FIREWALL: ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
(athinorama)
ALPHA 21.00
Αστυνομική, 2006 (Έγχρ.), 105'
Αμερικανική ταινία του Ρίτσαρντ Λονκρέιν, με τους Χάρισον Φορντ, Πολ Μπέτανι, Βιρτζίνια Μάντσεν.
Μια συμμορία κρατά ομήρους την οικογένεια του Τζακ Στάνφιλντ, υπεύθυνου ασφαλείας μιας τράπεζας, εκβιάζοντάς τον να κάνει μια μεγάλη χρηματική μεταφορά μέσω Ίντερνετ.
Υποτονική αστυνομική περιπέτεια, η οποία δεν καταφέρνει να σε συνεπάρει ούτε ως οικογενειακό θρίλερ ούτε ως ιστορία ληστείας. Το μεγαλύτερο, ωστόσο, πρόβλημα είναι ο ηλικιωμένος Χάρισον Φορντ και ο βαριεστημένος τρόπος με τον οποίο διεκπεραιώνει την παρουσία του στην ταινία.
Μια συμμορία κρατά ομήρους την οικογένεια του Τζακ Στάνφιλντ, υπεύθυνου ασφαλείας μιας τράπεζας, εκβιάζοντάς τον να κάνει μια μεγάλη χρηματική μεταφορά μέσω Ίντερνετ.
Υποτονική αστυνομική περιπέτεια, η οποία δεν καταφέρνει να σε συνεπάρει ούτε ως οικογενειακό θρίλερ ούτε ως ιστορία ληστείας. Το μεγαλύτερο, ωστόσο, πρόβλημα είναι ο ηλικιωμένος Χάρισον Φορντ και ο βαριεστημένος τρόπος με τον οποίο διεκπεραιώνει την παρουσία του στην ταινία.
(Βαθμολογία Armageddon: 3/5)
MEGA 21.00
Δραματική, 2008 (Έγχρ.), 123'
Αμερικανική ταινία του Ρόμπερτ Λούκετιτς, με τους Τζιμ Στέρτζες, Κέιτ Μπόσγουορθ, Κέβιν Σπέισι.
Η εμπειρία του Τζεφ Μα, φοιτητή του ΜΙΤ, ο οποίος κέρδισε εκατομμύρια από το «21», έγινε άρθρο και κατόπιν λογοτεχνικό μπεστ σέλερ από τον Μπεν Μέζρικ, για να καταλήξει αναπόφευκτα στην αγκαλιά του Χόλιγουντ. Ο πειστικός Κέβιν Σπέισι ανέλαβε το ρόλο του πανεπιστημιακού καθηγητή Μίκι Ρόζα, ο οποίος εκπαιδεύει ικανούς φοιτητές του να μετρούν, χωρίς να γίνονται αντιληπτοί, τα χαρτιά της τράπουλας και στήνει ένα καλοσχεδιασμένο κόλπο για να ξετινάξει τα καζίνο του Λας Βέγκας.
Το κινηματογραφικό τους κόλπο όμως γίνεται αντιληπτό ευθύς εξαρχής. Η εύκολη άνοδος, το περίτεχνο στήσιμο, το απαραίτητο ρομάντζο, οι προδιαγεγραμμένες συγκρούσεις, όλα εξελίσσονται ως ο απόλυτος σεναριακός τυφλοσούρτης.
Η εμπειρία του Τζεφ Μα, φοιτητή του ΜΙΤ, ο οποίος κέρδισε εκατομμύρια από το «21», έγινε άρθρο και κατόπιν λογοτεχνικό μπεστ σέλερ από τον Μπεν Μέζρικ, για να καταλήξει αναπόφευκτα στην αγκαλιά του Χόλιγουντ. Ο πειστικός Κέβιν Σπέισι ανέλαβε το ρόλο του πανεπιστημιακού καθηγητή Μίκι Ρόζα, ο οποίος εκπαιδεύει ικανούς φοιτητές του να μετρούν, χωρίς να γίνονται αντιληπτοί, τα χαρτιά της τράπουλας και στήνει ένα καλοσχεδιασμένο κόλπο για να ξετινάξει τα καζίνο του Λας Βέγκας.
Το κινηματογραφικό τους κόλπο όμως γίνεται αντιληπτό ευθύς εξαρχής. Η εύκολη άνοδος, το περίτεχνο στήσιμο, το απαραίτητο ρομάντζο, οι προδιαγεγραμμένες συγκρούσεις, όλα εξελίσσονται ως ο απόλυτος σεναριακός τυφλοσούρτης.
(Βαθμολογία Armageddon: 3/5 - Πρόταση Ημέρας)
ALPHA 23.00
Αστυνομική, 2005 (Έγχρ.), 106'
CHAOS. Καναδο-αγγλο-αμερικανική ταινία του Τόνι Τζίλιο, με τους Τζέισον Στέιδαμ, Ράιαν Φελίπε, Γουέσλι Σνάιπς.
Δύο αστυνομικοί καταδιώκουν μια συμμορία που μόλις έχει διαπράξει ληστεία, αν και η λεία φαίνεται να εξυπηρετεί ένα περίεργο σχέδιο.
Εκεί όπου η κόντρα μεταξύ Τζέισον Στέιδαμ και Γουέσλι Σνάιπς υπόσχεται μια θεαματική περιπέτεια, δεν υπάρχει σενάριο, ούτε έστω εκρηκτικές σκηνές δράσης για να ικανοποιήσουν τις προσδοκίες.
Δύο αστυνομικοί καταδιώκουν μια συμμορία που μόλις έχει διαπράξει ληστεία, αν και η λεία φαίνεται να εξυπηρετεί ένα περίεργο σχέδιο.
Εκεί όπου η κόντρα μεταξύ Τζέισον Στέιδαμ και Γουέσλι Σνάιπς υπόσχεται μια θεαματική περιπέτεια, δεν υπάρχει σενάριο, ούτε έστω εκρηκτικές σκηνές δράσης για να ικανοποιήσουν τις προσδοκίες.
ΜΕΤΑΞΙ
STAR 23.45
Εποχής, 2007 (Έγχρ.), 109'
SILK. Καναδική ταινία του Φρανσουά Ζιράρ, με τους Μάικλ Πιτ, Κίρα Νάιτλι, Άλφρεντ Μολίνα.
Γαλλία, μέσα του 19ου αιώνα. Μια επιδημία καταστρέφει τα αβγά μεταξοσκώληκα στα ευρωπαϊκά εκκολαπτήρια, αναγκάζοντας τον Γάλλο έμπορο Ερβέ Ζονκούρ να φτάσει μέχρι την απομακρυσμένη Ιαπωνία για εφοδιασμό. Παρότι είναι ερωτευμένος με την όμορφη γυναίκα του, μια Γιαπωνέζα παλλακίδα θα τον σαγηνεύσει.
Σχεδόν μια δεκαετία μετά το βραβευμένο με Όσκαρ «Κόκκινο Βιολί» (1998), ο Φρανσουά Ζιράρ επανέρχεται με την κινηματογραφική μεταφορά του ομότιτλου βιβλίου του Αλεσάντρο Μπαρίκο, χωρίς όμως καμία, έστω στοιχειώδη, έμπνευση. Το πάθος, βέβαια, σ’ αυτή την ταινία δεν είναι τίποτε άλλο από σχήμα λόγου, μιας και η άχρωμη και άνευρη ερμηνεία του πρωταγωνιστή Μάικλ Πιτ βυθίζει όλο το εγχείρημα σε μια από τις πιο βασανιστικά υποτονικές ταινίες εποχής των τελευταίων ετών. Είναι δε εντυπωσιακό το ότι η ταινία πάσχει σε όλα τα επίπεδα.
Γαλλία, μέσα του 19ου αιώνα. Μια επιδημία καταστρέφει τα αβγά μεταξοσκώληκα στα ευρωπαϊκά εκκολαπτήρια, αναγκάζοντας τον Γάλλο έμπορο Ερβέ Ζονκούρ να φτάσει μέχρι την απομακρυσμένη Ιαπωνία για εφοδιασμό. Παρότι είναι ερωτευμένος με την όμορφη γυναίκα του, μια Γιαπωνέζα παλλακίδα θα τον σαγηνεύσει.
Σχεδόν μια δεκαετία μετά το βραβευμένο με Όσκαρ «Κόκκινο Βιολί» (1998), ο Φρανσουά Ζιράρ επανέρχεται με την κινηματογραφική μεταφορά του ομότιτλου βιβλίου του Αλεσάντρο Μπαρίκο, χωρίς όμως καμία, έστω στοιχειώδη, έμπνευση. Το πάθος, βέβαια, σ’ αυτή την ταινία δεν είναι τίποτε άλλο από σχήμα λόγου, μιας και η άχρωμη και άνευρη ερμηνεία του πρωταγωνιστή Μάικλ Πιτ βυθίζει όλο το εγχείρημα σε μια από τις πιο βασανιστικά υποτονικές ταινίες εποχής των τελευταίων ετών. Είναι δε εντυπωσιακό το ότι η ταινία πάσχει σε όλα τα επίπεδα.
FIREWALL: ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ALPHA 01.10
Αστυνομική, 2006 (Έγχρ.), 105'
Αμερικανική ταινία του Ρίτσαρντ Λονκρέιν, με τους Χάρισον Φορντ, Πολ Μπέτανι, Βιρτζίνια Μάντσεν.
Μια συμμορία κρατά ομήρους την οικογένεια του Τζακ Στάνφιλντ, υπεύθυνου ασφαλείας μιας τράπεζας, εκβιάζοντάς τον να κάνει μια μεγάλη χρηματική μεταφορά μέσω Ίντερνετ.
Υποτονική αστυνομική περιπέτεια, η οποία δεν καταφέρνει να σε συνεπάρει ούτε ως οικογενειακό θρίλερ ούτε ως ιστορία ληστείας. Το μεγαλύτερο, ωστόσο, πρόβλημα είναι ο ηλικιωμένος Χάρισον Φορντ και ο βαριεστημένος τρόπος με τον οποίο διεκπεραιώνει την παρουσία του στην ταινία.
Μια συμμορία κρατά ομήρους την οικογένεια του Τζακ Στάνφιλντ, υπεύθυνου ασφαλείας μιας τράπεζας, εκβιάζοντάς τον να κάνει μια μεγάλη χρηματική μεταφορά μέσω Ίντερνετ.
Υποτονική αστυνομική περιπέτεια, η οποία δεν καταφέρνει να σε συνεπάρει ούτε ως οικογενειακό θρίλερ ούτε ως ιστορία ληστείας. Το μεγαλύτερο, ωστόσο, πρόβλημα είναι ο ηλικιωμένος Χάρισον Φορντ και ο βαριεστημένος τρόπος με τον οποίο διεκπεραιώνει την παρουσία του στην ταινία.
ΠΩΣ ΝΑ ΧΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΣΟΥ
STAR 02.00
Κομεντί, 2008 (Έγχρ.), 110'
HOW TO LOSE FRIENDS AND ALIENATE PEOPLE.
Αμερικανική ταινία του Ρόμπερτ Βέιντε, με τους Σάιμον Πεγκ, Κίρστεν
Ντανστ, Μέγκαν Φοξ.
Ο Σάιμον Πεγκ είναι ο Σίντνεϊ Γιανγκ, δημοσιογράφος κι εκδότης ενός λονδρέζικου κουτσομπολίστικου περιοδικού, ο οποίος προσλαμβάνεται από ένα διάσημο αμερικανικό έντυπο και μετακομίζει στη Νέα Υόρκη.
Κάποιες στιγμές αστεία, αλλά άνιση κινηματογραφική μεταφορά των πραγματικών περιπετειών του Βρετανού δημοσιογράφου Τόμπι Γιανγκ κατά τη θητεία του στο «Vanity Fair». Απολαυστικός αλλά απελπιστικά μόνος, ο Σάιμον Πεγκ («Καυτοί και Άσφαιροι») θα μπορούσε να κάνει θαύματα μ’ ένα τολμηρότερο σατιρικά και λιγότερο κλισέ σεναριακό υλικό.
Ο Σάιμον Πεγκ είναι ο Σίντνεϊ Γιανγκ, δημοσιογράφος κι εκδότης ενός λονδρέζικου κουτσομπολίστικου περιοδικού, ο οποίος προσλαμβάνεται από ένα διάσημο αμερικανικό έντυπο και μετακομίζει στη Νέα Υόρκη.
Κάποιες στιγμές αστεία, αλλά άνιση κινηματογραφική μεταφορά των πραγματικών περιπετειών του Βρετανού δημοσιογράφου Τόμπι Γιανγκ κατά τη θητεία του στο «Vanity Fair». Απολαυστικός αλλά απελπιστικά μόνος, ο Σάιμον Πεγκ («Καυτοί και Άσφαιροι») θα μπορούσε να κάνει θαύματα μ’ ένα τολμηρότερο σατιρικά και λιγότερο κλισέ σεναριακό υλικό.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου