ΕΤ1 22.00
Κομεντί, 2009 (Έγχρ.), 98'
MY LIFE IN RUINS. Αμερικανική ταινία του Ντόναλντ Πέτρι, με τους Νία Βαρντάλος, Ρίτσαρντ Ντρέιφους, Αλέξη Γεωργούλη.
Πρώτη εικόνα: η Νία/Τζόρτζια κατεβαίνει από ένα μπαλκόνι της Πλάκας στο δρόμο, όπου ένας ξέμπαρκος, βγαλμένος από καρτ ποστάλ ηλικιωμένος παίζει μόνος του μπουζούκι. Ακολουθεί ανάλυση της έννοιας greek kefi και καθώς οι γραφικότητες αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο, αναρωτιέσαι αν η Τζόρτζια είναι ξεναγός στην Ελλάδα του σήμερα ή σε εκείνη του «Επιχείρηση Απόλλων» – you know, with Elena Nathanail and Thomas Fritsch.
Πλάκα πλάκα, το φιλμ του Γιώργου Σκαλενάκη μοιάζει ακόμα και τώρα πιο καλοσκηνοθετημένο και λιγότερο φολκλόρ απ’ αυτήν τη χλιαρή κομεντί που απλά συσσωρεύει mousaka κλισέ και φωτογραφίες ημερολογίου από τα τουριστικά αξιοθέατα και τους αρχαιολογικούς μας χώρους. Αστεία με την ελληνική ανοργανωσιά, ο «Ζορμπάς» και «Τα παιδιά του Πειραιά», ο Γεωργούλης greek lover με και χωρίς μούσι, το «γέλα, αγάπα και τραγούδα» ως φιλοσοφία ζωής. Τώρα καταλαβαίνω γιατί ο «Γάμος αλά Ελληνικά» προτάθηκε για Όσκαρ σεναρίου…
Πρώτη εικόνα: η Νία/Τζόρτζια κατεβαίνει από ένα μπαλκόνι της Πλάκας στο δρόμο, όπου ένας ξέμπαρκος, βγαλμένος από καρτ ποστάλ ηλικιωμένος παίζει μόνος του μπουζούκι. Ακολουθεί ανάλυση της έννοιας greek kefi και καθώς οι γραφικότητες αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο, αναρωτιέσαι αν η Τζόρτζια είναι ξεναγός στην Ελλάδα του σήμερα ή σε εκείνη του «Επιχείρηση Απόλλων» – you know, with Elena Nathanail and Thomas Fritsch.
Πλάκα πλάκα, το φιλμ του Γιώργου Σκαλενάκη μοιάζει ακόμα και τώρα πιο καλοσκηνοθετημένο και λιγότερο φολκλόρ απ’ αυτήν τη χλιαρή κομεντί που απλά συσσωρεύει mousaka κλισέ και φωτογραφίες ημερολογίου από τα τουριστικά αξιοθέατα και τους αρχαιολογικούς μας χώρους. Αστεία με την ελληνική ανοργανωσιά, ο «Ζορμπάς» και «Τα παιδιά του Πειραιά», ο Γεωργούλης greek lover με και χωρίς μούσι, το «γέλα, αγάπα και τραγούδα» ως φιλοσοφία ζωής. Τώρα καταλαβαίνω γιατί ο «Γάμος αλά Ελληνικά» προτάθηκε για Όσκαρ σεναρίου…
ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
MEGA 22.00
Κωμωδία, 2002 (Έγχρ.), 90'
NATIONAL SECURITY. Αμερικανική ταινία του Ντένις Ντάγκαν, με τους Μάρτιν Λόρενς, Στιβ Ζαν, Κολμ Φερόε.
Δύο πρώην αστυνομικοί που αποτάχθηκαν από το σώμα και κατέληξαν σεκιουριτάδες, ενώνουν τις δυνάμεις τους (παρά την αμοιβαία αντιπάθεια) για να αποτρέψουν τα σχέδια ενός λαθρέμπορου πολεμικού υλικού.
Μόνο αν αντέχετε κι άλλες ανατροπές αυτοκινήτων απ’ όπου οι ήρωες βγαίνουν ζωντανοί και χωρίς τραύματα.
Δύο πρώην αστυνομικοί που αποτάχθηκαν από το σώμα και κατέληξαν σεκιουριτάδες, ενώνουν τις δυνάμεις τους (παρά την αμοιβαία αντιπάθεια) για να αποτρέψουν τα σχέδια ενός λαθρέμπορου πολεμικού υλικού.
Μόνο αν αντέχετε κι άλλες ανατροπές αυτοκινήτων απ’ όπου οι ήρωες βγαίνουν ζωντανοί και χωρίς τραύματα.
ΝΑΙ ΣΕ ΟΛΑ
STAR 22.00
Κωμωδία, 2008 (Έγχρ.), 104'
YES MAN. Αμερικανική ταινία του Πέιτον Ριντ, με τους Τζιμ Κάρεϊ, Ζόι Ντεσανέλ, Μπράντλεϊ Κούπερ.
Ο Καρλ Άλεν είναι ένας καλόκαρδος loser που η ζωή τού λέει διαρκώς «όχι», ώσπου εκείνος αποφασίζει, αφού παρακολουθήσει ένα πρόγραμμα αυτοβοήθειας, να της λέει διαρκώς «ναι». Βρισκόμαστε στο Λος Άντζελες και σε χολιγουντιανή κωμωδία, οπότε όλα γίνονται ρόδινα για τον Καρλ απ’ τη μια στιγμή στην άλλη, έως ότου –προσωρινά φυσικά– το ναι αποκαλύψει κι αυτό τις παγίδες του.
Η μεγαλύτερη απ’ όλες θ’ αποδειχτεί η ευκολία του Τζιμ Κάρεϊ να λέει «ναι» στις υπερβολές και τις ασταμάτητες γκριμάτσες, κάτι στο οποίο καταφέρνει αυτή τη φορά ν’ αντισταθεί σε μεγάλο βαθμό. Επιπλέον, η new age σάτιρα κι η απολαυστική ως αυθόρμητη Άλισον-Ζόι Ντεσανέλ δίνουν κωμικές πάσες, βαθύτερες από τα σαχλά χάχανα (αστείο και το τρομοκρατοφοβικό FBI)^ τα καλά νέα σταματούν όμως εδώ. Πραγματικές εκπλήξεις δεν υπάρχουν, η πλοκή προχωρά με αποσπασματικά επεισόδια και η συνταγή «Τζιμ Κάρεϊ» υπαγορεύει τις εξελίξεις και μια τη-βλέπω-να-έρχεται-από-χιλιόμετρα κατάληξη.
Ο Καρλ Άλεν είναι ένας καλόκαρδος loser που η ζωή τού λέει διαρκώς «όχι», ώσπου εκείνος αποφασίζει, αφού παρακολουθήσει ένα πρόγραμμα αυτοβοήθειας, να της λέει διαρκώς «ναι». Βρισκόμαστε στο Λος Άντζελες και σε χολιγουντιανή κωμωδία, οπότε όλα γίνονται ρόδινα για τον Καρλ απ’ τη μια στιγμή στην άλλη, έως ότου –προσωρινά φυσικά– το ναι αποκαλύψει κι αυτό τις παγίδες του.
Η μεγαλύτερη απ’ όλες θ’ αποδειχτεί η ευκολία του Τζιμ Κάρεϊ να λέει «ναι» στις υπερβολές και τις ασταμάτητες γκριμάτσες, κάτι στο οποίο καταφέρνει αυτή τη φορά ν’ αντισταθεί σε μεγάλο βαθμό. Επιπλέον, η new age σάτιρα κι η απολαυστική ως αυθόρμητη Άλισον-Ζόι Ντεσανέλ δίνουν κωμικές πάσες, βαθύτερες από τα σαχλά χάχανα (αστείο και το τρομοκρατοφοβικό FBI)^ τα καλά νέα σταματούν όμως εδώ. Πραγματικές εκπλήξεις δεν υπάρχουν, η πλοκή προχωρά με αποσπασματικά επεισόδια και η συνταγή «Τζιμ Κάρεϊ» υπαγορεύει τις εξελίξεις και μια τη-βλέπω-να-έρχεται-από-χιλιόμετρα κατάληξη.
CRONICAS
STAR 02.00
Αστυνομική, 2004 (Έγχρ.), 108'
Μεξικανική ταινία του Σεμπαστιάν Κορντέρο, με τους Τζον Λεγκουιζάμο, Νταμιάν Αλκαζάρ, Άλφρεντ Μολίνα.
Ένας διάσημος ρεπόρτερ φτάνει σε μια κωμόπολη του Εκουαδόρ για να καλύψει την κηδεία των θυμάτων ενός σίριαλ κίλερ μικρών παιδιών. Με την υποψία ότι ο δολοφόνος μπορεί να είναι ένας πωλητής Βίβλων που βρίσκεται στη φυλακή για άλλη αιτία, έρχεται σε συνδιαλλαγή μαζί του για να πετύχει μια δημοσιογραφική επιτυχία.
Ο Σεμπαστιάν Κορντέρο, που έγραψε και το σενάριο (με τη βοήθεια του Ινστιτούτου Sundance), δεν φαίνεται να είναι τυχαίος σκηνοθέτης, ξέρει να φτιάχνει χαρακτήρες, να δημιουργεί ένταση από το τίποτα, να σε υποβάλλει στη νοσηρή ατμόσφαιρα της ίντριγκας. Κάποιες στιγμές η ταινία σου παγώνει το αίμα, όπως στην εντυπωσιακή εναρκτήρια σκηνή και στην ερμηνεία του Νταμιάν Αλκαζάρ στον διφορούμενο ρόλο του υπόδικου. Ωστόσο η αλά Κλαρίς-Άνιμπαλ Λέκτερ αναμέτρηση δεν έχει την ίδια ένταση μ’ εκείνη της «Σιωπής των Αμνών», ενώ ο προβληματισμός για την ανηθικότητα των μίντια δεν απομακρύνεται από παγιωμένες ιδέες.
(athinorama)
Ένας διάσημος ρεπόρτερ φτάνει σε μια κωμόπολη του Εκουαδόρ για να καλύψει την κηδεία των θυμάτων ενός σίριαλ κίλερ μικρών παιδιών. Με την υποψία ότι ο δολοφόνος μπορεί να είναι ένας πωλητής Βίβλων που βρίσκεται στη φυλακή για άλλη αιτία, έρχεται σε συνδιαλλαγή μαζί του για να πετύχει μια δημοσιογραφική επιτυχία.
Ο Σεμπαστιάν Κορντέρο, που έγραψε και το σενάριο (με τη βοήθεια του Ινστιτούτου Sundance), δεν φαίνεται να είναι τυχαίος σκηνοθέτης, ξέρει να φτιάχνει χαρακτήρες, να δημιουργεί ένταση από το τίποτα, να σε υποβάλλει στη νοσηρή ατμόσφαιρα της ίντριγκας. Κάποιες στιγμές η ταινία σου παγώνει το αίμα, όπως στην εντυπωσιακή εναρκτήρια σκηνή και στην ερμηνεία του Νταμιάν Αλκαζάρ στον διφορούμενο ρόλο του υπόδικου. Ωστόσο η αλά Κλαρίς-Άνιμπαλ Λέκτερ αναμέτρηση δεν έχει την ίδια ένταση μ’ εκείνη της «Σιωπής των Αμνών», ενώ ο προβληματισμός για την ανηθικότητα των μίντια δεν απομακρύνεται από παγιωμένες ιδέες.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου