις Λυμπέρη ανακοίνωσαν και επίσημα το τέλος των δραστηριοτήτων τους και την ταυτόχρονη πώληση των εντύπων τους στις Αττικές εκδόσεις και την Δάφνη Επικοινωνία.
Η πορεία του Λυμπέρη σε ημερομηνίες, όπως την γράφει ο ίδιος στην ιστοσελίδα του:
To 1981 ο Αντώνης Λυμπέρης εκδίδει το περιοδικό «Surf & Ski», μέσω της ατομικής του εταιρίας που μόλις είχε ιδρύσει.
1982 Ένα χρόνο αργότερα, το 1982, εκδίδει το δεύτερο του περιοδικό «Ο Κόσμος του Τένις».
1983 Το 1983 πραγματοποιεί την πρώτη μεγάλη εκδοτική του επιτυχία με το περιοδικό «Ο Κόσμος του Video», το οποίο αποτέλεσε το κύριο μέσο ενημέρωσης και επικοινωνίας του κοινού αλλά και των εταιριών διανομής του χώρου.
1984 Επενδύοντας στην αγάπη του για την θάλασσα, το 1984 ο Αντώνης Λυμπέρης εκδίδει το περιοδικό «Yachting» ενώ ταυτόχρονα συστήνεται η εταιρία ΕΚ∆ΟΣΕΙΣ ΛΥΜΠΕΡΗ Ε.Π.Ε., η οποία μετασχηματίζεται σε Α.Ε. δύο χρόνια μετά.
1988 Το 1988 εκδίδεται το STATUS, πρώτο μηνιαίο αντρικό περιοδικό lifestyle, που συνεχίζει ακόμα και σήμερα να αποτελεί το εγκυρότερο περιοδικό για τον σύγχρονο άντρα με στυλ και άποψη για τη ζωή.
1990 Το 1990 εκδίδεται το "7 Μέρες TV", εβδομαδιαίο τηλεοπτικό περιοδικό και πολύ σύντομα καταφέρνει να ηγηθεί της κατηγορίας. Ως σήμερα, το "7 Μέρες TV" αποτελεί την καλύτερη λύση για την οικογενειακή ενημέρωση γύρω από την τηλεόραση.
1992 Το 1992 εκδίδεται το ΕΓΩ ως εβδομαδιαίο γυναικείο περιοδικό lifestyle, με έμφαση στη μόδα και την ομορφιά. Για περισσότερο από μία δεκαετία το ΕΓΩ κυριάρχησε στον χώρο και αποτέλεσε τη δυνατότερη συνήθεια της σύγχρονης Ελληνίδας.
1998 Το 1998, η Εταιρία, σε συνεργασία με άλλους μεγάλους εκδότες στην Ελλάδα, συστήνει την εταιρία διανομής τύπου ΑΡΓΟΣ Α.Ε., στην οποία συμμετέχει σήμερα με ποσοστό 10,05 %.
2000 Το 2000, εγκρίνεται η εισαγωγή των μετοχών της Εταιρίας στο Χρηματιστήριο Αθηνών και σχεδόν ταυτόχρονα, υπογράφεται ένα από τα σημαντικότερα license agreements στον κλάδο, αυτό του δικαιώματος έκδοσης του διάσημου γυναικείου περιοδικού μόδας VOGUE. Την ίδια χρονιά, εξαγοράζεται το 50% της ΔΕΣΜΗΣ ΕΚΔΟΤΙΚΗΣ, εκδότριας εταιρίας του ΑΘΗΝΟΡΑΜΑΤΟΣ κι άλλων περιοδικών και οδηγών υλικού πολιτισμού.
2001 Το 2001, η Εταιρία εκδίδει τα περιοδικά Glamour (δεύτερη σύμβαση με την Conde Nast) και Life & Style, τα οποία γνωρίζουν μοναδική επιτυχία και προσελκύουν αμέσως το ενδιαφέρον των αναγνωστριών.
2003 Το 2003 ολοκληρώνεται η μετεγκατάσταση της Εταιρίας σε νέα ιδιόκτητα γραφεία στο Κορωπί Αττικής και παράλληλα ξεκινά η κυκλοφορία του παγκοσμίου φήμης ανδρικού περιοδικού "Men's Health" (σύμβαση εκχώρησης δικαιώματος από την Rodale).
2005 Το 2005, η Εταιρία ιδρύει θυγατρικές σε Κύπρο, Ρουμανία και Βουλγαρία με σκοπό την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της κι εκτός της Ελλάδας.
2006 To 2006 η Εταιρία εξαγοράζει την «IT Publications Hellas Ε.Π.Ε.» που εξειδικεύεται στις εκδόσεις περιοδικών τεχνολογίας και πληροφορικής.
Την ίδια χρονιά, η Εταιρία εξαγοράζει την «Three Dee A.E.» που δραστηριοποιείται στον χώρο του μουσικού ραδιοφώνου. Παράλληλα, η Εταιρία εξαγοράζει σημαντικό μερίδιο στις ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α.Ε., γνωστή για τα περιοδικά 4 ΤΡΟΧΟΙ, ΠΤΗΣΗ, YACHTS και ΗΧΟΣ.
2007 Το 2007, ο Όμιλος αποκτά την κυριότητα του ραδιοφωνικού σταθμού ΕΝ ΛΕΥΚΩ και παράλληλα, εκδίδονται στην Ρουμανία δύο γυναικεία περιοδικά, το GLAMOUR και το Prevention, μέσω αντίστοιχων license agreements.
Τέλος, ξεκινά η λειτουργία του πρώτου lifestyle portal της Εταιρίας, το οποίο λανσάρεται στον διαδικτυακό τόπο www.myself.gr.
2008 Εξαγοράζεται τρίτος μουσικός ραδιοφωνικός σταθμός (Village FM 88.3), ενώ διοργανώνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα διεθνές τουρνουά τένις για άντρες και γυναίκες με την επωνυμία Status Athens Open και Vogue Athens Open αντίστοιχα. Παράλληλα, εκδίδεται στη Ρουμανία το μεγαλύτερο αντρικό lifestyle περιοδικό στον κόσμο, το περίφημο GQ (μέσω license από την Conde Nast).
2009 Το 2009 η Εταιρία ενσωματώνει στις δραστηριότητές της το μηνιαίο περιοδικό για τον άνθρωπο και τον κόσμο Geo, μέσω σύμβασης εκχώρησης από την G+J, μέλος του συγκροτήματος Bertelessman. Στα μέσα της χρονιάς, εκδίδεται στη Βουλγαρία το διεθνούς φήμης γυναικείο περιοδικό GLAMOUR, μέσω σύμβασης εκχώρησης από την Conde Nast.
(iefimerida)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου