Η ΤΕΛΕΙΑ ΠΑΓΙΔΑ
ΕΤ1 22.00
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 96'
THE LAST TIME. Αμερικανική ταινία του Μάικλ Κάλιο, με τους Μάικλ Κίτον, Μπρένταν Φρέιζερ, Άμπερ Βαλέτα.
Ο Τεντ, ένας χαιρέκακος κορυφαίος πωλητής, προσπαθεί μάταια να μάθει τη δουλειά στον αφελή Τζέιμι, ο οποίος, αντίθετα, τα βλέπει όλα αισιόδοξα. Όταν γνωρίζει την όμορφη αρραβωνιαστικιά του τελευταίου, συνάπτει κρυφό δεσμό μαζί της, νιώθει όμως ενοχές και προσπαθεί να σώσει την επαγγελματική καριέρα του μαθητή του σε βάρος των συμφερόντων της εταιρείας. Είναι όμως ο Τζέιμι τόσο αφελής όσο δείχνει;
Ο Τεντ, ένας χαιρέκακος κορυφαίος πωλητής, προσπαθεί μάταια να μάθει τη δουλειά στον αφελή Τζέιμι, ο οποίος, αντίθετα, τα βλέπει όλα αισιόδοξα. Όταν γνωρίζει την όμορφη αρραβωνιαστικιά του τελευταίου, συνάπτει κρυφό δεσμό μαζί της, νιώθει όμως ενοχές και προσπαθεί να σώσει την επαγγελματική καριέρα του μαθητή του σε βάρος των συμφερόντων της εταιρείας. Είναι όμως ο Τζέιμι τόσο αφελής όσο δείχνει;
Φυσικά όχι, σε μια ταινία που τιτλοφορείται «Η Τέλεια Παγίδα» κι ο σκηνοθέτης της Μάικλ Κάλιο δηλώνει θαυμαστής του Ντέιβιντ Μάμετ, γνωστού για τα παιχνίδια που στήνει ανάμεσα στο φαίνεσθαι και το είναι των πραγμάτων. Ωστόσο, οι χαρακτήρες και η ίντριγκα ελάχιστα κεντρίζουν το ενδιαφέρον, η ταινία κυλά άρρυθμα, μέχρι το τελευταίο δεκάλεπτο των ανατροπών που είναι πια αργά.
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ ΜΙΑΣ ΣΧΕΣΗΣ
MEGA 23.30
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 110'
AWAY FROM HER. Καναδική ταινία της Σάρα Πόλεϊ, με τους Τζούλι Κρίστι, Γκόρντον Πίνσεντ, Ολυμπία Δουκάκη.
Το σκηνοθετικό ντεμπούτο της 28χρονης ηθοποιού Σάρα Πόλεϊ («Γλυκό Πεπρωμένο», «Η Ζωή Χωρίς Εμένα») εντυπωσιάζει με την ωριμότητά του, αλλά και με τη δύσκολη, αντιεμπορική επιλογή της νόσου του Αλτσχάιμερ ως βασικό του θέμα. Στο επίκεντρο βρίσκεται ο Γκραντ, ένας καθηγητής, ο οποίος βλέπει τη γυναίκα του, προσβεβλημένη από την αρρώστια, να ξεκόβεται έπειτα από 44 χρόνια γάμου από το παρελθόν της και τη μακρόχρονη κοινή τους ζωή.
Η εισαγωγή της Φιόνα στο γηροκομείο και η σχέση της μ’ έναν κατατονικό ασθενή θα δώσει αφενός στον Γκραντ την ευκαιρία να αναθεωρήσει όλα όσα πίστευε για τον ίδιο του τον εαυτό (όπως και ότι πάντα, όσον αφορά τη γυναίκα του, στεκόταν «μακριά της»), αφετέρου στην Τζούλι Κρίστι ένα χαμηλότονο, εξαιρετικά καλογραμμένο ρόλο, τον οποίο και θα εκμεταλλευτεί στο έπακρο (ώστε να κερδίσει οσκαρική υποψηφιότητα). Στην ίδια τη Σάρα Πόλεϊ, τέλος, μια συγκρατημένη, αλλά γεμάτη χάρη, ευγένεια και συγκίνηση πρώτη ταινία.
Το σκηνοθετικό ντεμπούτο της 28χρονης ηθοποιού Σάρα Πόλεϊ («Γλυκό Πεπρωμένο», «Η Ζωή Χωρίς Εμένα») εντυπωσιάζει με την ωριμότητά του, αλλά και με τη δύσκολη, αντιεμπορική επιλογή της νόσου του Αλτσχάιμερ ως βασικό του θέμα. Στο επίκεντρο βρίσκεται ο Γκραντ, ένας καθηγητής, ο οποίος βλέπει τη γυναίκα του, προσβεβλημένη από την αρρώστια, να ξεκόβεται έπειτα από 44 χρόνια γάμου από το παρελθόν της και τη μακρόχρονη κοινή τους ζωή.
Η εισαγωγή της Φιόνα στο γηροκομείο και η σχέση της μ’ έναν κατατονικό ασθενή θα δώσει αφενός στον Γκραντ την ευκαιρία να αναθεωρήσει όλα όσα πίστευε για τον ίδιο του τον εαυτό (όπως και ότι πάντα, όσον αφορά τη γυναίκα του, στεκόταν «μακριά της»), αφετέρου στην Τζούλι Κρίστι ένα χαμηλότονο, εξαιρετικά καλογραμμένο ρόλο, τον οποίο και θα εκμεταλλευτεί στο έπακρο (ώστε να κερδίσει οσκαρική υποψηφιότητα). Στην ίδια τη Σάρα Πόλεϊ, τέλος, μια συγκρατημένη, αλλά γεμάτη χάρη, ευγένεια και συγκίνηση πρώτη ταινία.
ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ 2
STAR 24.00
Θρίλερ φαντασίας, 2006 (Έγχρ.), 92'
BUTTERFLY EFFECT 2. Αμερικανική ταινία του Τζον Ρ. Λιονέτι, με τους Έρικ Λάιβλι, Έρικα Ντούρανς, Ντάστιν Μίλιγκαν.
Αδικαιολόγητο σίκουελ, που ουσιαστικά επαναλαμβάνει την ιστορία της πρωτότυπης ταινίας (με τον Άστον Κάτσερ) για ένα νεαρό που μετά από τροχαίο ατύχημα ανακαλύπτει ότι μπορεί να ταξιδεύει στο χρόνο και να αλλάζει τα γεγονότα της ζωής του.
Τελικά από τη θεωρία του «φαινομένου της πεταλούδας» κάποιοι έχουν κρατήσει μόνο την έννοια του χάους.
Αδικαιολόγητο σίκουελ, που ουσιαστικά επαναλαμβάνει την ιστορία της πρωτότυπης ταινίας (με τον Άστον Κάτσερ) για ένα νεαρό που μετά από τροχαίο ατύχημα ανακαλύπτει ότι μπορεί να ταξιδεύει στο χρόνο και να αλλάζει τα γεγονότα της ζωής του.
Τελικά από τη θεωρία του «φαινομένου της πεταλούδας» κάποιοι έχουν κρατήσει μόνο την έννοια του χάους.
AN AMERICAN CRIME
ΝΕΤ 00.30
Δραματική, 2007 (Έγχρ.), 97'
Αμερικανική ταινία του Τόμι Ο’ Χάβερ, με τους Έλεν Πέιτζ, Κάθριν Κίνερ, Τζέιμς Φράνκο.
Μια θρησκόληπτη σαραντάχρονη νοικοκυρά στην Ιντιανάπολη του 1965, στοργική μητέρα των έξι παιδιών της στα μάτια των γειτόνων, μεταμορφώνεται σε διαβολική βασανίστρια της 16χρονης Σίλβια, μιας από τις δύο αδερφές των οποίων τη φροντίδα ανέλαβε έναντι αμοιβής όσο οι γονείς τους δούλευαν σε περιοδεύον τσίρκο.
Η ιστορία είναι αληθινή κι έμεινε στα χρονικά της εγκληματολογίας ως μία από τις πιο αποτρόπαιες υποθέσεις κακοποίησης ανηλίκων. Όσο αποκρουστική κι αν ακούγεται όμως, τόσο ρηχή και διεκπεραιωτική είναι η κινηματογραφική της μεταφορά. Από τη μια είναι εμφανής η έλλειψη μιας εμπνευσμένης σκηνοθετικής προσέγγισης που να διερευνά το κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο της εποχής κι από την άλλη η ερμηνεία της Έλεν Πέιτζ είναι επιτηδευμένα υποτονική και προσποιητή προκειμένου να αποδώσει την αδυναμία του θύματος.
Μια θρησκόληπτη σαραντάχρονη νοικοκυρά στην Ιντιανάπολη του 1965, στοργική μητέρα των έξι παιδιών της στα μάτια των γειτόνων, μεταμορφώνεται σε διαβολική βασανίστρια της 16χρονης Σίλβια, μιας από τις δύο αδερφές των οποίων τη φροντίδα ανέλαβε έναντι αμοιβής όσο οι γονείς τους δούλευαν σε περιοδεύον τσίρκο.
Η ιστορία είναι αληθινή κι έμεινε στα χρονικά της εγκληματολογίας ως μία από τις πιο αποτρόπαιες υποθέσεις κακοποίησης ανηλίκων. Όσο αποκρουστική κι αν ακούγεται όμως, τόσο ρηχή και διεκπεραιωτική είναι η κινηματογραφική της μεταφορά. Από τη μια είναι εμφανής η έλλειψη μιας εμπνευσμένης σκηνοθετικής προσέγγισης που να διερευνά το κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο της εποχής κι από την άλλη η ερμηνεία της Έλεν Πέιτζ είναι επιτηδευμένα υποτονική και προσποιητή προκειμένου να αποδώσει την αδυναμία του θύματος.
MEGA SNAKE
STAR 01.45
Τρόμου, 2007 (Έγχρ.), 90'
Αμερικανική τηλεταινία του Τίμπορ Τάκακς, με τους Μάικλ Σανκς, Μπεν Κάρντιναλ, Τζον Τ. Γουντς.
Ένας ανόητος νεαρός κλέβει ένα φίδι που χρειάζεται ειδική μεταχείριση για να μην κατασπαράξει όλο τον κόσμο.
«Είναι μεγάλο, είναι κακό και δαγκώνει!», λέει η αφίσα της ταινίας. Θα έπρεπε να προσθέσει και ότι «Θυμίζει τα “Γκρέμλινς”!». Αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες στον κόσμο των b-movies του Sci-Fi Channel, όπου τα mega τέρατα δεν είναι και τόσο mega, και τρόμος σημαίνει μπόλικο γέλιο που προκαλούν τα ειδικά εφέ και οι κάκιστες ερμηνείες.
Ένας ανόητος νεαρός κλέβει ένα φίδι που χρειάζεται ειδική μεταχείριση για να μην κατασπαράξει όλο τον κόσμο.
«Είναι μεγάλο, είναι κακό και δαγκώνει!», λέει η αφίσα της ταινίας. Θα έπρεπε να προσθέσει και ότι «Θυμίζει τα “Γκρέμλινς”!». Αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες στον κόσμο των b-movies του Sci-Fi Channel, όπου τα mega τέρατα δεν είναι και τόσο mega, και τρόμος σημαίνει μπόλικο γέλιο που προκαλούν τα ειδικά εφέ και οι κάκιστες ερμηνείες.
ΕΝΤΕΧΝΗ ΛΗΣΤΕΙΑ
MEGA 01.45
Αστυνομική, 2004 (Έγχρ.), 98'
ART HEIST. Αμερικανο-ισπανική ταινία του Μπράιν Γκέρες, με τους Γουίλιαμ Μπάλντουιν, Έλεν Πομπέο, Έιμπελ Φολκ.
Μια ειδικός στην αγορά της τέχνης ταξιδεύει μέχρι την Ισπανία για να εξιχνιάσει την κλοπή ενός έργου, αλλά μπλέκει με μαφίες και κατασκόπους, οπότε ο πρώην σύζυγος αστυνομικός καταφτάνει για να τη σώσει.
Αντίθετα με τον τίτλο, όλα είναι άτεχνα.
Μια ειδικός στην αγορά της τέχνης ταξιδεύει μέχρι την Ισπανία για να εξιχνιάσει την κλοπή ενός έργου, αλλά μπλέκει με μαφίες και κατασκόπους, οπότε ο πρώην σύζυγος αστυνομικός καταφτάνει για να τη σώσει.
Αντίθετα με τον τίτλο, όλα είναι άτεχνα.
OCEAN’S 11
STAR 03.30
Αστυνομική, 1960 (Έγχρ.), 127'
Αμερικανική ταινία του Λιούις Μάιλστοουν, με τους Φρανκ Σινάτρα, Σάμι Ντέιβις Τζούνιορ, Ντιν Μάρτιν.
Την υπόθεση τη γνωρίζεις (ο Ντάνι Όσιαν συγκεντρώνει πρώην συμπολεμιστές του για να διοργανώσουν την εντυπωσιακότερη ληστεία στο Λας Βέγκας), οπότε ας δώσουμε βάρος κάπου αλλού.
Δηλαδή στο γεγονός πως μετά από δεκάδες προβολές του ριμέικ του Σόντερμπεργκ στο prime time, η προβολή της πρωτότυπης ταινίας γίνεται σε ώρα απαγορευτική για μεγάλο αριθμό τηλεθεατών – όπως και 2-3 κλασικές ταινίες που είχαν την ίδια τύχη τους περασμένους μήνες. Όσοι πάντως καταφέρουν να το ξενυχτήσουν, θα απολαύσουν την παρέα του Rat Pack σε μια ευχάριστη, στιλάτη περιπέτεια.
Την υπόθεση τη γνωρίζεις (ο Ντάνι Όσιαν συγκεντρώνει πρώην συμπολεμιστές του για να διοργανώσουν την εντυπωσιακότερη ληστεία στο Λας Βέγκας), οπότε ας δώσουμε βάρος κάπου αλλού.
Δηλαδή στο γεγονός πως μετά από δεκάδες προβολές του ριμέικ του Σόντερμπεργκ στο prime time, η προβολή της πρωτότυπης ταινίας γίνεται σε ώρα απαγορευτική για μεγάλο αριθμό τηλεθεατών – όπως και 2-3 κλασικές ταινίες που είχαν την ίδια τύχη τους περασμένους μήνες. Όσοι πάντως καταφέρουν να το ξενυχτήσουν, θα απολαύσουν την παρέα του Rat Pack σε μια ευχάριστη, στιλάτη περιπέτεια.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου