ΣΤΑ ΙΧΝΗ ΤΟΥ ΦΥΓΑ
STAR 22.00
Περιπέτεια, 1997 (Έγχρ.), 126'
U.S. MARSHALS. Αμερικανική ταινία του Στούαρτ Μπερντ, με τους Τόμι Λι Τζόουνς, Γουέσλι Σνάιπς, Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ.
Ο ομοσπονδιακός αστυνόμος Σαμ Τζέραρντ καταδιώκει έναν δραπέτη, πρώην πράκτορα της CIA, ο οποίος κατηγορείται για προδοσία, ενώ ο ίδιος υποστηρίζει ότι είναι θύμα πλεκτάνης.
Ο ομοσπονδιακός αστυνόμος Σαμ Τζέραρντ καταδιώκει έναν δραπέτη, πρώην πράκτορα της CIA, ο οποίος κατηγορείται για προδοσία, ενώ ο ίδιος υποστηρίζει ότι είναι θύμα πλεκτάνης.
Στα ίχνη του... «Φυγά». Με αρχικό μειονέκτημα την απουσία του Χάρισον Φορντ, ανάγει σε κεντρικό χαρακτήρα τον αστυνόμο Σαμ Τζέραρντ και αφηγείται την ίδια πάνω κάτω ιστορία από την πλευρά της αστυνομίας, με πιο καταιγιστική δράση και πιο περίπλοκο αστυνομικό μυστήριο.
Ο ΗΡΩΑΣ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΗΣ
MEGA 22.00
Φαντασίας, 2004 (Έγχρ.), 122'
HELLBOY. Αμερικανική ταινία του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο, με τους Ρον Πέρλμαν, Σέλμα Μπλερ, Τζον Χαρτ.
Ο Χελμπόι, ένας δαίμονας, ζει υπό την προστασία του καθηγητή Μπρουμ και βοηθά τις αμερικανικές μυστικές δυνάμεις σε περιπτώσεις παραφυσικών φαινομένων. Όμως οι δυνάμεις του κακού επιστρέφουν και τον καλούν στο στρατόπεδό τους.
Κόμικ χαρακτήρας της Dark Horse, ο Χελμπόι είναι αναμφίβολα ένας ιδιόρρυθμος ήρωας. Ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο τον προσεγγίζει με ανάλογο χιούμορ κι αυτό είναι που καθιστά την ταινία εν μέρει ενδιαφέρουσα. Γιατί η αποκρυφιστική πλευρά του σεναρίου παρά τρίχα δεν ξεπερνά τα όρια της γελοιότητας, ενώ η δράση με τον Χελμπόι (καλός ο Ρον Πέρλμαν) να μάχεται με ατελείωτους κλώνους του (ψηφιακού) δαίμονα Σαμουήλ, είναι βαρετή.
Ο Χελμπόι, ένας δαίμονας, ζει υπό την προστασία του καθηγητή Μπρουμ και βοηθά τις αμερικανικές μυστικές δυνάμεις σε περιπτώσεις παραφυσικών φαινομένων. Όμως οι δυνάμεις του κακού επιστρέφουν και τον καλούν στο στρατόπεδό τους.
Κόμικ χαρακτήρας της Dark Horse, ο Χελμπόι είναι αναμφίβολα ένας ιδιόρρυθμος ήρωας. Ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο τον προσεγγίζει με ανάλογο χιούμορ κι αυτό είναι που καθιστά την ταινία εν μέρει ενδιαφέρουσα. Γιατί η αποκρυφιστική πλευρά του σεναρίου παρά τρίχα δεν ξεπερνά τα όρια της γελοιότητας, ενώ η δράση με τον Χελμπόι (καλός ο Ρον Πέρλμαν) να μάχεται με ατελείωτους κλώνους του (ψηφιακού) δαίμονα Σαμουήλ, είναι βαρετή.
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΤΟΙΧΟΥΣ
(Βαθμολογία Armageddon: 3/5 - Πρόταση Ημέρας)
(Βαθμολογία Armageddon: 3/5 - Πρόταση Ημέρας)
ΕΤ1 22.30
Σινεφίλ, 2008 (Έγχρ.), 128'
ENTRE LES MURS. Γαλλική ταινία του Λοράν Καντέ, με τους Φρανσουά Μπεγκοντό, Εσμεραλντά Κερτανί, Καρλ Νανόρ.
Ο Γάλλος σκηνοθέτης του συγκλονιστικού «Ελεύθερος Ωραρίου», αφήνοντας ελεύθερες στην αρένα τις αντιθέσεις, τις ιδέες, τις επιθυμίες και τις ανάγκες που κρατούν σε ισορροπία ολόκληρη τη δυτική κοινωνία, ξανακαθίζει το σινεμά στα θρανία και συνυπογράφει το σενάριο με τον Φρανσουά Μπεγκοντό, τον 37χρονο δάσκαλο, ο οποίος έγραψε το αυτοβιογραφικό βιβλίο και κρατά τον πρωταγωνιστικό ρόλο σ’ αυτό το χρονικό μιας σχολικής χρονιάς σε μια υποβαθμισμένη συνοικία του Παρισιού.
Με μια σκηνοθετική νηφαλιότητα που κρύβει υπόγεια, εσωτερική ένταση, ο Καντέ εξερευνά με σοκαριστική ειλικρίνεια τις έννοιες της ελεύθερης βούλησης και των κοινωνικών επιταγών, των φυλετικών, οικονομικών και μορφωτικών διακρίσεων, της δημοκρατίας, της δικαιοσύνης, της ισονομίας. Επισημαίνει με διαύγεια τα αδιέξοδά τους, αυτό που κατορθώνει όμως είναι ν’ αποκαλύψει με μια αφοπλιστική κίνηση τη δική μας αδυναμία να τα διαχειριστούμε. Οι μοντέρνες πολιτισμικές αξίες ξεγυμνώνονται μία μία, οι απαντήσεις δεν έρχονται ποτέ και το σύγχρονο σινεμά μάς παλουκώνει μπροστά στον καθρέφτη με μια πρωτοφανή αποφασιστικότητα. Ποιος αντέχει να κρατήσει τα μάτια του ανοιχτά;
Ο Γάλλος σκηνοθέτης του συγκλονιστικού «Ελεύθερος Ωραρίου», αφήνοντας ελεύθερες στην αρένα τις αντιθέσεις, τις ιδέες, τις επιθυμίες και τις ανάγκες που κρατούν σε ισορροπία ολόκληρη τη δυτική κοινωνία, ξανακαθίζει το σινεμά στα θρανία και συνυπογράφει το σενάριο με τον Φρανσουά Μπεγκοντό, τον 37χρονο δάσκαλο, ο οποίος έγραψε το αυτοβιογραφικό βιβλίο και κρατά τον πρωταγωνιστικό ρόλο σ’ αυτό το χρονικό μιας σχολικής χρονιάς σε μια υποβαθμισμένη συνοικία του Παρισιού.
Με μια σκηνοθετική νηφαλιότητα που κρύβει υπόγεια, εσωτερική ένταση, ο Καντέ εξερευνά με σοκαριστική ειλικρίνεια τις έννοιες της ελεύθερης βούλησης και των κοινωνικών επιταγών, των φυλετικών, οικονομικών και μορφωτικών διακρίσεων, της δημοκρατίας, της δικαιοσύνης, της ισονομίας. Επισημαίνει με διαύγεια τα αδιέξοδά τους, αυτό που κατορθώνει όμως είναι ν’ αποκαλύψει με μια αφοπλιστική κίνηση τη δική μας αδυναμία να τα διαχειριστούμε. Οι μοντέρνες πολιτισμικές αξίες ξεγυμνώνονται μία μία, οι απαντήσεις δεν έρχονται ποτέ και το σύγχρονο σινεμά μάς παλουκώνει μπροστά στον καθρέφτη με μια πρωτοφανή αποφασιστικότητα. Ποιος αντέχει να κρατήσει τα μάτια του ανοιχτά;
ΜΥΣΤΗΡΙΩΔΕΙΣ ΦΟΝΟΙ ΣΤΟ ΜΑΝΧΑΤΑΝ
MEGA 00.30
Κωμωδία, 1993 (Έγχρ.), 104'
MANHTTAN MURDER MYSTERY. Αμερικανική ταινία του Γούντι Άλεν, με τον ίδιο και τους Νταϊάν Κίτον, Άλαν Άλντα.
Ο Γούντι Άλεν και η Νταϊάν Κίτον μεταμορφώνονται σε ντετέκτιβ όταν μια γειτόνισσα βρίσκεται νεκρή.
Άλλη μια απολαυστική κωμωδία του αγαπημένου μας Αμερικανού σκηνοθέτη, που λειτουργεί ως μια πανέξυπνη σάτιρα ηθών και σχέσεων.
Ο Γούντι Άλεν και η Νταϊάν Κίτον μεταμορφώνονται σε ντετέκτιβ όταν μια γειτόνισσα βρίσκεται νεκρή.
Άλλη μια απολαυστική κωμωδία του αγαπημένου μας Αμερικανού σκηνοθέτη, που λειτουργεί ως μια πανέξυπνη σάτιρα ηθών και σχέσεων.
ΤΑ ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ ΤΗΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ
STAR 02.30
Δραματική, 2008 (Έγχρ.), 102'
THE LOSS OF A TEARDROP DIAMOND. Αμερικανική ταινία της Τζόντι Μάρκελ, με τους Μπράις Ντάλας Χάουαρντ, Κρις Έβανς, Γουίλ Πάτον.
Μια πλούσια και κοσμική νεαρή στη δεκαετία του 1920 κυκλοφορεί σε κοσμικές εκδηλώσεις με έναν εργάτη, τον οποίο τελικά ερωτεύεται. Αλλά η απώλεια ενός διαμαντιού, απειλεί να καταστρέψει τη σχέση τους.
Το σενάριο γράφτηκε από τον Τένεσι Γουίλιαμς πενήντα χρόνια πριν, αλλά έμεινε στο συρτάρι (ο Ηλίας Καζάν δεν το προχώρησε μετά την «Κουκλίτσα»). Ο ίδιος ο Γουίλιαμς φέρεται να είχε δηλώσει ότι «όταν γυριστεί σε ταινία θα χρειαστεί μια μεγάλη δόση οπτικής μαγείας». Αυτή όμως απουσιάζει από το ντεμπούτο της Τζόντι Μάρκελ.
Μια πλούσια και κοσμική νεαρή στη δεκαετία του 1920 κυκλοφορεί σε κοσμικές εκδηλώσεις με έναν εργάτη, τον οποίο τελικά ερωτεύεται. Αλλά η απώλεια ενός διαμαντιού, απειλεί να καταστρέψει τη σχέση τους.
Το σενάριο γράφτηκε από τον Τένεσι Γουίλιαμς πενήντα χρόνια πριν, αλλά έμεινε στο συρτάρι (ο Ηλίας Καζάν δεν το προχώρησε μετά την «Κουκλίτσα»). Ο ίδιος ο Γουίλιαμς φέρεται να είχε δηλώσει ότι «όταν γυριστεί σε ταινία θα χρειαστεί μια μεγάλη δόση οπτικής μαγείας». Αυτή όμως απουσιάζει από το ντεμπούτο της Τζόντι Μάρκελ.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου