Για δυσμενείς αλλαγές στα εργασιακά πιέζει η Τρόικα, γεγονός που αποδεικνύεται από το non-paper που έστειλε στο υπουργείο Οικονομικών και Εργασίας.
Συγκεκριμένα την Τρίτη, το υπουργείο Εργασίας επιβεβαίωσε την ύπαρξη αυτού του non-paper που τους εστάλη μέσω e-mail, τονίζοντας, ωστόσο, παράλληλα, ότι η κυβέρνηση δεν θεωρεί αναγκαία την οποιαδήποτε «συζήτηση επ΄αυτών» τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή.
Μέσω αυτού προτείνονται μείωση των εργοδοτικών εισφορών, ηλεκτρονικοποίηση των συναλλαγών με το ΣΕΠΕ, μείωση διοικητικού κόστους που επιβαρύνει την επιχειρηματικότητα και άλλα, τα οποία, έχουν ήδη συμφωνηθεί και αποτυπωθεί στη δανειακή σύμβαση και τα περισσότερα εκ των οποίων βρίσκονται ήδη σε φάση υλοποίησης.
Εκτός από αυτά, όμως, περιλαμβάνονται και άλλα θέματα (όπως αποζημιώσεις απολύσεων, ωράριο, κατάργηση του πενθήμερου ) που έχουν τεθεί, κατά καιρούς, από τα τεχνικά κλιμάκια της Τρόικα στο περιθώριο των συζητήσεων με την ελληνική πλευρά, για τα οποία η κυβέρνηση τονίζει ότι «δεν θεωρούμε σήμερα αναγκαίο να ανοίξουν νέα κεφάλαια στις εργασιακές σχέσεις προτού ολοκληρωθεί η εφαρμογή των πρόσφατων αλλαγών και αποτιμηθούν τα αποτελέσματά τους στην αγορά εργασίας».
Το ακριβές περιεχόμενο του non-paper, το οποίο ακολουθεί παρακάτω, έφερε στη δημοσιότητα το tovima.gr:
«Δεν θα πρέπει να υπάρξει υπαναχώρηση σε σχέση με τις πρόσφατες μεταρρυθμίσεις στην αγορά εργασίας. Η αποστολή καλωσορίζει τον κοινωνικό διάλογο ως μέσο διαβούλευσης με τους κοινωνικούς εταίρους, καθώς και για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που παραμένουν στην αγορά εργασίας. Οι εργασιακές μεταρρυθμίσεις που εισήχθησαν το Μάρτιο, συμπεριλαμβανομένης της απαιτούμενης ευθυγράμμισης των κατώτατων ορίων μισθών, πρέπει να διατηρηθούν πέραν του τρέχοντος γύρου του κοινωνικού διαλόγου, και η κυβέρνηση θα πρέπει να ενεργήσει αναλόγως για να το διασφαλίσει αυτό.
Η κυβέρνηση θα πρέπει να κάνει τα εξής βήματα προς την καλύτερη λειτουργία των αγορών εργασίας και τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης (Πίνακας 1):
Το πλαίσιο για τον καθορισμό του κατώτατου μισθού πρέπει να αναθεωρηθεί ώστε να διασφαλιστεί ότι η δυναμική των μισθών υποστηρίζει την πλήρη απασχόληση.
Μετά τα μέτρα που ελήφθησαν το Φεβρουάριο για την εκ νέου ευθυγράμμιση των κατώτατων ορίων μισθών, ο στόχος - όπως συμφωνήθηκε στο πρόγραμμα - θα πρέπει να είναι η υιοθέτηση ενός χρονοδιαγράμματος για τη θέσπιση ενιαίου ελάχιστου νόμιμου μισθού σε μόνιμη βάση νομοθετημένου από την κυβέρνηση μετά από διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους. Αυτό το σύστημα θα πρέπει να παρέχει ένα βασικό επίπεδο για τα εισοδήματα από εργασία.
Το μη μισθολογικό κόστος εργασίας και τα εμπόδια στην απασχόληση θα πρέπει να αντιμετωπιστούν για την υποστήριξη της ανταγωνιστικότητας και την ελάφρυνση της πίεσης επί των μισθών:
Η φορολογική επιβάρυνση της εργασίας θα πρέπει να μειωθεί.
Θα πρέπει να προταθούν συγκεκριμένα μέτρα για τη μείωση των συντελεστών κοινωνικών εισφορών κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες με έναν δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο (όπως προβλέπει το δεύτερο πρόγραμμα).
Λοιπά μη μισθολογικά κόστη, που τελικά επηρεάζουν το κόστος εισόδου και εξόδου, θα πρέπει να επανεξεταστούν και να μειωθούν, λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα των πρόσφατων μεταρρυθμίσεων στην αγορά εργασίας.
Οι υπερβολικές κανονιστικές επιβαρύνσεις θα πρέπει να μειωθούν, ενώ η ρυθμιστική αποτελεσματικότητα θα πρέπει να αυξηθεί.
Αυτές περιλαμβάνουν τις περίπλοκες διαδικασίες υποβολής στοιχείων και απαιτήσεις έγκρισης από την Επιθεώρηση Εργασίας. Μια ολοκληρωμένη στρατηγική για τη μεταρρύθμιση της Επιθεώρησης Εργασίας. Θα πρέπει να υιοθετηθεί ένας χάρτης πορείας και να συναφθεί μια ανεξάρτητη αξιολόγηση της Επιθεώρησης Εργασίας από διεθνείς εμπειρογνώμονες, που θα καλύπτει τα καθήκοντα, τις δραστηριότητες, τη διάρθρωση και την επιβολή και τη δομή ποινών για παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας (συμπεριλαμβανομένης της αδήλωτης εργασίας) σύμφωνα με την αρχή της αναλογικότητας. Η κυβέρνηση θα πρέπει να είναι έτοιμη να λάβει άμεσα τα αναγκαία διορθωτικά μέτρα αμέσως μετά από αυτό.
Τα προγράμματα εργασίας μπορούν να γίνουν πιο ευέλικτα.
Οι απαιτούμενες δράσεις περιλαμβάνουν την αύξηση του μέγιστου αριθμού των εβδομαδιαίων εργάσιμων ημερών, νέες ρυθμίσεις για τον χρόνο εργασίας και τη διευθέτηση του ημερήσιου χρόνου εργασίας και την λήψη της ετήσιας άδειας. Η αναθεώρηση της εργατικής νομοθεσίας για συγκεκριμένους τομείς ή επαγγέλματα στο πλαίσιο των μεταρρυθμίσεων στις αγορές προϊόντων και υπηρεσιών είναι απαραίτητη για την επιτυχία των τελευταίων μεταρρυθμίσεων.
Η ανεργία είναι πολύ υψηλή, και απαιτούνται πολιτικές για να μη γίνει δομική.
Το ΕΚΤ μπορεί να παρέχει τους πόρους που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ενσωμάτωση των ανέργων σε οικονομικούς τομείς με υψηλότερη δυναμική ανάπτυξης. Οι διαδικασίες που σχετίζονται με προγράμματα του ΕΚΤ (δηλαδή εκείνες που συνδυάζουν εργασία και εκπαίδευση μαζί με τα προγράμματα κοινωνικής εργασίας) θα πρέπει να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατό, με σκοπό να ξεκινήσει η εφαρμογή των προγραμμάτων έως το τέλος Σεπτεμβρίου.
Καθορισμός Μισθών
Αναμόρφωση του πλαισίου για τον καθορισμό του κατώτατου μισθού: Θέσπιση ενός χρονοδιαγράμματος για τη θέσπιση ενιαίου ελάχιστου νόμιμου μισθού νομοθετημένου από την κυβέρνηση μετά από διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους. Το νέο σύστημα θα πρέπει να παρέχει ένα βασικό επίπεδο για τα εισοδήματα από εργασία που θα εξασφαλίζει ότι η δυναμική των μισθών υποστηρίζει την πλήρη απασχόληση. Η διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους θα πρέπει να έγκειται στο σχεδιασμό του μηχανισμού, και δεν πρέπει να οδηγήσει σε αύξηση του κατώτατου μισθού που εγκρίθηκε από το EFF μέχρι τα ποσοστά ανεργίας να μειωθούν.
Πίνακες
Μη μισθολογικό κόστος
Προτάσεις μέτρων για τη μείωση των συντελεστών κοινωνικών εισφορών των εργοδοτών κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες με τρόπου που να μην επηρεάζει το έλλειμμα :
Προσαρμογή συντάξεων (με προστασία των συνταξιούχων με χαμηλά εισοδήματα) .
Διεύρυνση της βάσης για είσπραξη εισφορών.
Μείωση των διοικητικών βαρών για τους εργοδότες και τους εργαζόμενους που σχετίζονται με επαχθείς απαιτήσεις υποβολής στοιχείων και προεγκρίσεων :
Κατάργηση των υφιστάμενων απαιτήσεων για την υποβολή των προγραμμάτων εργασίας, την κοινοποίηση και / ή προέγκριση από τις επιθεωρήσεις εργασίας των υπερωριών , της αντισταθμιστικής διευθέτησης του χρόνου εργασίας, και της εκ περιτροπής εργασίας.
Υιοθέτηση ενός χάρτη πορείας για τη σταδιακή αύξηση της ηλεκτρονικής τήρησης αρχείων και υποβολής στοιχείων από τους εργοδότες στην Επιθεώρηση Εργασίας με την πλήρη ψηφιοποίηση των σχετικών δεδομένων για τις εργασιακές ρυθμίσεις μέχρι τα τέλη του 2014.
Αποδοχή ηλεκτρονικών υπογραφών για τις ηλεκτρονικές υποβολές ΣΕΠΕ.
Αναθεώρηση και μείωση του υψηλού κόστους εισόδου και εξόδου για την ευθυγράμμιση του με την πρακτική σε άλλες χώρες της ΕΕ, λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα των πρόσφατων μεταρρυθμίσεων στην αγορά εργασίας.
Ευελιξία των εργασιακών ρυθμίσεων
Αύξηση της ευελιξίας των προγραμμάτων εργασίας:
Αύξηση του μέγιστου αριθμού ημερών εργασίας σε 6 ημέρες ανά εβδομάδα για όλους τους τομείς.
Ορισμός της ελάχιστης ημερησίας ανάπαυσης στις 11 ώρες.
Αποσύνδεση των ωρών εργασίας από τις ώρες λειτουργίας της επιχείρησης.
Άρση των περιορισμών σχετικά με τον ελάχιστο/ μέγιστο χρόνο ανάμεσα στις πρωινές και τις απογευματινές βάρδιες. Να επιτρέπεται η άδεια δυο διαδοχικών εβδομάδων να ληφθεί οποτεδήποτε κατά τη διάρκεια του χρόνου στους εποχικούς τομείς.
Αποτελεσματικότητα Επιθεώρησης Εργασίας
Υιοθέτηση χάρτη πορείας και ανάθεση ανεξάρτητης αξιολόγησης της Επιθεώρησης Εργασίας που να καλύπτει:
Tα καθήκοντα, τις δραστηριότητες και τη δομή. Την επιβολή και τη δομή των ποινών για τις παραβιάσεις των εργασιακών ρυθμίσεων (συμπεριλαμβανομένης της αδήλωτης εργασίας)».
Συγκεκριμένα την Τρίτη, το υπουργείο Εργασίας επιβεβαίωσε την ύπαρξη αυτού του non-paper που τους εστάλη μέσω e-mail, τονίζοντας, ωστόσο, παράλληλα, ότι η κυβέρνηση δεν θεωρεί αναγκαία την οποιαδήποτε «συζήτηση επ΄αυτών» τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή.
Μέσω αυτού προτείνονται μείωση των εργοδοτικών εισφορών, ηλεκτρονικοποίηση των συναλλαγών με το ΣΕΠΕ, μείωση διοικητικού κόστους που επιβαρύνει την επιχειρηματικότητα και άλλα, τα οποία, έχουν ήδη συμφωνηθεί και αποτυπωθεί στη δανειακή σύμβαση και τα περισσότερα εκ των οποίων βρίσκονται ήδη σε φάση υλοποίησης.
Εκτός από αυτά, όμως, περιλαμβάνονται και άλλα θέματα (όπως αποζημιώσεις απολύσεων, ωράριο, κατάργηση του πενθήμερου ) που έχουν τεθεί, κατά καιρούς, από τα τεχνικά κλιμάκια της Τρόικα στο περιθώριο των συζητήσεων με την ελληνική πλευρά, για τα οποία η κυβέρνηση τονίζει ότι «δεν θεωρούμε σήμερα αναγκαίο να ανοίξουν νέα κεφάλαια στις εργασιακές σχέσεις προτού ολοκληρωθεί η εφαρμογή των πρόσφατων αλλαγών και αποτιμηθούν τα αποτελέσματά τους στην αγορά εργασίας».
Το ακριβές περιεχόμενο του non-paper, το οποίο ακολουθεί παρακάτω, έφερε στη δημοσιότητα το tovima.gr:
«Δεν θα πρέπει να υπάρξει υπαναχώρηση σε σχέση με τις πρόσφατες μεταρρυθμίσεις στην αγορά εργασίας. Η αποστολή καλωσορίζει τον κοινωνικό διάλογο ως μέσο διαβούλευσης με τους κοινωνικούς εταίρους, καθώς και για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που παραμένουν στην αγορά εργασίας. Οι εργασιακές μεταρρυθμίσεις που εισήχθησαν το Μάρτιο, συμπεριλαμβανομένης της απαιτούμενης ευθυγράμμισης των κατώτατων ορίων μισθών, πρέπει να διατηρηθούν πέραν του τρέχοντος γύρου του κοινωνικού διαλόγου, και η κυβέρνηση θα πρέπει να ενεργήσει αναλόγως για να το διασφαλίσει αυτό.
Η κυβέρνηση θα πρέπει να κάνει τα εξής βήματα προς την καλύτερη λειτουργία των αγορών εργασίας και τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης (Πίνακας 1):
Το πλαίσιο για τον καθορισμό του κατώτατου μισθού πρέπει να αναθεωρηθεί ώστε να διασφαλιστεί ότι η δυναμική των μισθών υποστηρίζει την πλήρη απασχόληση.
Μετά τα μέτρα που ελήφθησαν το Φεβρουάριο για την εκ νέου ευθυγράμμιση των κατώτατων ορίων μισθών, ο στόχος - όπως συμφωνήθηκε στο πρόγραμμα - θα πρέπει να είναι η υιοθέτηση ενός χρονοδιαγράμματος για τη θέσπιση ενιαίου ελάχιστου νόμιμου μισθού σε μόνιμη βάση νομοθετημένου από την κυβέρνηση μετά από διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους. Αυτό το σύστημα θα πρέπει να παρέχει ένα βασικό επίπεδο για τα εισοδήματα από εργασία.
Το μη μισθολογικό κόστος εργασίας και τα εμπόδια στην απασχόληση θα πρέπει να αντιμετωπιστούν για την υποστήριξη της ανταγωνιστικότητας και την ελάφρυνση της πίεσης επί των μισθών:
Η φορολογική επιβάρυνση της εργασίας θα πρέπει να μειωθεί.
Θα πρέπει να προταθούν συγκεκριμένα μέτρα για τη μείωση των συντελεστών κοινωνικών εισφορών κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες με έναν δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο (όπως προβλέπει το δεύτερο πρόγραμμα).
Λοιπά μη μισθολογικά κόστη, που τελικά επηρεάζουν το κόστος εισόδου και εξόδου, θα πρέπει να επανεξεταστούν και να μειωθούν, λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα των πρόσφατων μεταρρυθμίσεων στην αγορά εργασίας.
Οι υπερβολικές κανονιστικές επιβαρύνσεις θα πρέπει να μειωθούν, ενώ η ρυθμιστική αποτελεσματικότητα θα πρέπει να αυξηθεί.
Αυτές περιλαμβάνουν τις περίπλοκες διαδικασίες υποβολής στοιχείων και απαιτήσεις έγκρισης από την Επιθεώρηση Εργασίας. Μια ολοκληρωμένη στρατηγική για τη μεταρρύθμιση της Επιθεώρησης Εργασίας. Θα πρέπει να υιοθετηθεί ένας χάρτης πορείας και να συναφθεί μια ανεξάρτητη αξιολόγηση της Επιθεώρησης Εργασίας από διεθνείς εμπειρογνώμονες, που θα καλύπτει τα καθήκοντα, τις δραστηριότητες, τη διάρθρωση και την επιβολή και τη δομή ποινών για παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας (συμπεριλαμβανομένης της αδήλωτης εργασίας) σύμφωνα με την αρχή της αναλογικότητας. Η κυβέρνηση θα πρέπει να είναι έτοιμη να λάβει άμεσα τα αναγκαία διορθωτικά μέτρα αμέσως μετά από αυτό.
Τα προγράμματα εργασίας μπορούν να γίνουν πιο ευέλικτα.
Οι απαιτούμενες δράσεις περιλαμβάνουν την αύξηση του μέγιστου αριθμού των εβδομαδιαίων εργάσιμων ημερών, νέες ρυθμίσεις για τον χρόνο εργασίας και τη διευθέτηση του ημερήσιου χρόνου εργασίας και την λήψη της ετήσιας άδειας. Η αναθεώρηση της εργατικής νομοθεσίας για συγκεκριμένους τομείς ή επαγγέλματα στο πλαίσιο των μεταρρυθμίσεων στις αγορές προϊόντων και υπηρεσιών είναι απαραίτητη για την επιτυχία των τελευταίων μεταρρυθμίσεων.
Η ανεργία είναι πολύ υψηλή, και απαιτούνται πολιτικές για να μη γίνει δομική.
Το ΕΚΤ μπορεί να παρέχει τους πόρους που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ενσωμάτωση των ανέργων σε οικονομικούς τομείς με υψηλότερη δυναμική ανάπτυξης. Οι διαδικασίες που σχετίζονται με προγράμματα του ΕΚΤ (δηλαδή εκείνες που συνδυάζουν εργασία και εκπαίδευση μαζί με τα προγράμματα κοινωνικής εργασίας) θα πρέπει να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατό, με σκοπό να ξεκινήσει η εφαρμογή των προγραμμάτων έως το τέλος Σεπτεμβρίου.
Καθορισμός Μισθών
Αναμόρφωση του πλαισίου για τον καθορισμό του κατώτατου μισθού: Θέσπιση ενός χρονοδιαγράμματος για τη θέσπιση ενιαίου ελάχιστου νόμιμου μισθού νομοθετημένου από την κυβέρνηση μετά από διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους. Το νέο σύστημα θα πρέπει να παρέχει ένα βασικό επίπεδο για τα εισοδήματα από εργασία που θα εξασφαλίζει ότι η δυναμική των μισθών υποστηρίζει την πλήρη απασχόληση. Η διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους θα πρέπει να έγκειται στο σχεδιασμό του μηχανισμού, και δεν πρέπει να οδηγήσει σε αύξηση του κατώτατου μισθού που εγκρίθηκε από το EFF μέχρι τα ποσοστά ανεργίας να μειωθούν.
Πίνακες
Μη μισθολογικό κόστος
Προτάσεις μέτρων για τη μείωση των συντελεστών κοινωνικών εισφορών των εργοδοτών κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες με τρόπου που να μην επηρεάζει το έλλειμμα :
Προσαρμογή συντάξεων (με προστασία των συνταξιούχων με χαμηλά εισοδήματα) .
Διεύρυνση της βάσης για είσπραξη εισφορών.
Μείωση των διοικητικών βαρών για τους εργοδότες και τους εργαζόμενους που σχετίζονται με επαχθείς απαιτήσεις υποβολής στοιχείων και προεγκρίσεων :
Κατάργηση των υφιστάμενων απαιτήσεων για την υποβολή των προγραμμάτων εργασίας, την κοινοποίηση και / ή προέγκριση από τις επιθεωρήσεις εργασίας των υπερωριών , της αντισταθμιστικής διευθέτησης του χρόνου εργασίας, και της εκ περιτροπής εργασίας.
Υιοθέτηση ενός χάρτη πορείας για τη σταδιακή αύξηση της ηλεκτρονικής τήρησης αρχείων και υποβολής στοιχείων από τους εργοδότες στην Επιθεώρηση Εργασίας με την πλήρη ψηφιοποίηση των σχετικών δεδομένων για τις εργασιακές ρυθμίσεις μέχρι τα τέλη του 2014.
Αποδοχή ηλεκτρονικών υπογραφών για τις ηλεκτρονικές υποβολές ΣΕΠΕ.
Αναθεώρηση και μείωση του υψηλού κόστους εισόδου και εξόδου για την ευθυγράμμιση του με την πρακτική σε άλλες χώρες της ΕΕ, λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα των πρόσφατων μεταρρυθμίσεων στην αγορά εργασίας.
Ευελιξία των εργασιακών ρυθμίσεων
Αύξηση της ευελιξίας των προγραμμάτων εργασίας:
Αύξηση του μέγιστου αριθμού ημερών εργασίας σε 6 ημέρες ανά εβδομάδα για όλους τους τομείς.
Ορισμός της ελάχιστης ημερησίας ανάπαυσης στις 11 ώρες.
Αποσύνδεση των ωρών εργασίας από τις ώρες λειτουργίας της επιχείρησης.
Άρση των περιορισμών σχετικά με τον ελάχιστο/ μέγιστο χρόνο ανάμεσα στις πρωινές και τις απογευματινές βάρδιες. Να επιτρέπεται η άδεια δυο διαδοχικών εβδομάδων να ληφθεί οποτεδήποτε κατά τη διάρκεια του χρόνου στους εποχικούς τομείς.
Αποτελεσματικότητα Επιθεώρησης Εργασίας
Υιοθέτηση χάρτη πορείας και ανάθεση ανεξάρτητης αξιολόγησης της Επιθεώρησης Εργασίας που να καλύπτει:
Tα καθήκοντα, τις δραστηριότητες και τη δομή. Την επιβολή και τη δομή των ποινών για τις παραβιάσεις των εργασιακών ρυθμίσεων (συμπεριλαμβανομένης της αδήλωτης εργασίας)».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου