Ο ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΟΔΟΤΗΣ
(Βαθμολογία Armageddon: 3.5/5 - Πρόταση Ημέρας)
STAR 22.00
Αστυνομική, 2006 (Έγχρ.), 152'
THE DEPARTED. Αμερικανική ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε, με τους Τζακ Νίκολσον, Λεονάρντο ΝτιΚάπριο, Ματ Ντέιμον.
Το Όσκαρ που χρωστούσαν επί χρόνια στον Σκορσέζε. Δύο άντρες που δουλεύουν υπό κάλυψη, ο ένας για τη μαφία και ο άλλος για την αστυνομία, βρίσκονται σε κίνδυνο όταν αρχίζει να αποκαλύπτεται η ταυτότητά τους.
Το Όσκαρ που χρωστούσαν επί χρόνια στον Σκορσέζε. Δύο άντρες που δουλεύουν υπό κάλυψη, ο ένας για τη μαφία και ο άλλος για την αστυνομία, βρίσκονται σε κίνδυνο όταν αρχίζει να αποκαλύπτεται η ταυτότητά τους.
Αν και ριμέικ της τεράστιας ασιατικής επιτυχίας «Infernal Affairs», ο «Πληροφοριοδότης» είναι μια πέρα για πέρα σκορσεζική δημιουργία, όχι μόνο επειδή θεματικά συμπληρώνει την ενότητα των γκανγκστερικών του ταινιών, αλλά κυρίως διότι το κάνει με όρους ηθικής (χριστιανικής) παραβολής. Όμως ο «Πληροφοριοδότης» δεν είναι ούτε ο «Νονός» του 2006. Ενώ η ταινία του Κόπολα ανέλυε την εξάπλωση της μαφίας με όρους πολιτικής οικονομίας, συνδέοντάς τη με τη γενικότερη διαφθορά, αλλά και την ταυτότητα της αμερικανικής κοινωνίας, ο Σκορσέζε θέτει τα ίδια ζητήματα ως ηθικές επιλογές των ηρώων του. Ο «Πληροφοριοδότης» είναι μια ταινία πάνω στη φύση του Κακού (και την απουσία του Καλού) και ένα μάθημα σκηνοθετικής ακρίβειας: μια αριστοτεχνικά δομημένη αστυνομική περιπέτεια, οδυνηρά βίαιη εκεί που πρέπει, με αιχμηρούς διαλόγους, δυναμική σκηνοθεσία και πάνω απ’ όλα μεγάλες ερμηνείες, για τις οποίες όμως μόνο ο Μαρκ Γουόλμπεργκ ήταν υποψήφιος.
CARLOS
Village Cinema/OTE TV 22.55
Βιογραφική, 2010 (Έγχρ.), 165'
Γαλλο-γερμανική ταινία του Ολιβιέ Ασαγιάς, με τους Έντγκαρ Ραμίρεζ, Κριστόφ Μπαχ, Νόρα φον Βαλντστάτεν.
Ο Ολιβιέ Ασαγιάς πρέπει να λατρεύει τον Μάρτιν Σκορσέζε. Για τη μεταφορά των έργων και των ημερών του διάσημου τρομοκράτη Κάρλος αρχικά στη μικρή και κατόπιν στη μεγάλη οθόνη, ο Γάλλος δημιουργός υιοθετεί μια σκορσεζική μέθοδο προσέγγισης, υπογράφοντας μια συναρπαστική, πολυσύνθετη βιογραφία η οποία (με εξαιρετική αναπαράσταση της εποχής) ακτινογραφεί πολλά από τα καυτά πολιτικά ερωτήματα (και αδιέξοδα) ολόκληρου του προηγούμενου αιώνα.
«Οδηγός μας ήταν ο “Μυστικός πράκτορας” του Κόνραντ και οι “Δαιμονισμένοι” του Ντοστογιέφσκι», λέει ο ίδιος ο σκηνοθέτης. Πράγματι, σαν νέος Βέρλοκ, ο Κάρλος του έρχεται αντιμέτωπος με το βάρβαρο πρόσωπο της ένοπλης πάλης και σαν άλλος Σταβρόγκιν μάχεται για το κοινωνικό καλό ταυτιζόμενος με το απόλυτο κακό. Αλλά μήπως η ελευθερία στέκεται πέρα από το καλό και το κακό; Ο Ολιβιέ Ασαγιάς φέρνει στο προσκήνιο όλα τα ηθικά, φιλοσοφικά και πολιτικά διλήμματα που αφορούν την επαναστατική πρακτική χωρίς ίχνος διδακτισμού ή προκατάληψης. Το μεγαλύτερο επίτευγμά του, ωστόσο, είναι ότι περνά από την πολιτική κριτική στον υπαρξιακό στοχασμό με μια ακαταμάχητη αφηγηματική δεξιοτεχνία (σκορσεζικής ακρίβειας) που δεν λοξοδρομεί χιλιοστό και δεν πλατειάζει δευτερόλεπτο.
Ο Ολιβιέ Ασαγιάς πρέπει να λατρεύει τον Μάρτιν Σκορσέζε. Για τη μεταφορά των έργων και των ημερών του διάσημου τρομοκράτη Κάρλος αρχικά στη μικρή και κατόπιν στη μεγάλη οθόνη, ο Γάλλος δημιουργός υιοθετεί μια σκορσεζική μέθοδο προσέγγισης, υπογράφοντας μια συναρπαστική, πολυσύνθετη βιογραφία η οποία (με εξαιρετική αναπαράσταση της εποχής) ακτινογραφεί πολλά από τα καυτά πολιτικά ερωτήματα (και αδιέξοδα) ολόκληρου του προηγούμενου αιώνα.
«Οδηγός μας ήταν ο “Μυστικός πράκτορας” του Κόνραντ και οι “Δαιμονισμένοι” του Ντοστογιέφσκι», λέει ο ίδιος ο σκηνοθέτης. Πράγματι, σαν νέος Βέρλοκ, ο Κάρλος του έρχεται αντιμέτωπος με το βάρβαρο πρόσωπο της ένοπλης πάλης και σαν άλλος Σταβρόγκιν μάχεται για το κοινωνικό καλό ταυτιζόμενος με το απόλυτο κακό. Αλλά μήπως η ελευθερία στέκεται πέρα από το καλό και το κακό; Ο Ολιβιέ Ασαγιάς φέρνει στο προσκήνιο όλα τα ηθικά, φιλοσοφικά και πολιτικά διλήμματα που αφορούν την επαναστατική πρακτική χωρίς ίχνος διδακτισμού ή προκατάληψης. Το μεγαλύτερο επίτευγμά του, ωστόσο, είναι ότι περνά από την πολιτική κριτική στον υπαρξιακό στοχασμό με μια ακαταμάχητη αφηγηματική δεξιοτεχνία (σκορσεζικής ακρίβειας) που δεν λοξοδρομεί χιλιοστό και δεν πλατειάζει δευτερόλεπτο.
ΤΖΑΚΙ ΤΣΑΝ Ο ΑΗΤΤΗΤΟΣ
NET 01.00
Περιπέτεια, 2010 (Έγχρ.), 96'
LITTLE BIG SOLDIER. Κινεζική ταινία του Σενγκ Ντινγκ, με τους Τζάκι Τσαν, Γουάνγκ Λίχομ, Στιβ Γιου.
Στην αρχαία περίοδο των Μαχόμενων Πολιτειών στην Κίνα, έπειτα από μια μάχη ένας στρατιώτης προσπαθεί να οδηγήσει έναν αντίπαλο αξιωματικό στο στρατόπεδό του με σκοπό να πάρει αμοιβή.
Μεταξύ «Κατασκόπου της Διπλανής Πόρτας» και «Karate Kid», ο Τζάκι Τσαν πρωταγωνιστεί με μεγάλο κέφι σε μια slapstick αντιπολεμική ταινία βασισμένη σε δική του ιστορία.
Στην αρχαία περίοδο των Μαχόμενων Πολιτειών στην Κίνα, έπειτα από μια μάχη ένας στρατιώτης προσπαθεί να οδηγήσει έναν αντίπαλο αξιωματικό στο στρατόπεδό του με σκοπό να πάρει αμοιβή.
Μεταξύ «Κατασκόπου της Διπλανής Πόρτας» και «Karate Kid», ο Τζάκι Τσαν πρωταγωνιστεί με μεγάλο κέφι σε μια slapstick αντιπολεμική ταινία βασισμένη σε δική του ιστορία.
Η ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΦΑΡΑΩ
STAR 03.00
Ιστορική, 1955 (Έγχρ.), 105'
THE LAND OF THE PHARAOHS. Αμερικανική ταινία του Χάουαρντ Χοκς, με τους Τζακ Χόκινς, Τζόαν Κόλινς, Αλέξη Μινωτή.
Ο Χέοπας διατάζει έναν αρχιτέκτονα να φτιάξει μια πυραμίδα που θα είναι αδύνατο να παραβιαστεί.
Μία από τις ωραιότερες ταινίες που έγιναν γύρω από τα ήθη της αρχαίας Αιγύπτου, τη δίψα για εξουσία, τις ίντριγκες μεταξύ των αυλικών. Υπερθέαμα μαρξιστικής προσέγγισης, με μια κούκλα, νεαρή Τζόαν Κόλινς, που από εκείνη την εποχή είχε προβλήματα... δυναστείας.
Ο Χέοπας διατάζει έναν αρχιτέκτονα να φτιάξει μια πυραμίδα που θα είναι αδύνατο να παραβιαστεί.
Μία από τις ωραιότερες ταινίες που έγιναν γύρω από τα ήθη της αρχαίας Αιγύπτου, τη δίψα για εξουσία, τις ίντριγκες μεταξύ των αυλικών. Υπερθέαμα μαρξιστικής προσέγγισης, με μια κούκλα, νεαρή Τζόαν Κόλινς, που από εκείνη την εποχή είχε προβλήματα... δυναστείας.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου