ΟΙ ΑΘΛΙΟΙ
MEGA 21.00
Δραματική εποχής, 1998 (Έγχρ.), 134'
LES MISERABLES. Αμερικανική ταινία του Μπίλε Όγκουστ, με τους Λίαμ Νίσον, Τζέφρι Ρας, Ούμα Θέρμαν.
Στη Γαλλία του 1810, ένας πρώην κατάδικος προσπαθεί να ξεκινήσει μια δεύτερη ζωή με νέα ταυτότητα, αλλά τον καταδιώκει ένας επίμονος αστυνομικός επιθεωρητής.
Στη Γαλλία του 1810, ένας πρώην κατάδικος προσπαθεί να ξεκινήσει μια δεύτερη ζωή με νέα ταυτότητα, αλλά τον καταδιώκει ένας επίμονος αστυνομικός επιθεωρητής.
Παρά την αποτυχία των προηγουμένων λογοτεχνικών διασκευών του («Το Σπίτι των Πνευμάτων», «Η Αίσθηση της Σμίλα στο Χιόνι»), ο Όγκουστ προδίδει τώρα και τον Ουγκό με μια άνευρη προσέγγιση των «Αθλίων», που απογυμνώνει το έργο από την επική διάστασή του και το ανάγει σε δράμα δωματίου τεσσάρων κεντρικών χαρακτήρων (Γιάννης Αγιάννης, Ιαβέρης, Φαντίν, Κοζέτ). Σημαντικά πρόσωπα σχεδόν εξαφανίζονται, άλλα έχουν μια ασήμαντη παρουσία, ουσιώδη μέρη του βιβλίου δεν θίγονται (ο έρωτας του Γιάννη Αγιάννη για την Κοζέτ), ενώ οι σκηνές της εξέγερσης είναι καρικατουρίστικες.
Η ΑΔΕΡΦΗ ΜΟΥ ΚΙ ΕΓΩ
STAR 21.00
Δραματική, 2009 (Έγχρ.), 109'
MY SISTER’S KEEPER. Αμερικανική ταινία του Νικ Κασσαβέτης, με τους Κάμερον Ντίαζ, Τζέισον Πάτρικ, Άλεκ Μπάλντουιν.
Όταν μαθαίνουν ότι η δίχρονη κόρη τους πάσχει από λευχαιμία, οι Φιτζέραλντ αποφασίζουν να φέρουν στον κόσμο ένα παιδί-δότη που θα σώσει τη ζωή της. Ύστερα από πολλαπλές επεμβάσεις, η 11χρονη πλέον Άννα θα προσφύγει στη δικαιοσύνη για να ζητήσει να αποφασίσει αυτή τι θα κάνει με το σώμα της.
Μεταφορά του ομότιτλου, δακρύβρεχτου μπεστ σέλερ της Τζούντι Πίκουλτ. Ο Νικ Κασσαβέτης («Το Ημερολόγιο»), αδυνατώντας να θέσει τα όρια ενός υγιούς δημιουργικά μελοδράματος, δεν αφήνει κανένα πλάνο να ελαφρύνει από το βαρύ συναισθηματικό φόρτο μιας υπερβολικά άβολης ιστορίας. Εν ολίγοις, μια απεγνωσμένη προσπάθεια απόδοσης ενός επίπονου ρεαλισμού που θα σας λυγίσει χωρίς να σας γοητεύσει.
Όταν μαθαίνουν ότι η δίχρονη κόρη τους πάσχει από λευχαιμία, οι Φιτζέραλντ αποφασίζουν να φέρουν στον κόσμο ένα παιδί-δότη που θα σώσει τη ζωή της. Ύστερα από πολλαπλές επεμβάσεις, η 11χρονη πλέον Άννα θα προσφύγει στη δικαιοσύνη για να ζητήσει να αποφασίσει αυτή τι θα κάνει με το σώμα της.
Μεταφορά του ομότιτλου, δακρύβρεχτου μπεστ σέλερ της Τζούντι Πίκουλτ. Ο Νικ Κασσαβέτης («Το Ημερολόγιο»), αδυνατώντας να θέσει τα όρια ενός υγιούς δημιουργικά μελοδράματος, δεν αφήνει κανένα πλάνο να ελαφρύνει από το βαρύ συναισθηματικό φόρτο μιας υπερβολικά άβολης ιστορίας. Εν ολίγοις, μια απεγνωσμένη προσπάθεια απόδοσης ενός επίπονου ρεαλισμού που θα σας λυγίσει χωρίς να σας γοητεύσει.
ΓΟΥΙΛΙΑΜ ΚΑΙ ΚΕΪΤ: O ΓΑΜΟΣ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ
ALPHA 21.45
Βιογραφική, 2011 (Έγχρ.), 90'
WILLIAM AND KATE. Αμερικανο-αγγλική τηλεταινία του Μαρκ Ρόσμαν, με τους Νίκο Έβερς-Σουίντελ, Καμίλα Λούντινγκτον, Μπεν Κρος.
Δεν χρειάζεσαι υπόθεση, αλλά υπομονή για να παρακολουθήσεις το αδιάφορο ειδύλλιο που οδήγησε στον πιο προβεβλημένο γάμο της περσινής χρονιάς.
Χωρίς προφανή λόγο, ο ALPHA θεωρεί ότι ο ανθόσπαρτος βίος του πρίγκιπα Γουίλιαμ και της Κέιτ Μίντλτον είναι ταιριαστός με τη γιορτή του Πάσχα, γι’ αυτό δείχνει την ταινία (αυτήν μάλιστα την ξαναδείχνει αύριο) και ντοκιμαντέρ για το ίδιο θέμα. Ακόμα πάντως κι αν είσαι βασιλόφρων, το βλέπω να σε παίρνει ο ύπνος αγκαλιά με το «Paris Match».
Δεν χρειάζεσαι υπόθεση, αλλά υπομονή για να παρακολουθήσεις το αδιάφορο ειδύλλιο που οδήγησε στον πιο προβεβλημένο γάμο της περσινής χρονιάς.
Χωρίς προφανή λόγο, ο ALPHA θεωρεί ότι ο ανθόσπαρτος βίος του πρίγκιπα Γουίλιαμ και της Κέιτ Μίντλτον είναι ταιριαστός με τη γιορτή του Πάσχα, γι’ αυτό δείχνει την ταινία (αυτήν μάλιστα την ξαναδείχνει αύριο) και ντοκιμαντέρ για το ίδιο θέμα. Ακόμα πάντως κι αν είσαι βασιλόφρων, το βλέπω να σε παίρνει ο ύπνος αγκαλιά με το «Paris Match».
ΤΡΙΣΤΑΝΟΣ ΚΑΙ ΙΖΟΛΔΗ
ΝΕΤ 22.00
Περιπέτεια, 2006 (Έγχρ.), 126'
TRISTAN & ISOLDE. Αγγλο-γερμανική ταινία του Κέβιν Ρέινολντς, με τους Τζέιμς Φράνκο, Σοφία Μάιλς, Ρούφους Σιούελ.
Μετά την πτώση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, ο λόρδος Μάρκε από την Κορνουάλη, με επικεφαλής τον προστατευόμενο ιππότη του Τριστάνο, επιχειρεί να συνασπίσει τις αγγλικές φυλές προκειμένου να απαλλαγούν από την κυριαρχία των Ιρλανδών. Όμως ο Τριστάνος ερωτεύεται παράφορα την Ιζόλδη, κόρη του Ιρλανδού βασιλιά.
Η παραγωγή (των Ρίντλεϊ και Τόνι Σκοτ) ποντάρει την ευκολία της αντιπαλότητας μεταξύ καλών και κακών, και στη συναισθηματική εμπλοκή του θεατή στην έκβαση της ερωτικής ιστορίας, αλλά από παντού λείπει το πραγματικό πάθος – ιδιαίτερα ανάμεσα στο πρωταγωνιστικό ζευγάρι.
Μετά την πτώση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, ο λόρδος Μάρκε από την Κορνουάλη, με επικεφαλής τον προστατευόμενο ιππότη του Τριστάνο, επιχειρεί να συνασπίσει τις αγγλικές φυλές προκειμένου να απαλλαγούν από την κυριαρχία των Ιρλανδών. Όμως ο Τριστάνος ερωτεύεται παράφορα την Ιζόλδη, κόρη του Ιρλανδού βασιλιά.
Η παραγωγή (των Ρίντλεϊ και Τόνι Σκοτ) ποντάρει την ευκολία της αντιπαλότητας μεταξύ καλών και κακών, και στη συναισθηματική εμπλοκή του θεατή στην έκβαση της ερωτικής ιστορίας, αλλά από παντού λείπει το πραγματικό πάθος – ιδιαίτερα ανάμεσα στο πρωταγωνιστικό ζευγάρι.
ΤΑ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΓΚΟΓΙΑ
ΑΝΤ1 22.50
Εποχής, 2006 (Έγχρ.), 114'
GOYA’S GHOSTS. Ισπανική ταινία του Μίλος Φόρμαν, με τους Στέλαν Σκάρσγκαρντ, Χαβιέ Μπαρδέμ, Νάταλι Πόρτμαν.
Στην Ισπανία του 1792, ο διάσημος ζωγράφος προσπαθεί να προστατεύσει τη νεαρή μούσα του από έναν ιεροεξεταστή. Δεκαπέντε χρόνια μετά, οι τρεις τους θα ξανασυναντηθούν.
Φιλόδοξο έπος, η ταινία επιχειρεί, εκτός από συγκινητικό δράμα, να λειτουργήσει ταυτόχρονα ως πολιτικοκοινωνική αλληγορία, ως στοχασμός πάνω στη γοητεία και την κατάχρηση της εξουσίας, αλλά και ως σχόλιο για τη θέση του καλλιτέχνη απέναντι στην Ιστορία. Ο Γκόγια του ντεφορμέ πλέον Φόρμαν είναι ένας απλός παρατηρητής, του οποίου η αποστασιοποίηση κάνει διάφανες και κάτισχνες τις παθιασμένες αντιπαραθέσεις που μαίνονται γύρω του, ενώ η Ινές, από την αποφυλάκισή της και μετά, μοιάζει όλο και περισσότερο με ηρωίδα σαπουνόπερας. Η σχέση του ζωγράφου με τη βασιλική αυλή και εξουσία, όπως και ο τρόπος με τον οποίο απεικόνισε την εποχή του, είναι σημεία που δίνονται αποσπασματικά και συγκεχυμένα, αφήνοντας τελικά έναν αριβίστα κληρικό να κουβαλήσει στις πλάτες του ό,τι πιο ενδιαφέρον κυκλοφορεί ανάμεσα σ’ αυτά τα «Φαντάσματα».
Στην Ισπανία του 1792, ο διάσημος ζωγράφος προσπαθεί να προστατεύσει τη νεαρή μούσα του από έναν ιεροεξεταστή. Δεκαπέντε χρόνια μετά, οι τρεις τους θα ξανασυναντηθούν.
Φιλόδοξο έπος, η ταινία επιχειρεί, εκτός από συγκινητικό δράμα, να λειτουργήσει ταυτόχρονα ως πολιτικοκοινωνική αλληγορία, ως στοχασμός πάνω στη γοητεία και την κατάχρηση της εξουσίας, αλλά και ως σχόλιο για τη θέση του καλλιτέχνη απέναντι στην Ιστορία. Ο Γκόγια του ντεφορμέ πλέον Φόρμαν είναι ένας απλός παρατηρητής, του οποίου η αποστασιοποίηση κάνει διάφανες και κάτισχνες τις παθιασμένες αντιπαραθέσεις που μαίνονται γύρω του, ενώ η Ινές, από την αποφυλάκισή της και μετά, μοιάζει όλο και περισσότερο με ηρωίδα σαπουνόπερας. Η σχέση του ζωγράφου με τη βασιλική αυλή και εξουσία, όπως και ο τρόπος με τον οποίο απεικόνισε την εποχή του, είναι σημεία που δίνονται αποσπασματικά και συγκεχυμένα, αφήνοντας τελικά έναν αριβίστα κληρικό να κουβαλήσει στις πλάτες του ό,τι πιο ενδιαφέρον κυκλοφορεί ανάμεσα σ’ αυτά τα «Φαντάσματα».
ΙΕΡΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
STAR 23.15
Περιπέτεια, 2006 (Έγχρ.), 112'
L’ INCHIESTA. Διεθνής συμπαραγωγή του Τζούλιο Μπάζε, με τους Ντανιέλε Λιότι, Ντολφ Λούντγκρεν, Μαξ φον Σίντοφ.
Ο αυτοκράτορας της Ρώμης Τιβέριος στέλνει μια ομάδα για να εξιχνιάσει τι συμβαίνει με κάποιον Ιησού Ναζωραίο.
Η ιστορία των θείων Παθών από μια άλλη οπτική γωνία. Πρωτότυπη η ιδέα, αλλά περιλαμβάνει τον Ντολφ Λούντγκρεν.
Ο αυτοκράτορας της Ρώμης Τιβέριος στέλνει μια ομάδα για να εξιχνιάσει τι συμβαίνει με κάποιον Ιησού Ναζωραίο.
Η ιστορία των θείων Παθών από μια άλλη οπτική γωνία. Πρωτότυπη η ιδέα, αλλά περιλαμβάνει τον Ντολφ Λούντγκρεν.
ΚΡΑΜΕΡ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΚΡΑΜΕΡ
MEGA 23.40
Δραματική, 1979 (Έγχρ.), 105'
KRAMER VS. KRAMER. Αμερικανική ταινία του Ρόμπερτ Μπέντον, με τους Ντάστιν Χόφμαν, Μέριλ Στριπ, Τζάστιν Χένρι.
Ακόμα θυμάμαι τον πανζουρλισμό γ’ αυτή την ταινία όταν πρωτοπροβλήθηκε... Ο Ντάστιν Χόφμαν υποδύεται έναν πατέρα που λόγω εργασιομανίας εγκαταλείπεται από τη γυναίκα του. Διαζευγμένος και ο ίδιος στην πραγματική ζωή εκείνη την εποχή, ο Χόφμαν είχε αρνηθεί να πάρει το ρόλο, αλλά τελικά πείστηκε και η ερμηνεία του δείχνει πέρα για πέρα ειλικρινής, όπως στις χιουμοριστικές σκηνές όπου προσπαθεί να αναπληρώσει τη μητρική φροντίδα. Όταν πια μαθαίνει να φροντίζει το γιο του και μάλιστα απολύεται από τη δουλειά του γιατί παραμελεί τα καθήκοντά του, η πρώην γυναίκα του ξαναεμφανίζεται και διεκδικεί την κηδεμονία.
Οι ερμηνείες είναι εξαιρετικές, η επιλογή του σκηνοθέτη και του Χόφμαν να αφήσουν τον μικρό Τζάστιν Χένρι να αυτοσχεδιάζει (και τον Χόφμαν να αλληλεπιδρά μαζί του) δίνει μια απίστευτη αυθεντικότητα, ενώ η συγκίνηση περισσεύει σε ένα μελόδραμα που δεν είναι μελό. Μεγάλη η εμπορική επιτυχία και πέντε Όσκαρ στο σύνολο για τους δύο πρωταγωνιστές, τη σκηνοθεσία, την ταινία και το διασκευασμένο από τον ίδιο τον σκηνοθέτη σενάριο από μυθιστόρημα του Έιβερι Κόρμαν.
Ακόμα θυμάμαι τον πανζουρλισμό γ’ αυτή την ταινία όταν πρωτοπροβλήθηκε... Ο Ντάστιν Χόφμαν υποδύεται έναν πατέρα που λόγω εργασιομανίας εγκαταλείπεται από τη γυναίκα του. Διαζευγμένος και ο ίδιος στην πραγματική ζωή εκείνη την εποχή, ο Χόφμαν είχε αρνηθεί να πάρει το ρόλο, αλλά τελικά πείστηκε και η ερμηνεία του δείχνει πέρα για πέρα ειλικρινής, όπως στις χιουμοριστικές σκηνές όπου προσπαθεί να αναπληρώσει τη μητρική φροντίδα. Όταν πια μαθαίνει να φροντίζει το γιο του και μάλιστα απολύεται από τη δουλειά του γιατί παραμελεί τα καθήκοντά του, η πρώην γυναίκα του ξαναεμφανίζεται και διεκδικεί την κηδεμονία.
Οι ερμηνείες είναι εξαιρετικές, η επιλογή του σκηνοθέτη και του Χόφμαν να αφήσουν τον μικρό Τζάστιν Χένρι να αυτοσχεδιάζει (και τον Χόφμαν να αλληλεπιδρά μαζί του) δίνει μια απίστευτη αυθεντικότητα, ενώ η συγκίνηση περισσεύει σε ένα μελόδραμα που δεν είναι μελό. Μεγάλη η εμπορική επιτυχία και πέντε Όσκαρ στο σύνολο για τους δύο πρωταγωνιστές, τη σκηνοθεσία, την ταινία και το διασκευασμένο από τον ίδιο τον σκηνοθέτη σενάριο από μυθιστόρημα του Έιβερι Κόρμαν.
ΔΙΑΛΥΜΕΝΑ ΟΝΕΙΡΑ
STAR 01.30
Κομεντί, 2008 (Έγχρ.), 95'
MIDDLE OF NOWHERE. Αμερικανική ταινία του Τζον Στόκγουελ, με τους Εύα Αμούρι, Άντον Γέλτσιν, Σούζαν Σάραντον.
Το ξέρεις πόσο μας αρέσουν οι ταινίες ενηλικίωσης. Εδώ όμως έχουμε τις αντιρρήσεις μας. Η συνάντηση ενός προνομιούχου νεαρού με διάφορα ψυχολογικά προβλήματα και μιας κοπέλας (Αμούρι) που θέλει να σπουδάσει, αλλά η μητέρα της (η Σάραντον είναι η πραγματική μητέρα της Αμούρι) ξοδεύει τα λεφτά για να κάνει μοντέλο τη μικρή κόρη, θυμίζει αναρίθμητες νεανικές ταινίες ξεκινώντας από την «Κουκλίτσα με τα Ροζ».
Για λίγο μάλιστα μετατρέπεται σε «Weeds», ενώ αντιστέκεται στο εύκολο ρομαντικό happy end, αλλά και πάλι αυτές οι αναπάντεχες εξελίξεις δεν σου αφαιρούν την αίσθηση ότι όλα τα έχεις ξαναδεί κι αλλού.
Το ξέρεις πόσο μας αρέσουν οι ταινίες ενηλικίωσης. Εδώ όμως έχουμε τις αντιρρήσεις μας. Η συνάντηση ενός προνομιούχου νεαρού με διάφορα ψυχολογικά προβλήματα και μιας κοπέλας (Αμούρι) που θέλει να σπουδάσει, αλλά η μητέρα της (η Σάραντον είναι η πραγματική μητέρα της Αμούρι) ξοδεύει τα λεφτά για να κάνει μοντέλο τη μικρή κόρη, θυμίζει αναρίθμητες νεανικές ταινίες ξεκινώντας από την «Κουκλίτσα με τα Ροζ».
Για λίγο μάλιστα μετατρέπεται σε «Weeds», ενώ αντιστέκεται στο εύκολο ρομαντικό happy end, αλλά και πάλι αυτές οι αναπάντεχες εξελίξεις δεν σου αφαιρούν την αίσθηση ότι όλα τα έχεις ξαναδεί κι αλλού.
ΑΝΑΓΓΕΛΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ
ΑΝΤ1 03.50
Θρίλερ, 2006 (Έγχρ.), 90'
OΒΙTUARY. Αμερικανο-καναδική τηλεταινία του Τζον Μπράντσοου, με τους Τζόσι Μπισέ, Γκραντ Νίκαλς. Κρεγκ Ολένικ.
Μια δημοσιογράφος που γράφει επικήδειους και αγωνίζεται να προαχθεί σε κανονική ρεπόρτερ, εμπλέκεται σε μια σειρά φόνων για τους οποίους ο δολοφόνος στέλνει αγγελτήρια με τη μορφή επικηδείων πριν τους διαπράξει.
Για να μην μπω στον κόπο να αναλύσω την ταινία, να αναφέρω ότι η παραγωγή έχει γίνει από το αμερικανικό συνδρομητικό κανάλι Lifetime, το οποίο απευθύνεται αποκλειστικά σε γυναικείο κοινό. Αυτό σημαίνει ότι στο επίκεντρο βρίσκεται ουσιαστικά η ηρωίδα και όχι η δράση του δολοφόνου. Αυτό είναι αναγγελία... ύπνου.
Μια δημοσιογράφος που γράφει επικήδειους και αγωνίζεται να προαχθεί σε κανονική ρεπόρτερ, εμπλέκεται σε μια σειρά φόνων για τους οποίους ο δολοφόνος στέλνει αγγελτήρια με τη μορφή επικηδείων πριν τους διαπράξει.
Για να μην μπω στον κόπο να αναλύσω την ταινία, να αναφέρω ότι η παραγωγή έχει γίνει από το αμερικανικό συνδρομητικό κανάλι Lifetime, το οποίο απευθύνεται αποκλειστικά σε γυναικείο κοινό. Αυτό σημαίνει ότι στο επίκεντρο βρίσκεται ουσιαστικά η ηρωίδα και όχι η δράση του δολοφόνου. Αυτό είναι αναγγελία... ύπνου.
(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου