Ύστερα από «ανομβρία» τριών αγώνων ο Sebastian Vettel πήρε στο Βελγικό Grand Prix μια μεγάλη νίκη, που τον φέρει ακόμα πιο κοντά στην κατάκτηση του φετινού πρωταθλήματος. Ο Γερμανός πρωταθλητής εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο τις συνθήκες του αγώνα και έφτασε -σχετικά εύκολα όπως εξελίχθηκε- σε αυτήν την επικράτηση. Ήταν η 7η φετινή νίκη του Vettel και ταυτόχρονα το δεύτερο 1-2 της Red Bull Racing -μετά την Τουρκία- καθώς ο Mark Webber κατάφερε να ξεπεράσει την πάρα πολύ άσχημη εκκίνηση και να φτάσει στη 2η θέση. Εξαιρετικό αγώνα έκανε ο Jenson Button, ο οποίος παρότι ξεκίνησε από τη 13η θέση κατάφερε να πάρει την 3η θέση και να ανέβει στο βάθρο των νικητών. Ο Fernando Alonso με τη Ferrari αν και οδήγησε τον αγώνα για λίγους γύρους τελικά τερμάτισε 4ος. Ένας από τους ήρωες του αγώνα ήταν και ο Michael Schumacher, ο οποίος ξεκίνησε τελευταίος και τελικά πήρε την 5η θέση, μπροστά από τον ομόσταβλό του στη Mercedes GP, Nico Rosberg. Ακολούθησαν οι Adrian Sutil, Felipe Massa, Vitaly Petrov και Pastor Maldonado. Ο Lewis Hamilton εγκατέλειψε ύστερα από επαφή με τον Kobayashi και σύγκρουση με τις μπαριέρες.
Εκκίνηση
Τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στο grid του Spa με τον ουρανό να είναι συννεφιασμένος αλλά με την πίστα εντελώς στεγνή. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Mark Webber έκανε λάθος επιλογή ταχύτητας και έμεινε σχεδόν σταματημένος, βλέποντας τα άλλα μονοθέσια να τον περνούν. Πιο μπροστά ο Sebastian Vettel κράτησε την πρώτη θέση αλλά o Lewis Hamilton είδε και τον Rosberg και τον Massa να τον περνούν. Ειδικά ο Rosberg έκανε πολύ καλή εκκίνηση και από την 5η βρέθηκε στη 2η θέση. Ο Fernando Alonso επίσης ξεκίνησε καλά και ήταν πολύ τυχερός γιατί η σύγκρουση ανάμεσα στους Senna και Alguersuari ίσα που τον ακούμπησε στον πίσω τροχό και κατάφερε να συνεχίσει.
Πιο πίσω είχαμε αρκετές μικροσυγκρούσεις αλλά δεν χρειάστηκε να βγει το Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Ο Alguersuari πάντως αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στο τέλος του γύρου καθώς από τη σύγκρουση με τον Senna είχε σπάσει την εμπρός ανάρτηση. Ο Michael Schumacher κέρδισε πολλές θέσεις και ανέβηκε αμέσως στη 15η, όχι όμως και ο Button που κέρδισε μόνο μία. Οι δυο τους είχαν ξεκινήσει με τα σκληρότερα ελαστικά της Pirelli, με προφανή στόχο να κάνουν μεγαλύτερο πρώτο stint.
Οι πρώτοι γύροι του αγώνα ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακοί με πολλές μάχες και προσπεράσματα. Ο Fernando Alonso έδειξε από πολύ νωρίς πόσο αποφασισμένος ήταν και έδωσε μερικές πολύ μεγάλες μάχες, προσπερνώντας διαδοχικά τους Hamilton, Massa και Rosberg για να φτάσει στη 2η θέση. Ειδικά με τον Massa πήγαιναν τροχό με τροχό για αρκετές στροφές, μέχρι να καταφέρει ο Ισπανός να περάσει. Από τη μάχη επωφελήθηκε ο Hamilton, o οποίος πέρασε επίσης τον Massa. Οι δύο Red Bull ήταν τα πρώτα μονοθέσια που μπήκαν στα pit για αλλαγή ελαστικών καθώς αντιμετώπιζαν προβλήματα με blistering στους εμπρός τροχούς.
Αλλαγή ελαστικών και SC
Μετά τις Red Bull ο Fernando Alonso ήταν o επόμενος που μπήκε στα pit. Ο Ισπανός σε εκείνο το σημείο έκανε καταπληκτικό αγώνα. Βγήκε από τα pit αρκετές θέσεις πιο πίσω αλλά με εντυπωσιακή οδήγηση πραγματοποίησε μια σειρά από προσπεράσεις και έφτασε ξανά στη 2η θέση, πίσω από τον Vettel, ο οποίος αντιμετώπιζε πάλι προβλήματα με τα ελαστικά του. Ο Alonso πλησίαζε με ρυθμό 1 δευτερόλεπτο ανά γύρο ταχύτερο και φαινόταν απλώς ζήτημα χρόνου να φτάσει και να περάσει τον Γερμανό, μέχρι που όλα ανατράπηκαν.
Ο Lewis Hamilton είχε μπει νωρίτερα για αλλαγή ελαστικών και βρέθηκε πίσω από τα μονοθέσια που δεν είχαν κάνει ακόμα το pit stop τους. Ο Βρετανός πέρασε τον Kobayashi στο 13ο γύρο αλλά είχαν επαφή στην κορυφή του λόφου, που έστειλε τη McLaren του Hamilton στις μπαριέρες. Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας μπήκε στην πίστα για να απομακρυνθεί το κατεστραμμένο μονοθέσιο και αμέσως οι Vettel και Schumacher βρήκαν την ευκαιρία να μπουν στα pit για άλλη μία αλλαγή ελαστικών, χωρίς να χάσουν πολύ χρόνο.
Στο μεταξύ, ο Sebastien Buemi είχε ήδη εγκαταλείψει ύστερα από επαφή με τον Sergio Perez, ο οποίος ύστερα από την εξέταση του συμβάντος έλαβε ποινή διέλευσης από τους αγωνοδίκες. Την ώρα που το SC βρισκόταν στην πίστα ο Daniel Ricciardo επίσης εγκατάλειψε, ύστερα από μηχανικό πρόβλημα στο μονοθέσιο της HRT.
Μετά το pit stop του ο Vettel βρέθηκε στην 3η θέση, πίσω από τους Alonso και Webber, αλλά με φρέσκα ελαστικά τη στιγμή που οι άλλοι δύο είχαν χρησιμοποιημένα. Επομένως, όταν το SC έφυγε από την πίστα και ο αγώνας ξαναξεκίνησε, ο Γερμανός πέρασε εύκολα τον ομόσταβλό του και επιτέθηκε στον Alonso, ο οποίος δεν κατάφερε να αντισταθεί για περισσότερο από 1 γύρο. Ο Vettel πέρασε στην 1η θέση και άρχισε αμέσως να απομακρύνεται.
Ο Michael Schumacher με όλα αυτά είχε φτάσει στην 7η θέση αλλά είχε πίσω του τον Jenson Button με τη μοναδική McLaren που είχε μείνει στον αγώνα. Ο Button σε εκείνο το σημείο εξαπέλυσε μια μεγάλη επίθεση, προσπερνώντας όσους βρήκε μπροστά του και ανεβαίνοντας θέσεις. Πρώτα πέρασε τον Schumacher και στη συνέχεια διαδοχικά τους Sutil, Massa και Rosberg για να βρεθεί στην 4η θέση και να αρχίσει να πλησιάζει τον Mark Webber, ο οποίος -σημειωτέον- φορούσε τα μεσαία ελαστικά της Pirelli.
Η σημασία της στρατηγικής
Από τους 4 πρώτους, οι Vettel και Alonso δεν είχαν ακόμα βάλει τη μεσαία γόμα ενώ οι Webber και Button την είχαν χρησιμοποιήσει. Αυτό άλλαξε στον 30ό γύρο του αγώνα, όταν ο Fernando Alonso μπήκε στα pit για να τοποθετήσει τη μεσαία γόμα και να φτάσει με αυτήν μέχρι το τέλος. Στον επόμενο γύρο ήταν η σειρά του Sebastian Vettel να κάνει αυτήν την αλλαγή και πλέον όλοι περίμεναν τη στρατηγική των Webber και Button. O Αυστραλός μπήκε στον επόμενο γύρο και έβαλε ξανά τη μεσαία ενώ ο Button ακολούθησε εντελώς διαφορετικό δρόμο όταν έκανε το δικό του pit stop ένα γύρο αργότερα και έβαλε τη μαλακή γόμα.
Ο άτυχος της ημέρας ήταν ο Felipe Massa, ο οποίος έβαλε τα μεσαία ελαστικά αλλά στον επόμενο γύρο αναγκάστηκε να ξαναμπεί για ένα νέο σετ ύστερα από απώλεια πίεσης σε ένα από τα ελαστικά του προηγούμενου. Έτσι, 10 γύρους πριν από το τέλος η κατάταξη ήταν Vettel, Alonso, Webber, Button, Rosberg, Sutil, Schumacher, Petrov, Maldonado και Di Resta. Ο O Mark Webber ήταν με μεγάλη διαφορά ο ταχύτερος σε εκείνο το σημείο και πλησίαζε πολύ γρήγορα τον Fernando Alonso για να διεκδικήσει τη 2η θέση.
Ο Αυστραλός χρειάστηκε μόνο 3 γύρους για να πιάσει τον Alonso στην πίστα και να τον περάσει με μεγάλη ευκολία, για να φέρει τις Red Bull σε θέση για άλλο ένα 1-2. Τα προβλήματα του Alonso όμως δεν τελείωσαν εκεί, καθώς στην προσπάθειά του να φτάσει μέχρι τον τερματισμό με εκείνο το σετ ελαστικών έβλεπε τον Jenson Button να τον πλησιάζει επικίνδυνα. Πιο πίσω είχαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα μάχη ανάμεσα στις δύο Mercedes GP, όταν ο Michael Schumacher έφτασε πίσω από τον Nico Rosberg.
Οι 5 τελευταίοι γύροι του αγώνα ήταν ιδιαίτερα συναρπαστικοί, με τον Button να πλησιάζει τον Alonso, με έπαθλο την 3η θέση του βάθρου. Και ο Webber πλησίαζε τον Vettel αλλά εκεί η διαφορά ήταν αρκετά μεγάλη και δεν υπήρχε χρόνος για να καλυφθεί. Δύο γύρους πριν από το τέλος ο Alonso υπέκυψε στο αναπόφευκτο και είδε τον Button να τον περνάει για την 3η θέση ενώ στον ίδιο γύρο δόθηκε λύση και στη μάχη των Mercedes, με τον Schumacher να περνάει τον Rosberg, αφού πρώτα ο Rosberg είχε πάρει οδηγίες από την ομάδα να κάνει οικονομία καυσίμου.
Έτσι, η καρό σημαία έπεσε μπροστά από τον Sebastian Vettel για 7η φορά φέτος και πλέον δεν φαίνεται να υπάρχει τρόπος να χάσει το φετινό πρωτάθλημα. Ο Mark Webber συμπλήρωσε το 1-2 για τη Red Bull ενώ ο Jenson Button παρότι ξεκίνησε πό τη 13η θέση ανέβηκε στο βάθρο. Ο Fernando Alonso πήρε την 4η θέση σε έναν αγώνα από τον οποίο θα περίμενε κάτι περισσότερο ενώ η 5η θέση του Schumacher, ξεκινώντας από την τελευταία στο grid, είναι ένα ιδιαίτερα αξιοσημείωτο αποτέλεσμα. Ακολούθησαν οι Nico Rosberg, Adrian Sutil, Felipe Massa, Vitaly Petrov και Pastor Maldonado.
Επόμενος αγώνας είναι το GP Ιταλίας στην πίστα της Monza το 3ήμερο 9-11 Σεπτεμβρίου.
Αποτελέσματα
Θ. | | Οδηγός | Ομάδα | Διαφ. | < > | P. |
1 | | S. Vettel | RED BULL | 44 |
| 3 |
2 | | M. Webber | RED BULL | 3.7 |
| 2 |
3 | | J. Button | MCLAREN | 9.6 | 5.9 | 3 |
4 | | F. Alonso | FERRARI | 13.0 | 3.3 | 2 |
5 | | M. Schumacher | MERCEDES | 47.4 | 34.4 | 3 |
6 | | N. Rosberg | MERCEDES | 48.6 | 1.2 | 2 |
7 | | A. Sutil | FORCE INDIA | 59.7 | 11.0 | 2 |
8 | | F. Massa | FERRARI | 66.0 | 6.3 | 3 |
9 | | V. Petrov | RENAULT | 71.9 | 5.8 | 2 |
10 | | P. Maldonado | WILLIAMS | 77.6 | 5.6 | 2 |
11 | | P. di Resta | FORCE INDIA | 83.9 | 6.3 | 2 |
12 | | K. Kobayashi | SAUBER | 91.9 | 7.9 | 2 |
13 | | B. Senna | RENAULT | 92.9 | 1.0 | 3 |
14 | | J. Trulli | LOTUS | 1L | 1L | 2 |
15 | | H. Kovalainen | LOTUS | 1L | 6.7 | 3 |
16 | | R. Barrichello | WILLIAMS | 1L |
| 3 |
17 | | J. D΄Ambrosio | VIRGIN | 1L | 50.0 | 2 |
18 | | T. Glock | VIRGIN | 1L | 1.7 | 4 |
19 | | V. Liuzzi | HRT | 1L | 38.9 | 2 |
20 | | S. Perez | SAUBER | 17L | 16L | 4 |
21 | | D. Ricciardo | HRT | 31L | 14L | 1 |
22 | | L. Hamilton | MCLAREN | 32L | 1L | 1 |
23 | | S. Buemi | TORO ROSSO | 38L | 6L | 1 |
24 | | J. Alguersuari | TORO ROSSO | | | | msfree |
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου