DATE MOVIE
ALPHA 21.45
Κωμωδία, 2006 (Έγχρ.), 83'
Αμερικανική ταινία του Άαρον Σέλτζερ, με τους Άλισον Χάνιγκαν, Άνταμ Κάμπελ, Τζένιφερ Κούλιτζ.
Η αγαθή Τζούλια βρίσκει επιτέλους τον άντρα των ονείρων της, το Βρετανό Γκραντ. Προκειμένου όμως να παντρευτούν, ο τελευταίος πρέπει να συμβιβαστεί με τις παραξενιές των πεθερικών του, ενώ η Τζούλια νιώθει να απειλείται από την ξανθιά σεξοβόμβα κουμπάρα, πρώην του Γκραντ, που τον διεκδικεί ακόμη.
Η αγαθή Τζούλια βρίσκει επιτέλους τον άντρα των ονείρων της, το Βρετανό Γκραντ. Προκειμένου όμως να παντρευτούν, ο τελευταίος πρέπει να συμβιβαστεί με τις παραξενιές των πεθερικών του, ενώ η Τζούλια νιώθει να απειλείται από την ξανθιά σεξοβόμβα κουμπάρα, πρώην του Γκραντ, που τον διεκδικεί ακόμη.
Ο σκηνοθέτης είναι ένας από τους σεναριογράφους της σειράς ταινιών «Scary Movie» γεγονός που εξηγεί και την ίδια γνωστή συνταγή αυτής της υποτιθέμενης κωμωδίας: βάζουμε στο μπλέντερ γνωστές κωμωδίες, αναμασάμε στερεότυπα, τα πασπαλίζουμε με κάκιστα, αηδιαστικά και σεξιστικά «αστεία» και είμαστε έτοιμοι.
ΧΩΡΙΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
(Βαθμολογία Armageddon: 3/5 - Πρόταση Ημέρας)
STAR 22.00
Περιπέτεια, 2002 (Έγχρ.), 119'
THE BOURNE IDENTITY. Αμερικανική ταινία του Νταγκ Λίμαν, με τους Ματ Ντέιμον, Φράνκα Ποτέντε, Κρις Κούπερ.
Η έναρξη μιας τριλογίας που έχει πια ανεβάσει τον πήχη για το είδος της κατασκοπικής περιπέτειας και δημιούργησε έναν νέο τύπο ήρωα. Ένας άνδρας που έχει χάσει τη μνήμη του προσπαθεί να βρει την ταυτότητά του με τη βοήθεια μιας νεαρής τσιγγάνας.
Σφιχτοδεμένη περιπέτεια, που συνδυάζει το αστυνομικό μυστήριο με τις κατασκοπικές ίντριγκες και την καταγγελία της δράσης παρακρατικών μηχανισμών στις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες. Το σενάριο εκσυγχρονίζει ένα μπεστ σέλερ του Ρόμπερτ Λάντλαμ, βάζοντας τάξη σε μια μπερδεμένη ίντριγκα και κυρίως φτιάχνοντας αληθοφανείς χαρακτήρες που όμως κινούνται σε έναν κόσμο του παραλόγου. Ιδανική επιλογή ο Ματ Ντέιμον, του οποίου το παρουσιαστικό έρχεται επίτηδες σε αντίθεση με τις σχεδόν μαγικές ικανότητές του αυτοάμυνας.
Η έναρξη μιας τριλογίας που έχει πια ανεβάσει τον πήχη για το είδος της κατασκοπικής περιπέτειας και δημιούργησε έναν νέο τύπο ήρωα. Ένας άνδρας που έχει χάσει τη μνήμη του προσπαθεί να βρει την ταυτότητά του με τη βοήθεια μιας νεαρής τσιγγάνας.
Σφιχτοδεμένη περιπέτεια, που συνδυάζει το αστυνομικό μυστήριο με τις κατασκοπικές ίντριγκες και την καταγγελία της δράσης παρακρατικών μηχανισμών στις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες. Το σενάριο εκσυγχρονίζει ένα μπεστ σέλερ του Ρόμπερτ Λάντλαμ, βάζοντας τάξη σε μια μπερδεμένη ίντριγκα και κυρίως φτιάχνοντας αληθοφανείς χαρακτήρες που όμως κινούνται σε έναν κόσμο του παραλόγου. Ιδανική επιλογή ο Ματ Ντέιμον, του οποίου το παρουσιαστικό έρχεται επίτηδες σε αντίθεση με τις σχεδόν μαγικές ικανότητές του αυτοάμυνας.
T 4 TROUBLE
ET1 23.45
Ντοκιμαντέρ, 2009 (Έγχρ.), 108'
Ελληνική ταινία του Δημήτρη Αθυρίδη.
Η ελληνική ροκ σκηνή του ’70 απαριθμούσε λίγους πρωταγωνιστές και μερικούς αξιόλογους κομπάρσους, αλλά ο Τέρρυ Παπαντίνας δεν ανήκε ούτε στους μεν ούτε στους δε. Ταλαντούχος κιθαρίστας και γοητευτική προσωπικότητα, έγινε ένα ταχείας κατανάλωσης ίνδαλμα που έλαμψε και κάηκε στη σκοτεινή πλευρά του μύθου, τυπική φιγούρα μιας χαρακτηριστικής εποχής και μιας ολόκληρης κουλτούρας.
Δεν διαθέτουμε πολλούς χαρισματικούς μουσικούς των οποίων η αυτοκαταστροφική πορεία να διατηρεί στιλάτη γνησιότητα, οπότε ο Δημήτρης Αθυρίδης γνωρίζει ότι έχει μπροστά στο φακό του έναν ακατέργαστο θησαυρό. Από τη Νέα Υόρκη σε μια γκαρσονιέρα της Θεσσαλονίκης πλέον, ο 56χρονος Παπαντίνας αναπολεί σόλα, θαυμάστριες και κάθε λογής ταξίδια, σε μια διαρκή, de profundis εξομολόγηση, με την οποία αποκαλύπτει πού πήγαν «τα παιδιά που χάθηκαν» όταν τέλειωσε το πάρτι της δεκαετίας του ’60. Σιωπές που αξίζουν όσο χίλιες λέξεις, ένας ναρκισσισμός που δίνει τη θέση του στην περηφάνια για να επιστρέψει θυμωμένος κι εκδικητικός, ένα παρελθόν που δυσκολεύεται να σωπάσει, ένα πικρό προσωπικό αδιέξοδο και μια χαμένη γενιά η οποία έκανε όνειρα που λίγο έλειψε να γίνουν αληθινά.
Η ελληνική ροκ σκηνή του ’70 απαριθμούσε λίγους πρωταγωνιστές και μερικούς αξιόλογους κομπάρσους, αλλά ο Τέρρυ Παπαντίνας δεν ανήκε ούτε στους μεν ούτε στους δε. Ταλαντούχος κιθαρίστας και γοητευτική προσωπικότητα, έγινε ένα ταχείας κατανάλωσης ίνδαλμα που έλαμψε και κάηκε στη σκοτεινή πλευρά του μύθου, τυπική φιγούρα μιας χαρακτηριστικής εποχής και μιας ολόκληρης κουλτούρας.
Δεν διαθέτουμε πολλούς χαρισματικούς μουσικούς των οποίων η αυτοκαταστροφική πορεία να διατηρεί στιλάτη γνησιότητα, οπότε ο Δημήτρης Αθυρίδης γνωρίζει ότι έχει μπροστά στο φακό του έναν ακατέργαστο θησαυρό. Από τη Νέα Υόρκη σε μια γκαρσονιέρα της Θεσσαλονίκης πλέον, ο 56χρονος Παπαντίνας αναπολεί σόλα, θαυμάστριες και κάθε λογής ταξίδια, σε μια διαρκή, de profundis εξομολόγηση, με την οποία αποκαλύπτει πού πήγαν «τα παιδιά που χάθηκαν» όταν τέλειωσε το πάρτι της δεκαετίας του ’60. Σιωπές που αξίζουν όσο χίλιες λέξεις, ένας ναρκισσισμός που δίνει τη θέση του στην περηφάνια για να επιστρέψει θυμωμένος κι εκδικητικός, ένα παρελθόν που δυσκολεύεται να σωπάσει, ένα πικρό προσωπικό αδιέξοδο και μια χαμένη γενιά η οποία έκανε όνειρα που λίγο έλειψε να γίνουν αληθινά.
Ο ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ
ΝΕΤ 00.30
Θρίλερ, 2000 (Έγχρ.), 97'
Αμερικανική ταινία του Τζο Τσαρμπάνικ, με τους Κιάνου Ριβς, Τζέιμς Σπέιντερ, Μαρίζα Τομέι.
Ένας αστυνόμος που καταδιώκεται από εφιαλτικές εικόνες του παρελθόντος, ένας ψυχοπαθής δολοφόνος που παίζει το παιχνίδι της γάτας και του ποντικού μαζί του.
Μοιάζει λίγο με το «Seven», λίγο με το «Κελί», λίγο με τον «Ανθρωποκυνηγό». Ο φερμένος από τη σχολή του βιντεοκλίπ Τζο Τσαρμπάνικ επιδίδεται εξαρχής σε δεκάδες σκηνοθετικά εφέ για να δώσει μια άλλη διάσταση στο χιλιοιδωμένο σενάριό του. Φαίνεται όμως να αγνοεί ότι η ουσία ενός θρίλερ βρίσκεται στη δημιουργία ατμόσφαιρας και όχι στον οπτικό εντυπωσιασμό. Η ταινία γρήγορα κουράζει με τα σκηνοθετικά παιχνιδίσματά της, ο Κιάνου Ριβς παρά τις φιλότιμες προσπάθειες δεν πείθει ούτε μια στιγμή ως serial killer, ο Τζέιμς Σπέιντερ, αν και καλός ηθοποιός, είναι ανεπαρκής για το ρόλο του αστυνομικού, ενώ η Μαρίζα Τομέι έχει μια διακοσμητική παρουσία.
Ένας αστυνόμος που καταδιώκεται από εφιαλτικές εικόνες του παρελθόντος, ένας ψυχοπαθής δολοφόνος που παίζει το παιχνίδι της γάτας και του ποντικού μαζί του.
Μοιάζει λίγο με το «Seven», λίγο με το «Κελί», λίγο με τον «Ανθρωποκυνηγό». Ο φερμένος από τη σχολή του βιντεοκλίπ Τζο Τσαρμπάνικ επιδίδεται εξαρχής σε δεκάδες σκηνοθετικά εφέ για να δώσει μια άλλη διάσταση στο χιλιοιδωμένο σενάριό του. Φαίνεται όμως να αγνοεί ότι η ουσία ενός θρίλερ βρίσκεται στη δημιουργία ατμόσφαιρας και όχι στον οπτικό εντυπωσιασμό. Η ταινία γρήγορα κουράζει με τα σκηνοθετικά παιχνιδίσματά της, ο Κιάνου Ριβς παρά τις φιλότιμες προσπάθειες δεν πείθει ούτε μια στιγμή ως serial killer, ο Τζέιμς Σπέιντερ, αν και καλός ηθοποιός, είναι ανεπαρκής για το ρόλο του αστυνομικού, ενώ η Μαρίζα Τομέι έχει μια διακοσμητική παρουσία.
DATE MOVIE
ALPHA 01.30
Κωμωδία, 2006 (Έγχρ.), 83'
Αμερικανική ταινία του Άαρον Σέλτζερ, με τους Άλισον Χάνιγκαν, Άνταμ Κάμπελ, Τζένιφερ Κούλιτζ.
Η αγαθή Τζούλια βρίσκει επιτέλους τον άντρα των ονείρων της, το Βρετανό Γκραντ. Προκειμένου όμως να παντρευτούν, ο τελευταίος πρέπει να συμβιβαστεί με τις παραξενιές των πεθερικών του, ενώ η Τζούλια νιώθει να απειλείται από την ξανθιά σεξοβόμβα κουμπάρα, πρώην του Γκραντ, που τον διεκδικεί ακόμη.
Ο σκηνοθέτης είναι ένας από τους σεναριογράφους της σειράς ταινιών «Scary Movie» γεγονός που εξηγεί και την ίδια γνωστή συνταγή αυτής της υποτιθέμενης κωμωδίας: βάζουμε στο μπλέντερ γνωστές κωμωδίες, αναμασάμε στερεότυπα, τα πασπαλίζουμε με κάκιστα, αηδιαστικά και σεξιστικά «αστεία» και είμαστε έτοιμοι.
Η αγαθή Τζούλια βρίσκει επιτέλους τον άντρα των ονείρων της, το Βρετανό Γκραντ. Προκειμένου όμως να παντρευτούν, ο τελευταίος πρέπει να συμβιβαστεί με τις παραξενιές των πεθερικών του, ενώ η Τζούλια νιώθει να απειλείται από την ξανθιά σεξοβόμβα κουμπάρα, πρώην του Γκραντ, που τον διεκδικεί ακόμη.
Ο σκηνοθέτης είναι ένας από τους σεναριογράφους της σειράς ταινιών «Scary Movie» γεγονός που εξηγεί και την ίδια γνωστή συνταγή αυτής της υποτιθέμενης κωμωδίας: βάζουμε στο μπλέντερ γνωστές κωμωδίες, αναμασάμε στερεότυπα, τα πασπαλίζουμε με κάκιστα, αηδιαστικά και σεξιστικά «αστεία» και είμαστε έτοιμοι.
Η ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΝΤΑΝΩΝ ΝΕΚΡΩΝ
STAR 02.30
Τρόμου, 2008 (Έγχρ.), 86'
DAY OF THE DEAD. Αμερικανική ταινία του Στιβ Μάινερ, με τους Μίνα Σουβάρι, Νικ Κάνον, Μάικλ Γουέλτς.
Multiplex ριμέικ της κλασικής ταινίας του Τζορτζ Ρομέρο.
Πιο τρομακτικό ως σύλληψη κι από τα ίδια τα ζόμπι.
Multiplex ριμέικ της κλασικής ταινίας του Τζορτζ Ρομέρο.
Πιο τρομακτικό ως σύλληψη κι από τα ίδια τα ζόμπι.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου