ΕΝΤΙΜΟΤΑΤΟΙ ΔΙΑΡΡΗΚΤΕΣ
STAR 22.00
Περιπέτεια, 2008 (Έγχρ.), 104'
THICK AS THIEVES. Αμερικανική ταινία της Μίμι Λέντερ, με τους Μόργκαν Φρίμαν, Αντόνιο Μπαντέρας, Ράντα Μίτσελ.
Ένας βετεράνος διαρρήκτης, για να ξεπληρώσει το χρέος του στη ρώσικη μαφία, συνεργάζεται με ένα νεαρό, φιλόδοξο κλέφτη στη ληστεία δυο πολύτιμων αβγών Φαμπερζέ.
Ένας βετεράνος διαρρήκτης, για να ξεπληρώσει το χρέος του στη ρώσικη μαφία, συνεργάζεται με ένα νεαρό, φιλόδοξο κλέφτη στη ληστεία δυο πολύτιμων αβγών Φαμπερζέ.
Μια ταινία ληστείας χρειάζεται πριν απ’ όλα ένα καλοστημένο κόλπο. Γύρω του περιστρέφεται ολόκληρη η πλοκή, ενώ η σεκάνς του κορυφώνει το σασπένς και ετοιμάζει τις εκπλήξεις που αναπόφευκτα ακολουθούν. Οι «Εντιμότατοι Διαρρήκτες» δεν διαθέτουν τίποτα ανάλογο κι αυτό δεν είναι το μόνο τους πρόβλημα. Η χημεία των δύο πρωταγωνιστών είναι κάκιστη, η Ράντα Μίτσελ εντελώς διακοσμητική, το στήσιμο του ριφιφί βαρετό και οι σεναριακές αυθαιρεσίες αμέτρητες. Έρχεται, τέλος, και η διπλή χαζοανατροπή του φινάλε και καταλαβαίνεις γιατί η ταινία έκανε σε ΗΠΑ και Αγγλία πρεμιέρα κατευθείαν στο DVD.
ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΗΣ
ΕΤ1 22.00
Δραματική, 2009 (Έγχρ.), 129'
EL SECRETO DE SUS OJOS. Αργεντίνικη ταινία του Χουάν Χοσέ Καμπανέλα, με τους Ρικάρντο Νταρίν, Σολεδάδ Βιλαμίλ, Πάμπλο Ράγκο.
Έχοντας βγει στη σύνταξη, ο υπάλληλος της εισαγγελίας Μπενχαμίν αποφασίζει να γράψει ένα μυθιστόρημα για μια υπόθεση βιασμού και δολοφονίας που συνέβη πριν από 25 χρόνια. Ζητάει τη βοήθεια της πρώην προϊσταμένης του, με την οποία θα ξεκινήσουν μαζί ένα ταξίδι στο παρελθόν.
Το ξενόγλωσσο Όσκαρ του 2010 είναι ένα υποδειγματικό φιλμ μικρού βεληνεκούς, αλλά μεγάλης κινηματογραφικής αποτελεσματικότητας, το τέλειο δείγμα αφηγηματικού σινεμά που αιφνιδιάζει με την κομψότητά του και την προσοχή στη σεναριακή λεπτομέρεια. Ο σκηνοθέτης Χουάν Χοσέ Καμπανέλα (υποψήφιος για Όσκαρ με το «Γιος της Νύφης») στήνει μαζί με τον συγγραφέα του μυθιστορήματος «Το ερωτηματικό στα μάτια τους» Εδουάρδο Σακέρι ένα πολυεπίπεδο παζλ, απλό στην όψη, μα περίτεχνο στην κατασκευή. Δύο ιστορίες που εξελίσσονται παράλληλα στο χρόνο –και, φυσικά, στο τέλος θα συναντηθούν και θα «κλείσουν» ταυτόχρονα– μεταφέρουν πληροφορίες η μία στην άλλη τροφοδοτώντας διαρκώς το αστυνομικό σασπένς. Η λύση του μυστηρίου έρχεται μ’ ένα ρεαλιστικό, πικρό τρόπο που συγκινεί. Παράλληλα, η προσωπική ζωή των πρωταγωνιστών, κυρίως του Μπενχαμίν και της Ιρένε, σε εμπλέκει στη μελαγχολική τους διαδρομή, ενώ οι περιφερειακοί χαρακτήρες διαθέτουν υπόσταση και δραματικό βάθος. Τέλος, πίσω από το κυνήγι του ενόχου στέκει στο ημίφως ένα πολιτικό φόντο με το δικό του ρόλο – διακριτικό, αλλά απόλυτα καταλυτικό. Δεν είναι μόνο κάποιοι αντιμέτωποι με τα πάθη τους ήρωες που κρύβουν τα μυστικά στο βλέμμα τους αλλά και μια ολόκληρη χώρα που προσπαθεί να κάνει ακριβώς το ίδιο.
Έχοντας βγει στη σύνταξη, ο υπάλληλος της εισαγγελίας Μπενχαμίν αποφασίζει να γράψει ένα μυθιστόρημα για μια υπόθεση βιασμού και δολοφονίας που συνέβη πριν από 25 χρόνια. Ζητάει τη βοήθεια της πρώην προϊσταμένης του, με την οποία θα ξεκινήσουν μαζί ένα ταξίδι στο παρελθόν.
Το ξενόγλωσσο Όσκαρ του 2010 είναι ένα υποδειγματικό φιλμ μικρού βεληνεκούς, αλλά μεγάλης κινηματογραφικής αποτελεσματικότητας, το τέλειο δείγμα αφηγηματικού σινεμά που αιφνιδιάζει με την κομψότητά του και την προσοχή στη σεναριακή λεπτομέρεια. Ο σκηνοθέτης Χουάν Χοσέ Καμπανέλα (υποψήφιος για Όσκαρ με το «Γιος της Νύφης») στήνει μαζί με τον συγγραφέα του μυθιστορήματος «Το ερωτηματικό στα μάτια τους» Εδουάρδο Σακέρι ένα πολυεπίπεδο παζλ, απλό στην όψη, μα περίτεχνο στην κατασκευή. Δύο ιστορίες που εξελίσσονται παράλληλα στο χρόνο –και, φυσικά, στο τέλος θα συναντηθούν και θα «κλείσουν» ταυτόχρονα– μεταφέρουν πληροφορίες η μία στην άλλη τροφοδοτώντας διαρκώς το αστυνομικό σασπένς. Η λύση του μυστηρίου έρχεται μ’ ένα ρεαλιστικό, πικρό τρόπο που συγκινεί. Παράλληλα, η προσωπική ζωή των πρωταγωνιστών, κυρίως του Μπενχαμίν και της Ιρένε, σε εμπλέκει στη μελαγχολική τους διαδρομή, ενώ οι περιφερειακοί χαρακτήρες διαθέτουν υπόσταση και δραματικό βάθος. Τέλος, πίσω από το κυνήγι του ενόχου στέκει στο ημίφως ένα πολιτικό φόντο με το δικό του ρόλο – διακριτικό, αλλά απόλυτα καταλυτικό. Δεν είναι μόνο κάποιοι αντιμέτωποι με τα πάθη τους ήρωες που κρύβουν τα μυστικά στο βλέμμα τους αλλά και μια ολόκληρη χώρα που προσπαθεί να κάνει ακριβώς το ίδιο.
ΕΦΗΜΕΡΗ ΠΟΛΗ
ΒΟΥΛΗ 23.00
Σινεφίλ, 2000 (Έγχρ.), 86'
Ελληνική ταινία του Γιώργου Ζαφείρη, με τους Γιώργο Διαλεγμένο, Μαρία Σκουλά, Μαρία Κεχαγιόγλου.
Ο Αντρέας ταξιδεύει στον τόπο της νεκρής μητέρας του σε αναζήτηση του σπιτιού της, όμως το ταξίδι αυτό παίρνει διαστάσεις μιας καταβύθισης στα νερά της συνείδησης. Κι επειδή το τοπίο έχει αλλάξει οριστικά, ο ήρωας με τη βοήθεια των ξένων μεταναστών – σύμβολο του Άλλου – ξαναστήνει στη συνείδησή του τη χαμένη πόλη.
Όπως ο ήρωας κάνει ένα εσωτερικό ταξίδι στα νερά της μνήμης, έτσι και ο θεατής πρέπει να κάνει το δικό του ταξίδι, να μπει σιγά-σιγά στην ατμόσφαιρα της ταινίας και να αρχίσει να ανασυνθέτει το παζλ των νοηματικών μερών της: ένα νησί που δεν κατανομάζεται, το επανερχόμενο μέσα από όνειρα πρόσωπο της μητέρας του ήρωα, η παιδική πτώση από ένα ποδήλατο, η συνάντηση με τον Άλλον, γυναίκες-οδοδείκτες της πορείας του ήρωα, κατακίτρινα χωράφια (όπως δεν τα είδαμε ποτέ στο ελληνικό σινεμά), υγρά τοπία εφήμερων σταθμών των ξένων. Που όμως οδηγούν όλες αυτές οι ποιητικές και εικαστικά πανέμορφες εικόνες; Η βασική ιδέα που στηρίζει την «Εφήμερη πόλη» είναι λίγη για μια μεγάλου μήκους ταινία. Περνούν μάλιστα 20 λεπτά της ώρας για να πληροφορηθεί ο θεατής τι ακριβώς ζητά ο ήρωας (δεν βοηθά είναι αλήθεια και το αδιαπέραστο ως γρανίτης πρόσωπο του Διαλεγμένου). Από την άλλη μια σεκάνς όπως εκείνη της συνάντησης του Ανδρέα με τη Μαρία σε κερδίζει με την αμεσότητα και την ανθρώπινη διάστασή τους, κάτι που αναμφίβολα απουσιάζει σε πολλά άλλα, αφαιρετικά και κάπως ψυχρά, σημεία της ταινίας.
Ο Αντρέας ταξιδεύει στον τόπο της νεκρής μητέρας του σε αναζήτηση του σπιτιού της, όμως το ταξίδι αυτό παίρνει διαστάσεις μιας καταβύθισης στα νερά της συνείδησης. Κι επειδή το τοπίο έχει αλλάξει οριστικά, ο ήρωας με τη βοήθεια των ξένων μεταναστών – σύμβολο του Άλλου – ξαναστήνει στη συνείδησή του τη χαμένη πόλη.
Όπως ο ήρωας κάνει ένα εσωτερικό ταξίδι στα νερά της μνήμης, έτσι και ο θεατής πρέπει να κάνει το δικό του ταξίδι, να μπει σιγά-σιγά στην ατμόσφαιρα της ταινίας και να αρχίσει να ανασυνθέτει το παζλ των νοηματικών μερών της: ένα νησί που δεν κατανομάζεται, το επανερχόμενο μέσα από όνειρα πρόσωπο της μητέρας του ήρωα, η παιδική πτώση από ένα ποδήλατο, η συνάντηση με τον Άλλον, γυναίκες-οδοδείκτες της πορείας του ήρωα, κατακίτρινα χωράφια (όπως δεν τα είδαμε ποτέ στο ελληνικό σινεμά), υγρά τοπία εφήμερων σταθμών των ξένων. Που όμως οδηγούν όλες αυτές οι ποιητικές και εικαστικά πανέμορφες εικόνες; Η βασική ιδέα που στηρίζει την «Εφήμερη πόλη» είναι λίγη για μια μεγάλου μήκους ταινία. Περνούν μάλιστα 20 λεπτά της ώρας για να πληροφορηθεί ο θεατής τι ακριβώς ζητά ο ήρωας (δεν βοηθά είναι αλήθεια και το αδιαπέραστο ως γρανίτης πρόσωπο του Διαλεγμένου). Από την άλλη μια σεκάνς όπως εκείνη της συνάντησης του Ανδρέα με τη Μαρία σε κερδίζει με την αμεσότητα και την ανθρώπινη διάστασή τους, κάτι που αναμφίβολα απουσιάζει σε πολλά άλλα, αφαιρετικά και κάπως ψυχρά, σημεία της ταινίας.
ΣΕΡΠΙΚΟ
MEGA 00.30
Αστυνομική, 1973 (Έγχρ.), 130'
SERPICO. Αμερικανική ταινία του Σίντνεϊ Λιούμετ, με τους Αλ Πατσίνο, Τζον Ράντολφ, Άλαν Ριτς.
Ο Σέρπικο, ένας έντιμος και αντικομφορμιστής αστυνομικός, που αρνείται να λαδωθεί, μετατίθεται στο τμήμα Ηθών με απώτερο σκοπό να σκοτωθεί την ώρα του καθήκοντος.
Ο Σίντνεϊ Λιούμετ βασίζεται σε μια πραγματική ιστορία για να κάνει μια ρεαλιστική αναπαράσταση του μικρόκοσμου της αστυνομίας της Νέας Υόρκης, με τη διαφθορά που επικρατεί σε όλο το Σώμα καθώς και τους λίγους τίμιους σταυροφόρους του νόμου. Τη μουσική της ταινίας έγραψε ο Μίκης Θεοδωράκης.
Ο Σέρπικο, ένας έντιμος και αντικομφορμιστής αστυνομικός, που αρνείται να λαδωθεί, μετατίθεται στο τμήμα Ηθών με απώτερο σκοπό να σκοτωθεί την ώρα του καθήκοντος.
Ο Σίντνεϊ Λιούμετ βασίζεται σε μια πραγματική ιστορία για να κάνει μια ρεαλιστική αναπαράσταση του μικρόκοσμου της αστυνομίας της Νέας Υόρκης, με τη διαφθορά που επικρατεί σε όλο το Σώμα καθώς και τους λίγους τίμιους σταυροφόρους του νόμου. Τη μουσική της ταινίας έγραψε ο Μίκης Θεοδωράκης.
ΕΚΤΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ
STAR 02.00
Περιπέτεια, 2002 (Έγχρ.), 85'
DERAILED. Αμερικανική ταινία του Μπομπ Μιζιορόβσκι, με τους Ζαν-Κλοντ Βαν Νταμ, Λόρα Χάρινγκ, Τόμας Αράνα.
Ο κυβερνητικός πράκτορας Ζακ Κριστόφ αναλαμβάνει να μεταφέρει με τρένο μια κακοποιό και τη λεία της, που είναι ένας επικίνδυνος ιός. Αυτό τον ιό έχουν βάλει στο μάτι τρομοκράτες, που καταλαμβάνουν το τρένο και δυσκολεύουν την αποστολή του παλικαριού μας.
Ατρόμητος εκείνος, τους συμμορφώνει γρήγορα γρήγορα όλους με τις γροθιές του, γιατί έχει και μια οικογένεια που τον περιμένει σπίτι. Αν θέλεις να δικαιολογήσεις το πόσο κακή είναι η ταινία, λες ότι είναι παρωδία. Πάντως τον λυπάσαι λίγο τον Βαν Νταμ που γερνάει κάνοντας τα ίδια και τα ίδια.
Ο κυβερνητικός πράκτορας Ζακ Κριστόφ αναλαμβάνει να μεταφέρει με τρένο μια κακοποιό και τη λεία της, που είναι ένας επικίνδυνος ιός. Αυτό τον ιό έχουν βάλει στο μάτι τρομοκράτες, που καταλαμβάνουν το τρένο και δυσκολεύουν την αποστολή του παλικαριού μας.
Ατρόμητος εκείνος, τους συμμορφώνει γρήγορα γρήγορα όλους με τις γροθιές του, γιατί έχει και μια οικογένεια που τον περιμένει σπίτι. Αν θέλεις να δικαιολογήσεις το πόσο κακή είναι η ταινία, λες ότι είναι παρωδία. Πάντως τον λυπάσαι λίγο τον Βαν Νταμ που γερνάει κάνοντας τα ίδια και τα ίδια.
GROUND ZERO
STAR 03.45
Περιπέτεια, 2000 ( Έγχρ.), 92'
Αμερικανική ταινία του Ρίτσαρντ Φρίντμαν, με τους Τζακ Σκάλια, Τζάνετ Γκαν, Σκοτ Τέρα.
Μια σεισμολόγος ανακαλύπτει ότι η εστία μιας σειράς σεισμικών δονήσεων βρίσκεται σε μια περιοχή όπου πραγματοποιούνται δοκιμές πυρηνικών όπλων.
Αγαπημένο θέμα των ταινιών β΄ διαλογής οι σεισμοί, αλλά δεν θα σε ταρακουνήσουν με τίποτα από το γλάρωμα αυτή την ώρα.
Μια σεισμολόγος ανακαλύπτει ότι η εστία μιας σειράς σεισμικών δονήσεων βρίσκεται σε μια περιοχή όπου πραγματοποιούνται δοκιμές πυρηνικών όπλων.
Αγαπημένο θέμα των ταινιών β΄ διαλογής οι σεισμοί, αλλά δεν θα σε ταρακουνήσουν με τίποτα από το γλάρωμα αυτή την ώρα.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου