Η ΑΠΑΓΩΓΗ
STAR 22.00
Περιπέτεια, 1996 (Έγχρ.), 117'
RANSOM. Αμερικανική ταινία του Ρον Χάουαρντ, με τους Μελ Γκίμπσον, Ρενέ Ρούσο, Γκάρι Σινίζ.
Όταν ένας επιχειρηματίας συνειδητοποιεί ότι η συμμορία που έχει απάγει το γιο του σκοπεύει να τον σκοτώσει, αναλαμβάνει ο ίδιος την υπόθεση.
Περιπετειώδες θρίλερ, με το κέντρο βάρος να πέφτει στον ψυχολογικό παράγοντα. Η εξέλιξη της δράσης, αν και σε μεγάλο βαθμό προβλέψιμη, προκαλεί αγωνία, ενώ οι υπόλοιποι χαρακτήρες επισκιάζονται από τον σταρ Γκίμπσον.
Όταν ένας επιχειρηματίας συνειδητοποιεί ότι η συμμορία που έχει απάγει το γιο του σκοπεύει να τον σκοτώσει, αναλαμβάνει ο ίδιος την υπόθεση.
Περιπετειώδες θρίλερ, με το κέντρο βάρος να πέφτει στον ψυχολογικό παράγοντα. Η εξέλιξη της δράσης, αν και σε μεγάλο βαθμό προβλέψιμη, προκαλεί αγωνία, ενώ οι υπόλοιποι χαρακτήρες επισκιάζονται από τον σταρ Γκίμπσον.
ΣΠΙΤΙ ΜΕ ΘΕΑ
ΕΤ1 23.30
Σινεφίλ, 2009 (Έγχρ.), 98'
HOME. Γαλλο-βελγο-ελβετική ταινία της Ούρσουλα Μέγερ, με τους Ιζαμπέλ Ιπέρ, Ολιβιέ Γκουρμέ, Αντελαΐντ Λερού.
Μια πενταμελής οικογένεια ζει σε ένα σπίτι στη μέση του πουθενά, δίπλα σε έναν αυτοκινητόδρομο υπό κατασκευή. Όταν αυτός παραδίδεται στην κυκλοφορία, η ζωή της αλλάζει δραματικά.
Η οικογενειακή αντίδραση είναι αρχικά ενιαία, σιγά σιγά όμως κάθε μέλος αποσύρεται στον δικό του, περίφρακτο μικρόκοσμο και η πρωτοεμφανιζόμενη Ούρσουλα Μέγερ παρακολουθεί μεθοδικά το χρονικό μιας προαναγγελθείσης κατάρρευσης. Στην αρχή με χιούμορ και απολαυστικά σατιρική διάθεση (το θέμα και η σκηνοθετική προσέγγιση θυμίζουν τον «Κυνόδοντα» του Γιώργου Λάνθιμου), αργότερα με έντονη δραματική ματιά, στο φινάλε με έναν υπερβατικό τρόπο που αγγίζει το σινεμά του φανταστικού και έναν αλά ’70s κοινωνικό συμβολισμό. Ο έντονος αλληγορικός χαρακτήρας του φιλμ, όμως, δεν πλήττει καίρια την πρωτοτυπία και την αποτελεσματικότητά του.
Μια πενταμελής οικογένεια ζει σε ένα σπίτι στη μέση του πουθενά, δίπλα σε έναν αυτοκινητόδρομο υπό κατασκευή. Όταν αυτός παραδίδεται στην κυκλοφορία, η ζωή της αλλάζει δραματικά.
Η οικογενειακή αντίδραση είναι αρχικά ενιαία, σιγά σιγά όμως κάθε μέλος αποσύρεται στον δικό του, περίφρακτο μικρόκοσμο και η πρωτοεμφανιζόμενη Ούρσουλα Μέγερ παρακολουθεί μεθοδικά το χρονικό μιας προαναγγελθείσης κατάρρευσης. Στην αρχή με χιούμορ και απολαυστικά σατιρική διάθεση (το θέμα και η σκηνοθετική προσέγγιση θυμίζουν τον «Κυνόδοντα» του Γιώργου Λάνθιμου), αργότερα με έντονη δραματική ματιά, στο φινάλε με έναν υπερβατικό τρόπο που αγγίζει το σινεμά του φανταστικού και έναν αλά ’70s κοινωνικό συμβολισμό. Ο έντονος αλληγορικός χαρακτήρας του φιλμ, όμως, δεν πλήττει καίρια την πρωτοτυπία και την αποτελεσματικότητά του.
ΑΒΑΝΑ, ΧΑΜΕΝΗ ΠΟΛΗ
ΝΕΤ 00.30
Δραματική, 2005 (Έγχρ.), 143'
THE LOST CITY. Αμερικανική ταινία του Άντι Γκαρσία, με τον ίδιο και τους Ινές Σαστρ, Μπιλ Μάρεϊ, Ντάστιν Χόφμαν.
Στην Αβάνα του 1958, ο ιδιοκτήτης ενός διάσημου νυχτερινού κλαμπ βλέπει τους οικογενειακούς δεσμούς να διαλύονται, καθώς τα δύο αδέρφια του συμμετέχουν στην επανάσταση, η επικράτηση της οποίας σημαίνει το τέλος της δικής του καλλιτεχνικής και επαγγελματικής ελευθερίας.
Ο Άντι Γκαρσία, γόνος Κουβανών εξόριστων και ηγετική μορφή στο Χόλιγουντ της αντι-καστρικής προπαγάνδας, βγάζει ουσιαστικά τη χολή του ενάντια στον Κάστρο. Ως σκηνοθέτης πάντως έχει πολλά να μάθει: θέλοντας να δώσει μια κουβανέζικη εκδοχή του «Cotton Club» συχνά ξεπέφτει στο μουσικοχορευτικό φολκλόρ, το μελό ιντερμέτζο παρατραβά χωρίς να συγκινεί ανάλογα, η διάρκεια είναι αδικαιολόγητα μεγάλη και οι μόνες ξεχωριστές στιγμές είναι οι πικρόχολες ατάκες του Μπιλ Μάρεϊ.
Στην Αβάνα του 1958, ο ιδιοκτήτης ενός διάσημου νυχτερινού κλαμπ βλέπει τους οικογενειακούς δεσμούς να διαλύονται, καθώς τα δύο αδέρφια του συμμετέχουν στην επανάσταση, η επικράτηση της οποίας σημαίνει το τέλος της δικής του καλλιτεχνικής και επαγγελματικής ελευθερίας.
Ο Άντι Γκαρσία, γόνος Κουβανών εξόριστων και ηγετική μορφή στο Χόλιγουντ της αντι-καστρικής προπαγάνδας, βγάζει ουσιαστικά τη χολή του ενάντια στον Κάστρο. Ως σκηνοθέτης πάντως έχει πολλά να μάθει: θέλοντας να δώσει μια κουβανέζικη εκδοχή του «Cotton Club» συχνά ξεπέφτει στο μουσικοχορευτικό φολκλόρ, το μελό ιντερμέτζο παρατραβά χωρίς να συγκινεί ανάλογα, η διάρκεια είναι αδικαιολόγητα μεγάλη και οι μόνες ξεχωριστές στιγμές είναι οι πικρόχολες ατάκες του Μπιλ Μάρεϊ.
ΝΙΩΣΕ ΤΟ ΡΥΘΜΟ
STAR 02.30
Μουσική, 2007 (Έγχρ.), 86'
FEEL THE NOISE. Αμερικανική ταινία του Αλεχάντρο Τσόμσκι, με τους Βίκτορ Ρασούκ, Ομάριον Γκράντμπερι, Ζουλάι Χενάο.
Ένας νεαρός μυείται τον ήχο του reggaeton στο Πουέρτο Ρίκο… και η Τζένιφερ Λόπεζ νέα επαγγελματική διέξοδο ως παραγωγός.
Σ’ αυτήν τη «λίγο-απ’-όλα» νεανική ταινία, το μόνο που αξίζει είναι η ανακάλυψη του εξωτικού μουσικού υβριδίου.
Ένας νεαρός μυείται τον ήχο του reggaeton στο Πουέρτο Ρίκο… και η Τζένιφερ Λόπεζ νέα επαγγελματική διέξοδο ως παραγωγός.
Σ’ αυτήν τη «λίγο-απ’-όλα» νεανική ταινία, το μόνο που αξίζει είναι η ανακάλυψη του εξωτικού μουσικού υβριδίου.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου