ΦΙΛΗΣΕ ΜΕ ΤΩΡΑ
(athinorama)
ALPHA 21.00
Κομεντί, 2004 (Έγχρ.), 101'
SHUT UP AND KISS ME. Αμερικανική ταινία του Γκάρι Μπρόκετ, με τους Μπραντ Ρόου, Κρίστοφερ Ντάνιελ Μπαρνς, Κρίστα Άλεν.
Ο Πιτ και ο Ράιαν, κολλητοί φίλοι και γεννημένοι την ίδια μέρα, αναζητούν την τέλεια γυναίκα και νομίζουν ότι τη βρίσκουν την ίδια μέρα και οι δυο τους.
Και κάπου εκεί αρχίζει μια απλοϊκή περιπέτεια που θέτει το κρίσιμο ερώτημα ως πού μπορεί να φτάσει κάποιος για να βρει την πραγματική αγάπη. Στο κρεβάτι του, απαντάμε εμείς, για να την ονειρευτεί.
Ο Πιτ και ο Ράιαν, κολλητοί φίλοι και γεννημένοι την ίδια μέρα, αναζητούν την τέλεια γυναίκα και νομίζουν ότι τη βρίσκουν την ίδια μέρα και οι δυο τους.
Και κάπου εκεί αρχίζει μια απλοϊκή περιπέτεια που θέτει το κρίσιμο ερώτημα ως πού μπορεί να φτάσει κάποιος για να βρει την πραγματική αγάπη. Στο κρεβάτι του, απαντάμε εμείς, για να την ονειρευτεί.
ΦΟΝΙΚΟ ΟΠΛΟ 4
STAR 22.00
Περιπέτεια, 1998 (Έγχρ.), 127'
LETHAL WEAPON 4. Αμερικανική ταινία του Ρίτσαρντ Ντόνερ, με τους Μελ Γκίμπσον, Ντάνι Γκλόβερ, Τζο Πέσι.
Το φοβερό δίδυμο των αστυνομικών τα βάζει με έναν αρχηγό της κινέζικης μαφίας, που εκμεταλλεύεται λαθρομετανάστες.
Περισσότερο κωμωδία παρά αστυνομική περιπέτεια, το τέταρτο μέρος της σειράς είναι και το πιο διασκεδαστικό. Έχοντας πάντα στο επίκεντρο τους Γκίμπσον και Γκλόβερ, το εντελώς μονοδιάστατο σενάριο περιορίζει τις σκηνές καταδίωξης και συμπλοκής και δεν εκμεταλλεύεται καθόλου την παρουσία του Τζετ Λι στο ρόλο του «κακού».
Το φοβερό δίδυμο των αστυνομικών τα βάζει με έναν αρχηγό της κινέζικης μαφίας, που εκμεταλλεύεται λαθρομετανάστες.
Περισσότερο κωμωδία παρά αστυνομική περιπέτεια, το τέταρτο μέρος της σειράς είναι και το πιο διασκεδαστικό. Έχοντας πάντα στο επίκεντρο τους Γκίμπσον και Γκλόβερ, το εντελώς μονοδιάστατο σενάριο περιορίζει τις σκηνές καταδίωξης και συμπλοκής και δεν εκμεταλλεύεται καθόλου την παρουσία του Τζετ Λι στο ρόλο του «κακού».
ΣΤΕΛΛΑ
ΕΤ3 23.00
Δραματική, 1955 (Α/Μ) 90'
Ελληνική ταινία του Μιχάλη Κακογιάννη, με τους Μελίνα Μερκούρη, Γιώργο Φούντα, Αλέκο Αλεξανδράκη.
Μια λαϊκή τραγουδίστρια έχει έναν εφήμερο δεσμό με έναν Αθηναίο της υψηλής κοινωνίας. Στη συνέχεια τα φτιάχνει με έναν ποδοσφαιριστή, τον οποίο αρνείται να παντρευτεί, για να διατηρήσει την ανεξαρτησία της.
Θρυλική ταινία, η πρώτη της Μελίνας Μερκούρη, που σκιαγραφεί έξοχα την προσπάθεια μιας ατίθασης γυναίκας, να μείνει ανεξάρτητη και κυρίαρχη της μοίρας της. Ταυτόχρονα η «Στέλλα» αποτελεί την πρώτη σοβαρή κινηματογραφική προσέγγιση του νυχτερινού κόσμου του ρεμπέτικου και της μπουζουκοταβέρνας, έναν κόσμο που σνόμπαρε η αθηναϊκή αστική κοινωνία του '50. Προβλήθηκε με επιτυχία στο Φεστιβάλ Καννών 1955 και τιμήθηκε με Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ξένης ταινίας.
Μια λαϊκή τραγουδίστρια έχει έναν εφήμερο δεσμό με έναν Αθηναίο της υψηλής κοινωνίας. Στη συνέχεια τα φτιάχνει με έναν ποδοσφαιριστή, τον οποίο αρνείται να παντρευτεί, για να διατηρήσει την ανεξαρτησία της.
Θρυλική ταινία, η πρώτη της Μελίνας Μερκούρη, που σκιαγραφεί έξοχα την προσπάθεια μιας ατίθασης γυναίκας, να μείνει ανεξάρτητη και κυρίαρχη της μοίρας της. Ταυτόχρονα η «Στέλλα» αποτελεί την πρώτη σοβαρή κινηματογραφική προσέγγιση του νυχτερινού κόσμου του ρεμπέτικου και της μπουζουκοταβέρνας, έναν κόσμο που σνόμπαρε η αθηναϊκή αστική κοινωνία του '50. Προβλήθηκε με επιτυχία στο Φεστιβάλ Καννών 1955 και τιμήθηκε με Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ξένης ταινίας.
ΚΥΝΟΔΟΝΤΑΣ
ΕΤ1 00.30
Σινεφίλ, 2009 (Έγχρ.), 96'
Ελληνική ταινία του Γιώργου Λάνθιμου, με τους Χρήστο Στέργιογλου, Μισέλ Βάλεϊ, Αγγελική Παπούλια.
Η οικογένεια ως φάρσα. Πολλά από αυτά που συμβαίνουν στο σπίτι-έπαυλη του «Κυνόδοντα» αποτελούν πρώτης τάξεως υλικό για μια ξεκαρδιστική κωμωδία. Το παιχνίδι με το διαστρεβλωμένο λεξιλόγιο, μάλιστα, καθώς τα παιδιά έχουν υιοθετήσει άλλο νόημα για όλες τις «επικίνδυνες» λέξεις, προκαλεί συχνά τρανταχτά γέλια. Ο νόμος του πατέρα, ωστόσο, ο οποίος –όπως κάθε νόμος– συγκροτεί και κρατά ενωμένο τον κοινωνικό σχηματισμό, είναι παρών και αδιαμφισβήτητος. Έτσι ο οικογενειακός χώρος μετατρέπεται στη σκηνή μιας τραγωδίας «κλειστού χώρου» και η νεοελληνική πραγματικότητα –αν και φαινομενικά εξορισμένη από το κινηματογραφικό κάδρο– εμφανίζεται γυμνή και αφτιασίδωτη μπροστά μας.
Στιλίστας που δεν παρασύρεται ποτέ από τη βιρτουοζιτέ του, κινηματογραφικός γεωμέτρης που αφήνει χώρο στον ερμηνευτικό αυτοσχεδιασμό (Στέργιογλου και Παπούλια είναι εξαιρετικοί), ο Λάνθιμος ξεκινά από μια απλή –ίσως και λίγο ’70s– ιδέα την οποία απογειώνει σε μια πολυδιάστατη και πρωτότυπη αλληγορία. Ένας απομονωμένος χώρος λουσμένος στο φως, μια κατάσταση ασφυκτικού εγκλεισμού με παιχνιδιάρικη όψη, μια χαρωπή τελετουργία παραμόρφωσης σωμάτων και πνεύματος. Μια μαύρη κωμωδία η οποία φλερτάρει με το σινεμά του φανταστικού και τον ωμό ρεαλισμό του μοντέρνου σινεμά. Απόλυτα δικαιολογημένη η λαμπρή φεστιβαλική πορεία, η διπλή βράβευση στις Κάνες και η υποψηφιότητα για ξενόγλωσσο Όσκαρ.
Η οικογένεια ως φάρσα. Πολλά από αυτά που συμβαίνουν στο σπίτι-έπαυλη του «Κυνόδοντα» αποτελούν πρώτης τάξεως υλικό για μια ξεκαρδιστική κωμωδία. Το παιχνίδι με το διαστρεβλωμένο λεξιλόγιο, μάλιστα, καθώς τα παιδιά έχουν υιοθετήσει άλλο νόημα για όλες τις «επικίνδυνες» λέξεις, προκαλεί συχνά τρανταχτά γέλια. Ο νόμος του πατέρα, ωστόσο, ο οποίος –όπως κάθε νόμος– συγκροτεί και κρατά ενωμένο τον κοινωνικό σχηματισμό, είναι παρών και αδιαμφισβήτητος. Έτσι ο οικογενειακός χώρος μετατρέπεται στη σκηνή μιας τραγωδίας «κλειστού χώρου» και η νεοελληνική πραγματικότητα –αν και φαινομενικά εξορισμένη από το κινηματογραφικό κάδρο– εμφανίζεται γυμνή και αφτιασίδωτη μπροστά μας.
Στιλίστας που δεν παρασύρεται ποτέ από τη βιρτουοζιτέ του, κινηματογραφικός γεωμέτρης που αφήνει χώρο στον ερμηνευτικό αυτοσχεδιασμό (Στέργιογλου και Παπούλια είναι εξαιρετικοί), ο Λάνθιμος ξεκινά από μια απλή –ίσως και λίγο ’70s– ιδέα την οποία απογειώνει σε μια πολυδιάστατη και πρωτότυπη αλληγορία. Ένας απομονωμένος χώρος λουσμένος στο φως, μια κατάσταση ασφυκτικού εγκλεισμού με παιχνιδιάρικη όψη, μια χαρωπή τελετουργία παραμόρφωσης σωμάτων και πνεύματος. Μια μαύρη κωμωδία η οποία φλερτάρει με το σινεμά του φανταστικού και τον ωμό ρεαλισμό του μοντέρνου σινεμά. Απόλυτα δικαιολογημένη η λαμπρή φεστιβαλική πορεία, η διπλή βράβευση στις Κάνες και η υποψηφιότητα για ξενόγλωσσο Όσκαρ.
ROMANZO CRIMINALE
ΝΕΤ 00.30
Αστυνομική, 2005 (Έγχρ.), 152'
Ιταλική ταινία του Μικέλε Πλασίντο, με τους Κιμ Ρόσι Στιούαρτ, Άννα Μουγκλαλίς, Κλαούντιο Σανταμαρία.
Τρεις μικροκακοποιοί συστήνουν μια συμμορία στα τέλη της δεκαετίας του ’70 και σύντομα κυριαρχούν στον υπόκοσμο της Ρώμης.
Παρότι μυθιστόρημα που βασίζεται κυρίως σε εικασίες, το «Romanzo criminale» είναι ένα βιβλίο του Ιταλού εισαγγελέα Τζιανκάρλο Nτε Κατάλντο γύρω από τη δράση μιας αληθινής συμμορίας (έγινε γνωστή με το όνομα Magliana), η οποία ξεκίνησε από απαγωγές στα τέλη της δεκαετίας του ’70 για να κυριαρχήσει στον υπόκοσμο της Ρώμης μέχρι τα τέλη του ’90. Το ενδιαφέρον αυτού του χρονικού του εγκλήματος είναι η σύνδεση της συμμορίας με το ιταλικό παρακράτος και με τα μεγάλα πολιτικά γεγονότα που σημάδεψαν τα χρόνια της τρομοκρατίας, όπως είναι η δολοφονία του Μόρο από τις Ερυθρές Ταξιαρχίες και η εκατόμβη των νεκρών στο σταθμό της Μπολόνια από βόμβα ακροδεξιάς οργάνωσης. Όμως η πλευρά αυτή του βιβλίου, παρότι παρούσα, σκιαγραφείται επιδερμικά. Ο ηθοποιός Μικέλε Πλασίντο, που εδώ δοκιμάζει τις σκηνοθετικές του ικανότητες, επικεντρώνει την ταινία στις σχέσεις φιλίας των μελών της συμμορίας, κινούμενος σε μια «σκορσεζική» κατεύθυνση, αν και οι σκηνές βίας θυμίζουν τις ανάλογες ιταλικές αστυνομικές περιπέτειες της δεκαετίας του ’70. Κι επειδή δεν έχει το ταλέντο ενός Σκορσέζε καταφέρνει μεν να δώσει ένα αξιοπρεπές θέαμα, όχι όμως και να πείσει γιατί χρειαζόταν δυόμισι ώρες...
Τρεις μικροκακοποιοί συστήνουν μια συμμορία στα τέλη της δεκαετίας του ’70 και σύντομα κυριαρχούν στον υπόκοσμο της Ρώμης.
Παρότι μυθιστόρημα που βασίζεται κυρίως σε εικασίες, το «Romanzo criminale» είναι ένα βιβλίο του Ιταλού εισαγγελέα Τζιανκάρλο Nτε Κατάλντο γύρω από τη δράση μιας αληθινής συμμορίας (έγινε γνωστή με το όνομα Magliana), η οποία ξεκίνησε από απαγωγές στα τέλη της δεκαετίας του ’70 για να κυριαρχήσει στον υπόκοσμο της Ρώμης μέχρι τα τέλη του ’90. Το ενδιαφέρον αυτού του χρονικού του εγκλήματος είναι η σύνδεση της συμμορίας με το ιταλικό παρακράτος και με τα μεγάλα πολιτικά γεγονότα που σημάδεψαν τα χρόνια της τρομοκρατίας, όπως είναι η δολοφονία του Μόρο από τις Ερυθρές Ταξιαρχίες και η εκατόμβη των νεκρών στο σταθμό της Μπολόνια από βόμβα ακροδεξιάς οργάνωσης. Όμως η πλευρά αυτή του βιβλίου, παρότι παρούσα, σκιαγραφείται επιδερμικά. Ο ηθοποιός Μικέλε Πλασίντο, που εδώ δοκιμάζει τις σκηνοθετικές του ικανότητες, επικεντρώνει την ταινία στις σχέσεις φιλίας των μελών της συμμορίας, κινούμενος σε μια «σκορσεζική» κατεύθυνση, αν και οι σκηνές βίας θυμίζουν τις ανάλογες ιταλικές αστυνομικές περιπέτειες της δεκαετίας του ’70. Κι επειδή δεν έχει το ταλέντο ενός Σκορσέζε καταφέρνει μεν να δώσει ένα αξιοπρεπές θέαμα, όχι όμως και να πείσει γιατί χρειαζόταν δυόμισι ώρες...
ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΜΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ
STAR 02.30
Περιπέτεια, 1999 (Έγχρ.) 98'
SWEEPERS. Αμερικανική ταινία του Κεόνι Γουάξμαν, με τους Ντολφ Λούντγκρεν, Μπρους Πέιν, Κλερ Στάνφιλντ.
Ο επικεφαλής μιας ομάδας ναρκοσυλλεκτών και μια πυροτεχνουργός συνεργάζονται με σκοπό να εντοπίσουν μια βάση τρομοκρατών στην Αγκόλα.
Και μετά θα εμφανιστεί η πρέσβειρα καλής θελήσεως Αντζελίνα Τζολί να τους απονείμει μετάλλιο.
Ο επικεφαλής μιας ομάδας ναρκοσυλλεκτών και μια πυροτεχνουργός συνεργάζονται με σκοπό να εντοπίσουν μια βάση τρομοκρατών στην Αγκόλα.
Και μετά θα εμφανιστεί η πρέσβειρα καλής θελήσεως Αντζελίνα Τζολί να τους απονείμει μετάλλιο.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου