Τετάρτη 18 Απριλίου 2012

Ποια ταινία να δείτε σήμερα στην TV;


THE PRESTIGE
STAR 22.00
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 131'
Αμερικανική ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν, με τους Χιου Τζάκμαν, Κρίστιαν Μπέιλ, Σκάρλετ Γιόχανσον.

Δύο μάγοι της βικτοριανής εποχής ανταγωνίζονται ανελέητα μεταξύ τους, προσπαθώντας να κλέψουν ο ένας τα μυστικά του άλλου.


Στην αρχή της ταινίας, ο Μάικλ Κέιν, μέντορας των δύο μάγων, εξηγεί σε μια παιδούλα ότι κάθε μαγικό κόλπο αποτελείται από τρία μέρη: την υπόσχεση, το κόλπο και το θαύμα. Κάπως έτσι ενορχηστρώνει την ταινία του και ο Νόλαν, μεταφέροντάς μας αρχικά σε ένα αληθοφανές και εντυπωσιακά φτιαγμένο βικτοριανό Λονδίνο, σε μια εποχή όπου μάγοι όπως ο Χουντίνι ήταν οι μεγάλοι σόουμαν. Καθώς, όμως, εντείνεται ο ανταγωνισμός των δύο πρωταγωνιστών, διεισδύουμε στη σφαίρα του γοτθικού θρίλερ, αλλά και σε μυστήρια πέραν της κοινής λογικής. Δυστυχώς, το επερχόμενο «θαύμα» δεν είναι αντάξιο των προσδοκιών, αφού η ταινία κλείνει με μια ελάχιστα πειστική αστυνομική εξήγηση, βασισμένη εν μέρει σε στοιχεία επιστημονικής φαντασίας. Θέλοντας να παίξει υπερβολικά το μάγο-σκηνοθέτη (το βλέπεις το «Inception» να έρχεται), ο Νόλαν οδήγησε την ίντριγκα σε μια σειρά θεατρικών εντυπωσιασμών που διχάζουν: κάποιοι θα παρακολουθήσουν καθηλωμένοι την ταινία ως αληθινοί θεατές σόου μαγείας, κάποιοι άλλοι όμως θα τη βρουν βαρετή και ψευτο-εντυπωσιακή.


ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΟΥ 7ΟΥ ΔΩΜΑΤΙΟΥ
ΒΟΥΛΗ 22.00
Φιλμ νουάρ, 1947 (Α/Μ), 99'
THE SECRET BEYOND THE DOOR. Αμερικανική ταινία του Φριτς Λανγκ, με τους Τζόαν Μπένετ, Μάικλ Ρέντγκρεϊβ, Αν Ρεβίρ.

Η νεαρή Σίλια αποφασίζει να παντρευτεί έναν καλό της φίλο, αναζητώντας τη σιγουριά. Πριν από το γάμο της, ταξιδεύει στο Μεξικό όπου γνωρίζει έναν γοητευτικό άντρα, τον ερωτεύεται κεραυνοβόλα και τον παντρεύεται, χωρίς να υποψιάζεται τα σκοτεινά μυστικά του.

Αυτή η φροϊδική ανάγνωση του «Κυανοπώγωνα» χωρίζεται σε δύο μέρη ως προς την αποτελεσματικότητα της ατμόσφαιρας. Στο πρώτο, η περιπλεγμένη ψυχική κατάσταση αντηχεί στην αρχιτεκτονική των χώρων, ενώ στο δεύτερο ξεδιπλώνεται πιο φλύαρα.


ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΑΦΕΝΤΙΚΟ 
ΕΤ1 23.00
Κωμωδία, 2006 (Έγχρ.), 100'
DIREKTOREN FOR DET HELE. Δανέζικη ταινία του Λαρς φον Τρίερ, με τους Γιένς Αλμπίνους, Πέτερ Γκάντζλερ, Φρίντρικ Θορ Φρίντρικσον.

Ο ιδιοκτήτης μιας εταιρείας, ενώ θέλει να την πουλήσει, βρίσκεται παγιδευμένος στην ιστορία του φανταστικού αφεντικού που ο ίδιος εφηύρε προκειμένου να μη γίνεται αντιπαθής στους υπαλλήλους του. Προσλαμβάνει λοιπόν έναν ηθοποιό στο ρόλο του αφεντικού, καθώς ο Ισλανδός αγοραστής πιέζει για την αγοραπωλησία.

Το σκωπτικό, προβοκατόρικο, αντιεξουσιαστικό πνεύμα του Τρίερ ξεχύνεται ακόμη και σ’ αυτή την κωμωδία-άσκηση στους «ρόλους» που μοιράζονται τα στελέχη μιας εταιρείας – η ταινία περιορίζεται κατά κύριο λόγο στο γραφείο συσκέψεων και η πλοκή βασίζεται αποκλειστικά στους διαλόγους. Μοιάζει σαν να έπιασε ο Τρίερ τους ηθοποιούς στην ποντικοπαγίδα του ψευδούς αφεντικού και να παραμονεύει τις αντιδράσεις τους μπροστά στην απάτη που αποκαλύπτεται. Η ταινία γυρίστηκε με την τεχνική automavision – το τελικό κινηματογραφημένο υλικό δεν επιδέχεται καμία επεξεργασία (στη φωτογραφία, τον ήχο) παρά μονάχα μοντάζ, καθώς κάθε πλάνο γυρίστηκε με βάση τις παραμέτρους που προέκυψαν από υπολογιστή, σύμφωνα με τη γωνία λήψης που όρισε ο σκηνοθέτης.


Ο ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗΣ
MEGA 23.20
Θρίλερ, 1997 (Έγχρ.), 107'
THE DEVIL’S OWN. Αμερικανική ταινία του Άλαν Πάκουλα με τους Μπραντ Πιτ, Χάρισον Φορντ, Μάργκαρετ Κόλιν.

Ένας νεαρός τρομοκράτης του IRA καταφεύγει στην Αμερική, όπου φιλοξενείται από έναν οικογενειάρχη αστυνομικό. Οι δυο άνδρες γρήγορα θα νιώσουν συμπάθεια ο ένας για τον άλλο, όταν όμως ο αστυνομικός ανακαλύπτει την πραγματική ταυτότητα του φιλοξενούμενού του διχάζεται ανάμεσα στο καθήκον και τη φιλία.

Ο Μπραντ Πιτ και ο Χάρισον Φορντ, αν και συγκάτοικοι κατά το σενάριο, κινούνται στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας σε δυο παράλληλους χώρους, που συναντιούνται ελάχιστες φορές (ο πρώτος ετοιμάζει ένα τρομοκρατικό χτύπημα, όσο ο δεύτερος προσπαθεί να μείνει ένας τίμιος αστυνομικός). Η δράση στο επεισόδιο της Νέας Υόρκης είναι τελείως καθηλωμένη, αλλά κι όταν επιτέλους ο αστυνομικός ανακαλύπτει την ταυτότητα του φιλοξενούμενού του δεν συμβαίνει τίποτα το συνταρακτικό, γιατί όλα είναι προβλέψιμα. Είναι γνωστό ότι η ταινία έγινε εν μέσω αντεγκλήσεων ανάμεσα στους δύο πρωταγωνιστές και ότι ο καθένας τους προσπάθησε να αναβαθμίσει το δικό του ρόλο, το μόνο όμως που κατάφεραν είναι απλώς να συνυπάρχουν σε μια ταινία με δυο ξεχωριστές υποθέσεις! «Πολιτικό θρίλερ» που σε επίπεδο πολιτικής αποφεύγει επιδέξια την όποια τοποθέτηση για τα διαδραματιζόμενα στη Βόρειο Ιρλανδία ανάγοντας την αιτία ένταξης του Πιτ στον IRA σε προσωπικά τραύματα, ενώ σε επίπεδο θρίλερ δεν ξεχωρίζει από μια περιπετειούλα ρουτίνας, ο «Τρομοκράτης» είναι μια τυπική χολιγουντιανή ταινία-πακέτο μεγάλων σταρ.


Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΡΙΠΛΕΪ
(Βαθμολογία Armageddon: 3/5 - Πρόταση Ημέρας)
ΝΕΤ 00.30
Αστυνομική, 2005 (Έγχρ.), 101'
RIPLEY UNDER GROUND. Γερμανική ταινία του Ρότζερ Σπότισγουντ, με τους Μπάρι Πέπερ, Τζασίντα Μπάρετ, Τομ Γουίλκινσον.

Ο μυθιστορηματικός ήρωας της Πατρίσια Χάισμιθ επιστρέφει με μια απάτη που εκτυλίσσεται στον καλλιτεχνικό χώρο.

Ούτε αυτή η τρίτη κινηματογραφική του μεταφορά όμως (από τον σκηνοθέτη του τζεϊμσμποντικού «Το Αύριο Ποτέ δεν Πεθαίνει») είναι ικανοποιητική, λόγω της αμήχανης ελαφριάς προσέγγισης ενός ήρωα που ζητά μια βουτιά στον αμοραλισμό του, και μιας ψυχρής φωτογραφίας που επίσης δεν σου επιτρέπει να φτάσεις… under ground.


ΤΟ ΚΡΗΣΦΥΓΕΤΟ
MEGA 01.45
Θρίλερ, 1995 (Έγχρ.), 112'
HIDEAWAY. Αμερικανική ταινία του Μπρετ Λέοναρντ, με τους Τζεφ Γκόλντμπλαμ, Κριστίν Λατί, Αλίσια Σίλβερστοουν.

Όταν συνέρχεται από κώμα, ένας οικογενειάρχης επικοινωνεί τηλεπαθητικά μ’ έναν ψυχοπαθή δολοφόνο.

Βασίζεται σε μπεστ σέλερ του Ντιν Κουντζ και είναι γεμάτο παραψυχολογικές ασυναρτησίες.


MEGA SNAKE 
STAR 02.45
Τρόμου, 2007 (Έγχρ.), 90'
Αμερικανική τηλεταινία του Τίμπορ Τάκακς, με τους Μάικλ Σανκς, Μπεν Κάρντιναλ, Τζον Τ. Γουντς.

Ένας ανόητος νεαρός κλέβει ένα φίδι που χρειάζεται ειδική μεταχείριση για να μην κατασπαράξει όλο τον κόσμο.

Προτού σκεφτείς «Μα, αυτό είναι αντιγραφή των “Γκρέμλινς”», σου λέω ότι αυτό είναι πράγματι αντιγραφή των «Γκρέμλινς».

(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου