ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΜΙΑΣ ΓΚΕΪΣΑΣ
(Βαθμολογία Armageddon: 3/5 - Πρόταση Ημέρας)
ALPHA 21.00
Δραματική, 2005 (Έγχρ.), 146'
MEMOIRS OF A GEISHA. Αμερικανική ταινία του Ρομπ Μάρσαλ, με τους Ζανγκ Ζιγί, Μισέλ Γεό, Κεν Ουατανάμπε.
Η ζωή μιας γκέισας στα μέσα του περασμένου αιώνα, όπως περιγράφεται στο μπεστ σέλερ του Άρθουρ Γκόλντεν.
Η ζωή μιας γκέισας στα μέσα του περασμένου αιώνα, όπως περιγράφεται στο μπεστ σέλερ του Άρθουρ Γκόλντεν.
Με τον πλέον εντυπωσιακό τρόπο αναπαρίσταται το Κιότο του Μεσοπολέμου και οι συνοικίες με τις γκέισες, ενώ ενδυματολόγοι, μακιγέρ και κομμωτές βάζουν όλη την τέχνη τους και η αφρόκρεμα του ασιατικού σινεμά εμφανίζεται se πρωταγωνιστικούς ρόλους. Πολύς πλούτος, πολύ θέαμα (τρία Όσκαρ για καλλιτεχνική διεύθυνση, φωτογραφία και κοστούμια), απουσιάζει όμως ο εσωτερικός δραματουργικός πυρήνας που να δίνει ζωή.
Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΚΑΙ Η ΚΟΡΗ
(Βαθμολογία Armageddon: 1/5)
ΕΤ1 22.00
Θρίλερ, 1994 (Έγχρ.), 103'
DEATH AND THE MAIDEN. Αμερικανική ταινία του Ρομάν Πολάνσκι, με τους Σιγκούρνι Γουίβερ, Μπεν Κίνγκσλεϊ, Στούαρτ Γουίλσον.
Σε μια χώρα που μόλις έχει βγει από δικτατορικό καθεστώς, η Πολίνα ζει σε μια απομονωμένη βίλα, μακριά από τον κόσμο. Μια νύχτα, ένας περαστικός χτυπά την πόρτα της και η Πολίνα αναγνωρίζει στη φωνή του τον άνθρωπο που πριν από πολλά χρόνια τη βασάνισε και τη βίασε στα μπουντρούμια της Ασφάλειας. Τον αιχμαλωτίζει και αποφασίζει να τον δικάσει, βάζοντας στο παιχνίδι και τον σύζυγό της.
Θεατρικό έργο του Αριέλ Ντόρφμαν, που έχει τη μορφή πολιτικού θρίλερ «κλειστού δωματίου». Ο Ρομάν Πολάνσκι αναγνωρίζει αυτήν τη διάσταση και τονίζει τις διφορούμενες καταστάσεις μέσα σε μια κλειστοφοβική ατμόσφαιρα.
Σε μια χώρα που μόλις έχει βγει από δικτατορικό καθεστώς, η Πολίνα ζει σε μια απομονωμένη βίλα, μακριά από τον κόσμο. Μια νύχτα, ένας περαστικός χτυπά την πόρτα της και η Πολίνα αναγνωρίζει στη φωνή του τον άνθρωπο που πριν από πολλά χρόνια τη βασάνισε και τη βίασε στα μπουντρούμια της Ασφάλειας. Τον αιχμαλωτίζει και αποφασίζει να τον δικάσει, βάζοντας στο παιχνίδι και τον σύζυγό της.
Θεατρικό έργο του Αριέλ Ντόρφμαν, που έχει τη μορφή πολιτικού θρίλερ «κλειστού δωματίου». Ο Ρομάν Πολάνσκι αναγνωρίζει αυτήν τη διάσταση και τονίζει τις διφορούμενες καταστάσεις μέσα σε μια κλειστοφοβική ατμόσφαιρα.
ΚΛΕΙΔΩΣΕΣ;
ΑΝΤ1 23.00
Θρίλερ, 2008 (Έγχρ.), 85'
STRANGERS. Αμνερικανική ταινία του Μπράιαν Μπερτίνο, με τους Λιβ Τάιλερ, Σκοτ Σπίντμαν, Τζέμα Γουόρντ.
Αφού πρώτα μελέτησε καλά τον Μίκαελ Χάνεκε, ο πρωτοεμφανιζόμενος 30χρονος Μπράιαν Μπερτίνο συστήνεται στο κοινό με ένα θρίλερ πάνω στη βία που ασκούν άγνωστοι εισβολείς μέσα στο σπίτι των υποψήφιων θυμάτων τους. Εδώ η υπόθεση είναι παραπλήσια εκείνης των ταινιών του Χάνεκε και αφορά τη διατάραξη της ζωής ενός νέου ζευγαριού, όταν μια μυστήρια φωνή ζητά το λάθος πρόσωπο πίσω από την πόρτα του ερημικού εξοχικού τους. Αυτό που αρχικά θεωρείται από τους ήρωες ένα απλό λάθος, θα εξελιχθεί στη συνέχεια σε ένα βασανιστικό, αθόρυβο και ανατριχιαστικά δυσοίωνο κυνηγητό μέσα στο ίδιο τους το σπίτι από τρεις νεαρούς με παραπλανητικές μάσκες.
Έχει ενδιαφέρον, μάλιστα, πώς αυτή η εξέλιξη ενώνει το ζευγάρι το οποίο (όπως υπαινίσσεται αρχικά η ταινία) περνάει μια πολύ σημαντική εσωτερική κρίση. Ο Μπερτίνο συνδύασε προσωπικές μνήμες και στοιχεία από την τραγική ιστορία μια οικογένειας σε ένα θρίλερ που διερευνά τα όρια απ’ τη μια της φρίκης των θυμάτων μπροστά σε μια τόσο ανεξέλεγκτη κατάσταση (εστιάζοντας σκηνοθετικά στο κρεσέντο της ψυχολογικής βίας) και, από την άλλη, των αναίτιων και παράλογων πράξεων των θυτών. Η ματιά του δείχνει έναν σκηνοθέτη που, αν μη τι άλλο, γνωρίζει και αξιοποιεί τους κώδικες του είδους, χωρίς όμως να ξεπερνά τους «προκατόχους» του σε ιδεολογικό ή σκηνοθετικό επίπεδο.
Αφού πρώτα μελέτησε καλά τον Μίκαελ Χάνεκε, ο πρωτοεμφανιζόμενος 30χρονος Μπράιαν Μπερτίνο συστήνεται στο κοινό με ένα θρίλερ πάνω στη βία που ασκούν άγνωστοι εισβολείς μέσα στο σπίτι των υποψήφιων θυμάτων τους. Εδώ η υπόθεση είναι παραπλήσια εκείνης των ταινιών του Χάνεκε και αφορά τη διατάραξη της ζωής ενός νέου ζευγαριού, όταν μια μυστήρια φωνή ζητά το λάθος πρόσωπο πίσω από την πόρτα του ερημικού εξοχικού τους. Αυτό που αρχικά θεωρείται από τους ήρωες ένα απλό λάθος, θα εξελιχθεί στη συνέχεια σε ένα βασανιστικό, αθόρυβο και ανατριχιαστικά δυσοίωνο κυνηγητό μέσα στο ίδιο τους το σπίτι από τρεις νεαρούς με παραπλανητικές μάσκες.
Έχει ενδιαφέρον, μάλιστα, πώς αυτή η εξέλιξη ενώνει το ζευγάρι το οποίο (όπως υπαινίσσεται αρχικά η ταινία) περνάει μια πολύ σημαντική εσωτερική κρίση. Ο Μπερτίνο συνδύασε προσωπικές μνήμες και στοιχεία από την τραγική ιστορία μια οικογένειας σε ένα θρίλερ που διερευνά τα όρια απ’ τη μια της φρίκης των θυμάτων μπροστά σε μια τόσο ανεξέλεγκτη κατάσταση (εστιάζοντας σκηνοθετικά στο κρεσέντο της ψυχολογικής βίας) και, από την άλλη, των αναίτιων και παράλογων πράξεων των θυτών. Η ματιά του δείχνει έναν σκηνοθέτη που, αν μη τι άλλο, γνωρίζει και αξιοποιεί τους κώδικες του είδους, χωρίς όμως να ξεπερνά τους «προκατόχους» του σε ιδεολογικό ή σκηνοθετικό επίπεδο.
PLANET TERROR
STAR 24.00
Περιπέτεια, 2007 (Έγχρ.), 110'
Αμερικανική ταινία του Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ, με τους Ρόουζ ΜακΓκόουαν, Φρέντι Ροντρίγκεζ, Μάικλ Μπιν.
Ένα σοβαροφανές τρέιλερ της (ανύπαρκτης τότε, αλλά γυρισμένης αργότερα) τριτοκλασάτης περιπέτειας «Machete» μας προειδοποιεί ευθύς εξαρχής: το «Planet Terror», το οποίο μαζί με το «Death Proof» του Ταραντίνο αποτελούσαν αρχικά το «Grindhouse», δεν έχει ιερό και όσιο στη φόρα του για ξεδιάντροπο σινεφίλ χαβαλέ. Πάνω σε μια προκάτ σεναριακή ιδέα που θέλει μια ομάδα ετερόκλητων χαρακτήρων να καταδιώκεται από τους κατοίκους μιας πόλης, τους οποίους ένα βιολογικό όπλο έχει μετατρέψει σε ζόμπι, τα ματωμένα b-movies του ’70 ζωντανεύουν με (δίψα για) σάρκα και οστά.
Τρόμος, χιούμορ, φτηνιάρικα ειδικά εφέ και παιχνίδι με τα χιλιοχρησιμοποιημένα κλισέ, μέχρι το σημείο να… λείπει μια εικοσάλεπτη μπομπίνα από την πετσοκομμένη κόπια που βλέπουμε! Η κανιβαλιστική διάθεση όμως ξεπέφτει αργά ή γρήγορα σε κουραστικά επαναλαμβανόμενα μοτίβα, αφήνοντας πίσω της ένα ταχείας καύσεως κινηματογραφόφιλο αστείο, που ως double feature δίπλα στο «Death Proof» θα έμοιαζε διασκεδαστικότερο και σαφώς πιο λειτουργικό.
Ένα σοβαροφανές τρέιλερ της (ανύπαρκτης τότε, αλλά γυρισμένης αργότερα) τριτοκλασάτης περιπέτειας «Machete» μας προειδοποιεί ευθύς εξαρχής: το «Planet Terror», το οποίο μαζί με το «Death Proof» του Ταραντίνο αποτελούσαν αρχικά το «Grindhouse», δεν έχει ιερό και όσιο στη φόρα του για ξεδιάντροπο σινεφίλ χαβαλέ. Πάνω σε μια προκάτ σεναριακή ιδέα που θέλει μια ομάδα ετερόκλητων χαρακτήρων να καταδιώκεται από τους κατοίκους μιας πόλης, τους οποίους ένα βιολογικό όπλο έχει μετατρέψει σε ζόμπι, τα ματωμένα b-movies του ’70 ζωντανεύουν με (δίψα για) σάρκα και οστά.
Τρόμος, χιούμορ, φτηνιάρικα ειδικά εφέ και παιχνίδι με τα χιλιοχρησιμοποιημένα κλισέ, μέχρι το σημείο να… λείπει μια εικοσάλεπτη μπομπίνα από την πετσοκομμένη κόπια που βλέπουμε! Η κανιβαλιστική διάθεση όμως ξεπέφτει αργά ή γρήγορα σε κουραστικά επαναλαμβανόμενα μοτίβα, αφήνοντας πίσω της ένα ταχείας καύσεως κινηματογραφόφιλο αστείο, που ως double feature δίπλα στο «Death Proof» θα έμοιαζε διασκεδαστικότερο και σαφώς πιο λειτουργικό.
ΤΟ ΒΑΠΟΡΑΚΙ
ΝΕΤ 00.45
Αστυνομική, 1996 (Έγχρ.), 105'
PUSHER. Δανέζικη ταινία του Νίκολας Γουίντινγκ Ρεφν, με τους Κιμ Μπόντνια, Μαντς Μίκελσεν, Ζλάτκο Μπούριτς.
Ένα βαποράκι έχει 48 ώρες για να ξεπληρώσει το αδίστακτο αφεντικό του και να ανακτήσει μια μεγάλη ποσότητα ναρκωτικών που πέταξε όταν τον παγίδευσε η αστυνομία.
Το ντεμπούτο του Νίκολας Γουίντινγκ Ρεφν («Drive») είναι το ξεκίνημα μιας σπιντάτης cult τριλογίας-κατάβαση στον υπόκοσμο της Κοπεγχάγης. Η κάμερα στο χέρι, η μουσική τέρμα και η επιρροή του Σκορσέζε σε σκοτεινή, ευρωπαϊκή μετάφραση.
Ένα βαποράκι έχει 48 ώρες για να ξεπληρώσει το αδίστακτο αφεντικό του και να ανακτήσει μια μεγάλη ποσότητα ναρκωτικών που πέταξε όταν τον παγίδευσε η αστυνομία.
Το ντεμπούτο του Νίκολας Γουίντινγκ Ρεφν («Drive») είναι το ξεκίνημα μιας σπιντάτης cult τριλογίας-κατάβαση στον υπόκοσμο της Κοπεγχάγης. Η κάμερα στο χέρι, η μουσική τέρμα και η επιρροή του Σκορσέζε σε σκοτεινή, ευρωπαϊκή μετάφραση.
Το 13ο ΠΑΤΩΜΑ
MEGA 01.45
Φαντασίας, 1999 (Έγχρ.), 116'
THE THIRTEENTH FLOOR. Αμερικανική ταινία του Τζόζεφ Ράσνακ, με τους Κρεγκ Μπίερκο, Γκρέτσεν Μολ, Άρμιν Μίλερ-Σταλ.
Όταν ο δημιουργός ενός τελειοποιημένου συστήματος εικονικής πραγματικότητας δολοφονείται, ο αμνησικός βοηθός του αναζητά τις απαντήσεις του μυστηρίου στο δημιούργημά τους, μια εντελώς ρεαλιστική προσομοίωση του Λος Άντζελες του 1930.
Μέσα στη μόδα του «The Matrix» και της «Σκοτεινής Πόλης», μια ακόμα ταινία έθεσε το ερώτημα πόσο αληθινή είναι η πραγματικότητα που ζούμε. Αν και τελικά δεν καταφέρνει να σε βάλει στο trip των παράλληλων κόσμων της…
Όταν ο δημιουργός ενός τελειοποιημένου συστήματος εικονικής πραγματικότητας δολοφονείται, ο αμνησικός βοηθός του αναζητά τις απαντήσεις του μυστηρίου στο δημιούργημά τους, μια εντελώς ρεαλιστική προσομοίωση του Λος Άντζελες του 1930.
Μέσα στη μόδα του «The Matrix» και της «Σκοτεινής Πόλης», μια ακόμα ταινία έθεσε το ερώτημα πόσο αληθινή είναι η πραγματικότητα που ζούμε. Αν και τελικά δεν καταφέρνει να σε βάλει στο trip των παράλληλων κόσμων της…
ΟΙ ΕΓΚΛΕΙΣΤΟΙ
STAR 02.00
Θρίλερ, 2008 (Έγχρ.), 94'
RESTRAINT. Αυστραλιανή ταινία του Ντέιβιντ Ντίνιν, με τους Τράβις Φίμελ, Τερέζα Πάλμερ, Στίβεν Μόγερ.
Ένα ζευγάρι που κρύβεται έπειτα από μια δολοφονία, καταφεύγει σε ένα παλιό σπίτι και πιάνει όμηρο τον πλούσιο, αγοραφοβικό ιδιοκτήτη του.
Θριλεράκι με φιλμ νουάρ στοιχεία, πολλές αφελείς συμπτώσεις, αλλά και ανατροπές για να σε κρατήσουν σε εγρήγορση μέχρι το τέλος.
Ένα ζευγάρι που κρύβεται έπειτα από μια δολοφονία, καταφεύγει σε ένα παλιό σπίτι και πιάνει όμηρο τον πλούσιο, αγοραφοβικό ιδιοκτήτη του.
Θριλεράκι με φιλμ νουάρ στοιχεία, πολλές αφελείς συμπτώσεις, αλλά και ανατροπές για να σε κρατήσουν σε εγρήγορση μέχρι το τέλος.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου