Παρασκευή 29 Ιουνίου 2012

Ποια ταινία να δείτε σήμερα στην TV;


ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ 49
ALPHA 21.00
Δραματική, 2004 (Έγχρ.), 115'
LADDER 49. Αμερικανική ταινία του Τζέι Ράσελ, με τους Χοακίν Φίνιξ, Τζον Τραβόλτα, Ρόμπερτ Πάτρικ.

Παγιδευμένος σε φλεγόμενο κτίριο, ένας πυροσβέστης αναπολεί σημαντικές στιγμές της ζωής του.

Τίποτα το μεμπτό στο να γίνει (άλλη) μια ταινία-ύμνος στον ηρωισμό των (Αμερικανών) πυροσβεστών. Ωστόσο, παρότι διατηρείται μια ρεαλιστική αληθοφάνεια, το σασπένς δεν κορυφώνεται ούτε στις σκηνές της απόπειρας διάσωσης, ενώ ανεκμετάλλευτο παραμένει το θέμα των δεσμών μιας ανδρικής κλειστής κοινότητας.



ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ 2
STAR 22.00
Φαντασίας, 2006 (Έγχρ.), 92'
THE BUTTERFLY EFFECT 2. Αμερικανική ταινία του Τζον Λιονέτι, με τους Έρικ Λάιβλι, Έρικα Ντούρανς, Ντάστιν Μίλιγκαν.

Δεν μας άρεσε καθόλου το πρώτο, παιδαριωδώς μεταφυσικό «Φαινόμενο της Πεταλούδας», γιατί να μας αρέσει αυτή η δεύτερη ταινία, η οποία μάλιστα δεν είναι σίκουελ, αλλά κάτι σαν ριμέικ που βγήκε κατευθείαν σε DVD; Κι εδώ υπάρχει ένας νεαρός που ανακαλύπτει ότι μπορεί να επιστρέψει στο παρελθόν για να διορθώσει τα λάθη που έκανε στο παρελθόν (σε τροχαίο όπου οδηγούσε εκείνος, σκοτώθηκε η φλενάδα και οι φίλοι του), χωρίς όπως να υπολογίσει τις συνέπειες στο παρόν.

Να ξεκινήσουμε από το πώς ο καθένας ξαφνικά ανακαλύπτει πως μπορεί να πηγαινοέρχεται στο παρελθόν; Να συνεχίσουμε με τους εντελώς άγνωστους (παρά μόνο εμφανίσιμους) ηθοποιούς και την τηλεοπτική εικόνα της ταινίας; Χάος, σας λέω, χάος.


ΟΙ ΦΡΟΥΡΟΙ 
ΕΤ1 22.30
Περιπέτεια, 2011 (Έγχρ.), 131'
SHAOLIN. Κινεζική ταινία του Μπένι Τσαν, με τους Άντι Λάου, Νίκολας Τσε, Τζάκι Τσαν.

Ο απόλυτος σταρ του ασιατικού κινηματογράφου Άντι Λάου υποδύεται έναν πολέμαρχο στην Κίνα της δεκαετίας του 1920, που αφού προδίδεται από τον προστατευόμενό του, καταφεύγει στο ναό των Σαολίν, εκπαιδεύεται στο κουνγκ φου και υπερασπίζεται τους μοναχούς όταν τους επιτίθεται ο προδότης του.

Όλα αυτά συμβαίνουν μέσα από εντυπωσιακά στημένες μάχες, καθώς και μια απολαυστική εμφάνιση του Τζάκι Τσαν, αλλά με κατάχρηση του slow motion. Λογικό να ποντάρει ο ασιατικός κινηματογράφος στη θεαματικότητα των πολεμικών τεχνών, αλλά κάποτε θα πρέπει αυτή η επίδειξη να εξυπηρετεί κάτι περισσότερο (ας πούμε, μια λιγότερο σχηματική ιστορία) από την οπτική χόρταση.


ΟΙ ΔΕΚΑ ΠΛΗΓΕΣ 
STAR 23.45
Τρόμου, 2007 (Έγχρ.), 96'
THE REAPING. Αμερικανική ταινία του Στίβεν Χόπκινς. Πρωταγωνιστούν: Χίλαρι Σουάνκ, Ντέιβιντ Μόρισεϊ, Στίβεν Ρία.

Μία πρώην ιεραπόστολος και νυν άθεη καθηγήτρια πανεπιστημίου αναλαμβάνει να εξετάσει μια σειρά από ανεξήγητα φαινόμενα που συμβαίνουν σε μια αμερικανική κωμόπολη και παραπέμπουν στις δέκα πληγές του Φαραώ.

Σκοτεινά υπόγεια, πόρτες που τρίζουν, εφιαλτικά οράματα, παιδιά με υπερφυσικές δυνάμεις, ομάδες σατανιστών, αρχαίες δοξασίες… Σχεδόν κανένα σεναριακό ή σκηνοθετικό κλισέ δεν απουσιάζει από αυτό το μεταφυσικό θρίλερ, το οποίο δυσκολεύεται να βάλει δυο στοιχειώδεις δραματουργικές ιδέες στη σειρά, πόσο μάλλον να μας τρομάξει με τη μοντέρνα εκδοχή των δέκα βιβλικών πληγών. Ο σκηνοθέτης είχε στο νου του το «Μωρό της Ρόζμαρι Νο 2», αλλά του προέκυψε το Νο 1 φιάσκο.


ΓΚΑΤΑΚΑ 
MEGA 00.30
Επιστημονικής φαντασίας, 1997 (Έγχρ.), 103'
GATTACA. Αμερικανική ταινία του Άντριου Νίκολ, με τους Ίθαν Χοκ, Ούμα Θέρμαν, Τζουντ Λο.

Στο κοντινό μέλλον, ένας νεαρός που δεν πληροί τις γενετικές προδιαγραφές της νέας ελίτ παίρνει την ταυτότητα ενός άλλου για να μπορέσει να γίνει πιλότος διαστημόπλοιου. Ένας φόνος, όμως, στη δουλειά απειλεί ν’ αποκαλύψει την απάτη του.

Η πρώτη ταινία του Άντριου Νίκολ μεταφέρει τον προβληματισμό του Άλντους Χάξλεϊ σε μια οργουελική φασίζουσα κοινωνία, όπου η γενετική καθορίζει τη μοίρα και την κοινωνική τάξη των ανθρώπων. Παραδόξως, το ενδιαφέρον δεν βρίσκεται στο αστυνομικό σασπένς, αλλά στη συνολική καλλιτεχνική σύλληψη του Νίκολ, ο οποίος κάνει μια καθαρά διαλογική ταινία, μ’ ελάχιστη δράση, επικεντρωμένη στους χαρακτήρες, τα όνειρα του ήρωα να πετάξει στον ουρανό, τη σχέση του με το alter ego του και τις αντιδράσεις των άλλων ηρώων στην αποκάλυψη της αληθινής του ταυτότητας. Εντυπωσιακοί ο σκηνικός διάκοσμος (από συνεργάτη του Γκρίναγουεϊ), η φωτογραφία (από συνεργάτη του Κισλόφσκι) και η πάντα ατμοσφαιρική μουσική του Μάικλ Νάιμαν.


THE GETAWAY
ET1 00.45
Περιπέτεια, 1994, (Έγχρ.), 115'
Αμερικανική ταινία του Ρότζερ Ντόναλντσον, με τους Κιμ Μπέισινγκερ, Άλεκ Μπάλντουιν, Τζέιμς Γουντς.

Ένα ζευγάρι διαπράττει μια ληστεία και επιχειρεί να διαφύγει στο Μεξικό.

Δεύτερη κινηματογραφική διασκευή του σκοτεινού και κυνικού μυθιστορήματος του Τζιμ Τόμσον, που κινείται γύρω από μερικά κλασικά θέματα της αστυνομικής «νουάρ» φιλολογίας. Ο Ρότζερ Ντόναλντσον («Η Κορυφή του Δάντη», «The Bank Job») δεν τα πάει καθόλου άσχημα, αλλά προτιμούμε την πρώτη εκδοχή του Πέκινπα.


Η ΦΥΛΗ ΤΩΝ ΑΘΑΝΑΤΩΝ
STAR 01.45
Τρόμου, 2009 (Έγχρ.), 90'
CREEK. Αμερικανική ταινία του Τζόελ Σουμάχερ, με τους Χένρι Κέιβιλ, Ντόμινικ Πάρσελ, Μάικλ Φασμπέντερ.

Όπως διαβάζω από έναν Αμερικανό κριτικό, ο Τζόελ Σουμάχερ έχει καταπιαστεί με όλα τα κινηματογραφικά είδη παραδίδοντας ταινίες που αποτελούν περισσότερο ασκήσεις στιλ παρά ολοκληρωμένες δημιουργίες – ο κριτικός μας θυμίζει μάλιστα ίσως το πιο αποτυχημένο καλλιτεχνικά blockbuster όλων των εποχών, το «Μπάτμαν και Ρόμπιν». Με τη «Φυλή των Αθανάτων» δοκιμάζεται στο είδος του αμιγούς τρόμου, πάνω σε ένα σενάριο του Ντέιβιντ Κάζγκανιτς, υπεύθυνου για την εντελώς αποτυχημένη «Εισβολή» με τη Νικόλ Κίντμαν και τον Ντάνιελ Κρεγκ, και όχι πιο συγκροτημένου εδώ. Είναι αλήθεια ότι το συνωμοσιολογικό teaser του εξωφύλλου δεν σε προδιαθέτει θετικά: «Στις αρχές της δεκαετίας του 1940, ο Αδόλφος Χίτλερ πίστευε ότι ο αποκρυφισμός κατέχει το μυστικό της αθανασίας. Σχεδόν έναν αιώνα μετά ο εφιάλτης ξαναχτυπά...»

Κι όμως, ο Σουμάχερ καταφέρνει να χειριστεί ικανοποιητικά τους κώδικες του τρόμου όταν ο Χένρι Κέιβιλ (ο νέος Superman του Ζακ Σνάιντερ) υποδέχεται τον εξαφανισμένο για δύο χρόνια αδερφό του και μαζί ξεκινούν για μια αποστολή εκδίκησης που θα τους οδηγήσει σ’ αυτό το παλιό χιτλερικό πείραμα. Κι ένας έξτρα πόντος, βέβαια, για το ότι ο αντίπαλος των δύο αδερφών είναι ο Μάικλ Φασμπέντερ...


ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΑΪΝΤΑΧΟ
STAR 03.30
Σινεφίλ, 1991 (Έγχρ.), 104'
MY OWN PRIVATE IDAHO. Αμερικανική ταινία του Γκας βαν Σαντ, με τους Ρίβερ Φίνιξ, Κιάνου Ριβς, Κιάρα Κασέλι.

Δύο νεαροί από διαφορετικά κοινωνικά στρώματα, ο ναρκομανής και ναρκοληπτικός Μάικ και ο αντιδραστικός Σκοτ, εκδίδονται στους δρόμους του Πόρτλαντ. Αναζητώντας τα ίχνη της μητέρας του Μάικ, θα βρεθούν στην Ιταλία, όπου ο Σκοτ θα ερωτευτεί μια κοπέλα και η (ερωτική) σχέση των δύο ηρώων θα διακοπεί, για ν’ ακολουθήσει ο καθένας το δρόμο του.

Ταυτίζοντας την οπτική του θεατή με εκείνη του ναρκοληπτικού Μάικ, ο Γκας Βαν Σαντ δίνει στην αφήγηση μια ονειρική, εξωπραγματική διάσταση. Οι αναφορές όμως στην πραγματικότητα είναι ωμές και σκληρές, ώστε συχνά η ταινία να μοιάζει με μια κατάβαση στην κόλαση. Ο Ρίβερ Φίνιξ, που παίζει στην ταινία όπως οι υπνωτισμένοι ήρωες του Χέρτζογκ στο «Καρδιά από Γυαλί», βραβεύτηκε για την ερμηνεία στη Βενετία μεταξύ άλλων κινηματογραφικών διοργανώσεων.


(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου