Η ΠΛΕΚΤΑΝΗ
(athinorama)
STAR 22.00
Περιπέτεια, 2008 (Έγχρ.), 128'
BODY OF LIES. Αμερικανική ταινία του Ρίντλεϊ Σκοτ, με τους Λεονάρντο ΝτιΚάπριο, Ράσελ Κρόου, Μαρκ Στρονγκ.
Μάχιμος πράκτορας της CIA στη Μέση Ανατολή προσπαθεί να εντοπίσει τον επικίνδυνο αρχηγό μιας τρομοκρατικής οργάνωσης.
Η δαιδαλώδης πλοκή του κατασκοπικού μυθιστορήματος του Ντέιβιντ Ιγκνάσιους δίνει στον Ρίντλεϊ Σκοτ την ευκαιρία να τοποθετήσει τους ήρωές του στο κέντρο ενός λαβυρίνθου, ενώ οι μακροσκελείς διάλογοι και η διαρκής ανταλλαγή πληροφοριών επιτείνουν την αβεβαιότητα γύρω από τις πραγματικές προθέσεις και τα κίνητρα κάθε εμπλεκομένου, προσδίδοντας στην «Πλεκτάνη» ρεαλισμό, αλλά κυρίως σασπένς, το οποίο δεν μπορούν να τροφοδοτήσουν επαρκώς οι παραδόξως λιγοστές σκηνές δράσης του φιλμ. Ο περίτεχνος λαβύρινθος οδηγεί τελικά στις ίδιες μπανάλ διαπιστώσεις του τύπου «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα», το σωτήριο μότο είναι «trust no one» κι ο καλός Αμερικανός όλο και κάποιον τρόπο θα βρει να τη βγάλει καθαρή. Τα ’λεγε ο Μόλντερ, αλλά ποιος τον άκουγε...
Μάχιμος πράκτορας της CIA στη Μέση Ανατολή προσπαθεί να εντοπίσει τον επικίνδυνο αρχηγό μιας τρομοκρατικής οργάνωσης.
Η δαιδαλώδης πλοκή του κατασκοπικού μυθιστορήματος του Ντέιβιντ Ιγκνάσιους δίνει στον Ρίντλεϊ Σκοτ την ευκαιρία να τοποθετήσει τους ήρωές του στο κέντρο ενός λαβυρίνθου, ενώ οι μακροσκελείς διάλογοι και η διαρκής ανταλλαγή πληροφοριών επιτείνουν την αβεβαιότητα γύρω από τις πραγματικές προθέσεις και τα κίνητρα κάθε εμπλεκομένου, προσδίδοντας στην «Πλεκτάνη» ρεαλισμό, αλλά κυρίως σασπένς, το οποίο δεν μπορούν να τροφοδοτήσουν επαρκώς οι παραδόξως λιγοστές σκηνές δράσης του φιλμ. Ο περίτεχνος λαβύρινθος οδηγεί τελικά στις ίδιες μπανάλ διαπιστώσεις του τύπου «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα», το σωτήριο μότο είναι «trust no one» κι ο καλός Αμερικανός όλο και κάποιον τρόπο θα βρει να τη βγάλει καθαρή. Τα ’λεγε ο Μόλντερ, αλλά ποιος τον άκουγε...
ET1 23.00
Δραματική, 2009 (Α/Μ), 144'
DAS WEISSE BAND. Αυστριακή ταινία του Μίκαελ Χάνεκε, με τους Κρίστιαν Φρίντελ, Ούλριχ Τουκούρ, Λέονι Μπένες.
Το 1913 μια σειρά από παράξενα γεγονότα αναστατώνει την τακτοποιημένη και φαινομενικά ειρηνική καθημερινότητα ενός αγροτικού χωριού της Βόρειας Γερμανίας.
Ένα ιστορικό δράμα με μυθιστορηματική δομή μεταπλάθεται από τον Αυστριακό κορυφαίο δημιουργό σε διεισδυτική, πικρή, αλλά καίρια μελέτη πάνω στην αποδόμηση της εσωτερικής συνοχής της δυτικής κοινωνίας, τον καθημερινό φασισμό και τη γέννηση της «φαιάς πανούκλας» που οδήγησε στην εκατόμβη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Ο Χάνεκε στοχάζεται στην Ιστορία λοιπόν, ωστόσο –όπως και στον αριστουργηματικό «Κρυμμένο»–, γνωρίζοντας τις παγίδες του ρεαλισμού, δεν αναπαριστά ιστορικά, αλλά μυθοπλαστικά γεγονότα. Μελέτη στο συλλογικό φόβο, ψυχολογική και ιστορική ακτινογραφία (σε εύθρυπτο ασπρόμαυρο) μιας ολόκληρης εποχής και της πολιτισμικής της χρεοκοπίας, κοινωνικό θρίλερ με φροϊδικές αναφορές, το πολυεπίπεδο αριστούργημα του Χάνεκε συνοψίζει με την κινηματογραφική στιβαρότητα ενός Ντράγερ και την αναλυτική επιδεξιότητα ενός Μπέργκμαν την ιστορική διαδρομή της Ευρώπης του 20ού αιώνα. Κι επιβεβαιώνει πως το σινεμά ήταν και θα είναι ταυτόχρονα πολιτική σκέψη, αισθητική αναζήτηση και φιλοσοφικός στοχασμός.
Το 1913 μια σειρά από παράξενα γεγονότα αναστατώνει την τακτοποιημένη και φαινομενικά ειρηνική καθημερινότητα ενός αγροτικού χωριού της Βόρειας Γερμανίας.
Ένα ιστορικό δράμα με μυθιστορηματική δομή μεταπλάθεται από τον Αυστριακό κορυφαίο δημιουργό σε διεισδυτική, πικρή, αλλά καίρια μελέτη πάνω στην αποδόμηση της εσωτερικής συνοχής της δυτικής κοινωνίας, τον καθημερινό φασισμό και τη γέννηση της «φαιάς πανούκλας» που οδήγησε στην εκατόμβη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Ο Χάνεκε στοχάζεται στην Ιστορία λοιπόν, ωστόσο –όπως και στον αριστουργηματικό «Κρυμμένο»–, γνωρίζοντας τις παγίδες του ρεαλισμού, δεν αναπαριστά ιστορικά, αλλά μυθοπλαστικά γεγονότα. Μελέτη στο συλλογικό φόβο, ψυχολογική και ιστορική ακτινογραφία (σε εύθρυπτο ασπρόμαυρο) μιας ολόκληρης εποχής και της πολιτισμικής της χρεοκοπίας, κοινωνικό θρίλερ με φροϊδικές αναφορές, το πολυεπίπεδο αριστούργημα του Χάνεκε συνοψίζει με την κινηματογραφική στιβαρότητα ενός Ντράγερ και την αναλυτική επιδεξιότητα ενός Μπέργκμαν την ιστορική διαδρομή της Ευρώπης του 20ού αιώνα. Κι επιβεβαιώνει πως το σινεμά ήταν και θα είναι ταυτόχρονα πολιτική σκέψη, αισθητική αναζήτηση και φιλοσοφικός στοχασμός.
Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ
STAR 02.30
Δραματική, 1979 (Έγχρ.), 121'
THE CHAMP. Αμερικανική ταινία του Φράνκο Τζεφιρέλι, με τους Ρίκι Σρέντερ, Γιον Βόιτ, Φέι Ντάναγουεϊ.
Η σχέση ενός παλαίμαχου πυγμάχου, που εργάζεται ως εκπαιδευτής αλόγων και αντιμετωπίζει μετά από το χωρισμό του προβλήματα με τον τζόγο και το αλκοόλ, και του μικρού γιου του, που επιμένει να τον αποκαλεί «Πρωταθλητή».
Μελόδραμα πετιμέζι, ιδανικό για να προβάλλεται την παγκόσμια ημέρα του πατέρα. Ο υπερτιμημένος Τζεφιρέλι χρησιμοποιεί για τρίτη φορά ένα σενάριο πουυ είχε ξαναγίνει ταινία το 1931 και το 1953, και φουσκώνει κάθε συναισθηματική του διάσταση ώστε να πετύχει τον πραγματικό του σκοπό: να μας κάνει να κλάψουμε γοερά.
Η σχέση ενός παλαίμαχου πυγμάχου, που εργάζεται ως εκπαιδευτής αλόγων και αντιμετωπίζει μετά από το χωρισμό του προβλήματα με τον τζόγο και το αλκοόλ, και του μικρού γιου του, που επιμένει να τον αποκαλεί «Πρωταθλητή».
Μελόδραμα πετιμέζι, ιδανικό για να προβάλλεται την παγκόσμια ημέρα του πατέρα. Ο υπερτιμημένος Τζεφιρέλι χρησιμοποιεί για τρίτη φορά ένα σενάριο πουυ είχε ξαναγίνει ταινία το 1931 και το 1953, και φουσκώνει κάθε συναισθηματική του διάσταση ώστε να πετύχει τον πραγματικό του σκοπό: να μας κάνει να κλάψουμε γοερά.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου