Η ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΜΠΕΝΤΖΑΜΙΝ ΜΠΑΤΟΝ
(Βαθμολογία Armageddon: 4.5/5 - Πρόταση Ημέρας)
STAR 22.00
Δραματική, 2008 (Έγχρ.), 166'
THE CURIOUS CASE OF BENJAMIN BUTTON. Αμερικανική
ταινία του Ντέιβιντ Φίντσερ, με τους Μπραντ Πιτ, Κέιτ Μπλάνσετ, Τίλντα
Σουίντον.
Γεννημένος στη Νέα Ορλεάνη του 1918 σαν ένα πρόωρα γερασμένο μωρό, ο Μπέντζαμιν μεγαλώνει στα χέρια μιας καλόκαρδης μαύρης υπαλλήλου ενός γηροκομείου. Ενώ όμως όλοι γύρω του ενηλικιώνονται και πεθαίνουν, εκείνος γίνεται, καθώς περνούν τα χρόνια, όλο και νεότερος.
Ο Φίντσερ οπτικοποιεί μια ευφάνταστη νουβέλα του Φ. Σκοτ Φιτζέραλντ σαν ένα πολύχρωμο, θεαματικό, φτιαγμένο από διηγήσεις και αναμνήσεις παλίμψηστο. Στο κέντρο του μια συγκινητική ιστορία καταδικασμένου έρωτα, γύρω του αντανακλάσεις ενός κόσμου που αλλάζει γοργά, αλλά επηρεάζει ελάχιστα την εσωτερική μοναξιά των ηρώων, στο εξωτερικό περίγραμμα η αιώνια, άνιση μάχη του ανθρώπου με το αναπόφευκτο και το εφήμερο. Ο Φίντσερ δοκιμάζει τις ικανότητες και τις φιλοδοξίες του αναμετρούμενος με ιστορικές παραπομπές, φιλοσοφικές αναζητήσεις, υπαρξιακά ερωτήματα και ατέλειωτες κινηματογραφόφιλες αναφορές και καταφέρνοντας να σταθεί τελικά όρθιος επί ξυρού ακμής. Δεκαπέντε χρόνια νωρίτερα θα έπαιρνε όλα τα Όσκαρ – από τις 13 υποψηφιότητες κατέκτησε τρία καλλιτεχνικά.
ΤΟ ΚΡΗΣΦΥΓΕΤΟ
MEGA 00.30
Θρίλερ, 1995 (Έγχρ.), 112'
HIDEAWAY. Αμερικανική ταινία του Μπρετ Λέοναρντ, με τους Τζεφ Γκόλντμπλαμ, Κριστίν Λατί, Αλίσια Σίλβερστοουν.
Όταν συνέρχεται από κώμα, ένας οικογενειάρχης επικοινωνεί τηλεπαθητικά μ’ έναν ψυχοπαθή δολοφόνο.
Βασίζεται σε μπεστ σέλερ του Ντιν Κουντζ και είναι γεμάτο παραψυχολογικές ασυναρτησίες.
Όταν συνέρχεται από κώμα, ένας οικογενειάρχης επικοινωνεί τηλεπαθητικά μ’ έναν ψυχοπαθή δολοφόνο.
Βασίζεται σε μπεστ σέλερ του Ντιν Κουντζ και είναι γεμάτο παραψυχολογικές ασυναρτησίες.
Ο ΜΠΡΑΒΟΣ
ΝΕΤ 00.30
Περιπέτεια, 2010 (Έγχρ.), 98'
GAME OF DEATH. Αμερικανική ταινία του Τζόρτζιο Σεραφίνι, με τους Γουέσλι Σνάιπς, Ζόι Μπελ, Γκάρι Ντάνιελς.
Για να προστατέψει τον εαυτό του και έναν γερουσιαστή, ένας σωματοφύλακας τα βάζει με όλους τους πιθανούς εχθρούς που θα μπορούσατε να συναντήσετε σε μια τυπική αστυνομική περιπέτεια.
Αυτό σημαίνει ότι και όλα τα κλισέ, της προδοσίας, των flashbacks, των αδίστακτων κακών, των ηρωικών επιτευγμάτων του βασικού πρωταγωνιστή κ.ο.κ., είναι παρόντα. Σε άλλη μια straight-to-DVD απόδειξη ότι ο Γουέσλι Σνάιπς έχει πολύ κακό ατζέντη.
Για να προστατέψει τον εαυτό του και έναν γερουσιαστή, ένας σωματοφύλακας τα βάζει με όλους τους πιθανούς εχθρούς που θα μπορούσατε να συναντήσετε σε μια τυπική αστυνομική περιπέτεια.
Αυτό σημαίνει ότι και όλα τα κλισέ, της προδοσίας, των flashbacks, των αδίστακτων κακών, των ηρωικών επιτευγμάτων του βασικού πρωταγωνιστή κ.ο.κ., είναι παρόντα. Σε άλλη μια straight-to-DVD απόδειξη ότι ο Γουέσλι Σνάιπς έχει πολύ κακό ατζέντη.
ΓΕΝΝΗΣΗ
STAR 02.15
Δραματική, 2004 (Έγχρ.), 100'
BIRTH. Αμερικανική ταινία του Τζόναθαν Γκλέιζερ, με τους Νικόλ Κίντμαν, Κάμερον Μπράιτ, Ντάνι Χιούστον.
Μια γυναίκα ετοιμάζεται να ξαναπαντρευτεί, όταν μπαίνει ξαφνικά στη ζωή της ένα εννιάχρονο αγόρι που υποστηρίζει ότι είναι η μετενσάρκωση του νεκρού συζύγου της.
Υπάρχει το παράδοξο ενός αγοριού που υιοθετεί τη συμπεριφορά ενός ενήλικα και διεκδικεί ερωτικά μια γυναίκα που θα μπορούσε να είναι μητέρα του. Παράδοξο που ενισχύεται από τη στάση της ίδιας της γυναίκας, κάνοντάς μας να αναρωτηθούμε πώς η σύνδεση αυτή θα μπορούσε να «υλοποιηθεί» και σε σεξουαλικό επίπεδο. Θα μείνουμε, όμως, με την απορία, αφού ο Τζόναθαν Γκλέιζερ δίνει μια εύκολη λύση στα αδιέξοδα των ηρώων του, έτσι όμως του ξεφεύγει το αληθινό θέμα της ταινίας, που δεν είναι βέβαια η μετενσάρκωση, αλλά ο τρελός και παραληρηματικός έρωτας.
Μια γυναίκα ετοιμάζεται να ξαναπαντρευτεί, όταν μπαίνει ξαφνικά στη ζωή της ένα εννιάχρονο αγόρι που υποστηρίζει ότι είναι η μετενσάρκωση του νεκρού συζύγου της.
Υπάρχει το παράδοξο ενός αγοριού που υιοθετεί τη συμπεριφορά ενός ενήλικα και διεκδικεί ερωτικά μια γυναίκα που θα μπορούσε να είναι μητέρα του. Παράδοξο που ενισχύεται από τη στάση της ίδιας της γυναίκας, κάνοντάς μας να αναρωτηθούμε πώς η σύνδεση αυτή θα μπορούσε να «υλοποιηθεί» και σε σεξουαλικό επίπεδο. Θα μείνουμε, όμως, με την απορία, αφού ο Τζόναθαν Γκλέιζερ δίνει μια εύκολη λύση στα αδιέξοδα των ηρώων του, έτσι όμως του ξεφεύγει το αληθινό θέμα της ταινίας, που δεν είναι βέβαια η μετενσάρκωση, αλλά ο τρελός και παραληρηματικός έρωτας.
ΕΞΟΡΙΣΤΟΣ ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΛΕΩΦΟΡΟ
ΕΤ1 03.00
Κοινωνική, 1979 (Έγχρ.), 90'
Ελληνική ταινία του Νίκου Ζερβού, με τους Κώστα Φέρρη, Σπύρο Σακκά, Μαρίλλη Τσοπανέλλη.
Ένα απομεινάρι της δεκαετίας του ’60, κουβαλώντας τα τραύματα και τις εμπειρίες της γενιάς του, περιφέρεται στην Αθήνα χωρίς να μπορεί να προσαρμοστεί.
Γυρισμένη σχεδόν χωρίς σενάριο, με πολλούς αυτοσχεδιασμούς από τον Κώστα Φέρρη, η ταινία έχει μια γνησιότητα και μια «βάρβαρη» αισθητική, που την κάνουν να ξεχωρίζει στην ελληνική φιλμογραφία εκείνης της περιόδου. Μακάρι ο Ζερβός να είχε συνεχίσει σ’ αυτόν το δρόμο.
Ένα απομεινάρι της δεκαετίας του ’60, κουβαλώντας τα τραύματα και τις εμπειρίες της γενιάς του, περιφέρεται στην Αθήνα χωρίς να μπορεί να προσαρμοστεί.
Γυρισμένη σχεδόν χωρίς σενάριο, με πολλούς αυτοσχεδιασμούς από τον Κώστα Φέρρη, η ταινία έχει μια γνησιότητα και μια «βάρβαρη» αισθητική, που την κάνουν να ξεχωρίζει στην ελληνική φιλμογραφία εκείνης της περιόδου. Μακάρι ο Ζερβός να είχε συνεχίσει σ’ αυτόν το δρόμο.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου