Κυριακή 31 Ιουλίου 2011

GP Ουγγαρίας: Νικητής ο Jenson Button

Στις συνθήκες που έχει την απόλυτη εξειδίκευση ο Jenson Button κέρδισε στο Hungaroring

 

Σε έναν αγώνα με μεικτές και εναλλασσόμενες συνθήκες, ο Jenson Button είναι πάντα ένα από τα φαβορί και ο Βρετανός το επιβεβαίωσε με τη σπουδαία νίκη του στο Grand Prix Ουγγαρίας. Στην πίστα που το 2006 -σε παρόμοιες συνθήκες- πήρε την πρώτη του νίκη, και στο 200ό του Grand Prix στη Formula 1, ο Button εκτίμησε και διαχειρίστηκε με τον καλύτερο τρόπο τις καταστάσεις, δεν έκανε κανένα λάθος και ύστερα από δύο αποτυχημένους αγώνες ανέβηκε για 2η φορά φέτος στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Ακόμα πιο ικανοποιημένος από τον Button όμως ήταν ο Sebastian Vettel με τη Red Bull, ο οποίος πήρε τη 2η θέση και αύξησε τη διαφορά του από τους διώκτες του. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Fernando Alonso, με τη Ferrari να κάνει αρχικά μια λανθασμένη και μετά μια σωστή στρατηγική επιλογή, για να φτάσει τελικά ο Ισπανός στην 3η θέση. Ακολούθησαν οι Lewis Hamilton, Mark Webber, Felipe Massa, Paul di Resta, Sebastien Buemi, Nico Rosberg και Jaime Alguersuari.

Εκκίνηση

Τελικά η βροχή έκανε την εμφάνισή της στο Hungaroring και έτσι τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στο grid φορώντας τα ενδιάμεσα ελαστικά της Pirelli καθώς η πίστα ήταν βρεγμένη. Τα κόκκινα φώτα έσβησαν και ο Sebastian Vettel κάνοντας καλή εκκίνηση διατήρησε την πρωτοπορία στην πρώτη στροφή. Πίσω του οι δύο McLaren είχαν μια σύντομη αλλά έντονη μονομαχία, με τον Lewis Hamilton να κρατά τη 2η θέση μπροστά από τον Jenson Button. Οι δύο Ferrari πιο πίσω δεν έκαναν αντίστοιχα καλή εκκίνηση και ο Fernando Alonso παρότι πέρασε τον Felipe Massa βρέθηκε πίσω από τις Mercedes GP των Nico Rosberg και Michael Schumacher.

Οι πρώτοι γύροι του αγώνα ήταν κάπως τρομακτικοί, με τα μονοθέσια να γλιστρούν κάθε φορά που ο οδηγός τους πατούσε το γκάζι. Παρόλα αυτά οι μάχες δεν έλειψαν, με τον Alonso να προσπαθεί και να περνάει διαδοχικά τις Mercedes και να φτάνει πίσω από τον Button. Ο Ισπανός όμως είχε μια μικρή έξοδο και έπεσε ξανά πίσω από τον Rosberg. Σε εκείνο το σημείο ο Hamilton ήταν σαφώς ταχύτερος από τον Vettel και ύστερα από 1-2 αποτυχημένες προσπάθειες κατάφερε να περάσει. Πιο πίσω, το πιο εντυπωσιακό ξεκίνημα είχε κάνει ο Sebastien Buemi, ο οποίος ξεκινώντας από την 23η θέση στους πρώτους γύρους είχε ήδη κερδίσει 10 θέσεις.

Αλλαγή σε slick

Η βροχή όμως σταμάτησε και γρήγορα η αγωνιστική γραμμή άρχισε να στεγνώνει. Έτσι, στον 11ο γύρο ο Mark Webber έκανε την αρχή, βάζοντας ένα σετ της πολύ μαλακής γόμας των slick ελαστικών. Μέσα σε δύο γύρους όλοι οι οδηγοί μπήκαν για να κάνουν την αλλαγή, με κερδισμένες τις δύο McLaren. Ο Hamilton βγήκε στην πρώτη θέση και ο Button ακριβώς πίσω από τον Vettel, τον οποίο πέρασε στο τέλος του γύρου με τη βοήθεια του DRS για να πάρει τη 2η θέση. Κερδισμένος επίσης ήταν ο Mark Webber, ο οποίος έχοντας τα στεγνά ελαστικά ένα γύρο παραπάνω από τον Alonso, τον πέρασε σχετικά εύκολα για να πάρει την 4η θέση.

Πιο πίσω, ο Paul di Resta έκανε μια καταπληκτική εμφάνιση και βρισκόταν στην 7η θέση, πίσω από τον Rosberg και μπροστά από τον Schumacher, ο οποίος δεχόταν ασφυκτική πίεση από τον Felipe Massa, o προσπαθούσε να περάσει αλλά δεν τα κατάφερνε. Καλό αγώνα έκανε και ο Kamui Kobayashi με τη Sauber, που κρατούσε τη 10η θέση.

Ο Jarno Trulli εγκατέλειψε ύστερα από μια διαρροή λαδιού στο μονοθέσιο της Lotus αλλά την πραγματική τρομάρα την πήρε ο Nick Heidfeld, ο οποίος αναγκάστηκε να απομακρυνθεί τρέχοντας από το μονοθέσιο της Renault όταν αυτό τυλίχθηκε στις φλόγες ακριβώς στην έξοδο του pit lane μετά το pit stop του Γερμανού.

Όλα αυτά συνέβησαν λίγο πριν τα μονοθέσια αρχίσουν να μπαίνουν στα pit για τη δεύτερη αλλαγή ελαστικών τους. Οι Webber και Alonso μπήκαν ταυτόχρονα στον 26ο γύρο και στον επόμενο ακολούθησε ο Lewis Hamilton, ο οποίος στους προηγούμενους γύρους αντιμετώπιζε προβλήματα υπερθέρμανσης των πίσω ελαστικών του. Η σειρά των 5 πρώτων δεν άλλαξε μετά το pit stop, ο Massa όμως κατάφερε να περάσει και τις δύο Mercedes και να κερδίσει 2 θέσεις, για να βρεθεί πίσω από τον Kobayashi, ο οποίος δεν είχε μπει στα pit και βρισκόταν στην 6η θέση. Σε εκείνο το σημείο ο Michael Schumacher εγκατέλειψε τον αγώνα.

Με το φρέσκο σετ ελαστικών ο Alonso μπορούσε να κινηθεί ταχύτερα από τον Webber και γρήγορα τον έφτασε και κόλλησε πίσω του αλλά ήταν δύσκολο να περάσει. Στο μεταξύ ο Massa απαλλάχθηκε από τον Kobayashi και ανέβηκε 5ος, τη στιγμή που το ταχύτερο μονοθέσιο στην πίστα ήταν η Red Bull του Sebastian Vettel στην 3η θέση. Καθώς ο Alonso έβλεπε ότι δεν μπορεί να περάσει τον Webber σε εκείνο το σημείο, η Ferrari ακολούθησε μια πιο ριψοκίνδυνη στρατηγική και 12 γύρους μετά το 2ο pit stop κάλεσε τον Ισπανό για 3η φορά στα pit, για άλλο ένα σετ των πολύ μαλακών ελαστικών

Ο λόγος στη στρατηγική

Η απάντηση της Red Bull ήταν άμεση αν και διαφορετική, καθώς ο Webber μπήκε στα pit 3 γύρους μετά τον Alonso αλλά έβαλε τα μαλακά ελαστικά, με σκοπό να καλύψει τους υπόλοιπους 30 γύρους με αυτά και να μην ξανασταματήσει μέχρι το τέλος. Τη ίδια στρατηγική ακολούθησαν και για τον Vettel, ο οποίος έκανε την αλλαγή του στον 42ο γύρο. Αμφότερες οι Red Bull βγήκαν πίσω από τον Alonso μετά τα pit stop. Την τακτική της Red Bull ακολούθησε και ο Jenson Button, ενώ ο Lewis Hamilton «συμβάδιζε» με τον Alonso, έχοντας βάλει την πολύ μαλακή γόμα στη McLaren.

Τα πράγματα περιπλέχθηκαν όταν άρχισε ξανά να βρέχει ελαφρά στο πίσω μέρος της πίστας. Ο Lewis Hamilton γλίστρησε πατώντας πάνω σε ένα κερμπ και έκανε μισό τετακέ, δίνοντας την ευκαιρία στον Jenson Button να περάσει στην πρώτη θέση, ενώ ο Alonso μπήκε στα pit για 4η φορά, για να βάλει αυτήν τη φορά τη μαλακή γόμα, με σκοπό να φτάσει με αυτήν μέχρι τον τερματισμό.

Η βροχή όμως έδειχνε να δυναμώνει και αρκετοί επέλεξαν να μπουν στα pit και να βάλουν ενδιάμεσα ελαστικά. Ένας από αυτούς ήταν ο Lewis Hamilton, o οποίος εκτός από τη λανθασμένη επιλογή ελαστικών έλαβε και μια ποινή διέλευσης γιατί μετά την προηγούμενη έξοδό του επέστρεψε στην πίστα επικίνδυνα, τη στιγμή που περνούσαν άλλα μονοθέσια. Ενδιάμεσα είχε βάλει και ο Mark Webber, ο οποίος αναγκάστηκε να ξαναμπεί για να αλλάξει σε slick.

Έτσι, ο Jenson Button, ο οποίος σοφά επέλεξε να μην αλλάξει ελαστικά όταν άρχισε να ψιχαλίζει, βρέθηκε στην κορυφή, με τον Sebastian Vettel να τον καταδιώκει. Άλλος ένας κερδισμένος ήταν ο Fernando Alonso, που ανέβηκε 3ος, χωρίς μάλιστα να απειλείται καθώς η 4η θέση απείχε πάνω από μισό λεπτό. Για τη θέση αυτήν δόθηκε μάχη ανάμεσα σε Webber, Massa και Hamilton, με τον Αυστραλό να κερδίζει και τον Βρετανό να ακολουθεί από κοντά, τη στιγμή που ο Massa έμπαινε στα pit για το τελευταίο του pit stop. Ο Hamilton έδωσε άλλο ένα δείγμα της επιθετικής του οδήγησης όταν λίγους γύρους αργότερα κατάφερε μέσα στην αναμπουμπούλα ενός ντουμπλαρίσματος να περάσει τον Webber και να πάρει την 4η θέση. Ο Αυστραλός δεν τα παράτησε και πίεσε αρκετά τον Hamilton μέχρι το τέλος αλλά δεν κατάφερε να περάσει και αρκέστηκε στην 5η θέση.

Στους τελευταίους γύρους ο Button διατήρησε με άνεση το προβάδισμα και πανηγύρισε τη δεύτερη φετινή του νίκη. Στη 2η θέση τερμάτισε ο Sebastian Vettel, ο οποίος με αυτό το αποτέλεσμα αγκάλιασε πλέον το πρωτάθλημα. Ο Fernando Alonso διασώθηκε σε έναν αγώνα που θα μπορούσε να εξελιχθεί σε ναυάγιο για τη Ferrari και πήρε την 3η θέση. Ακολούθησαν οι Lewis Hamilton, Mark Webber και Felipe Massa. Για τις υπόλοιπες θέσεις δόθηκαν επίσης μάχες και τελικά στη βαθμολογούμενη 10άδα μπήκαν οι Paul di Resta, Sebastien Buemi, Nico Rosberg και Jaime Alguersuari.

Μετά τον αγώνα της Ουγγαρίας, ο Vettel φυσικά εξακολουθεί να προηγείται στο πρωτάθλημα και έφτασε στους 234 βαθμούς. Για τη 2η θέση όμως γίνεται μεγάλη μάχη καθώς ο Webber έχει 149 βαθμούς, ο Hamilton 146 και ο Alonso 145 βαθμούς. Στους κατασκευαστές η Red Bull έφτασε στους 383 βαθμούς με τη McLaren να έχει 280 και τη Ferrari στους 215 βαθμούς.

Η Formula 1 ξεκινά τις καλοκαιρινές της διακοπές και για 4 εβδομάδες δεν θα έχουμε αγωνιστική δράση. Ο επόμενος αγώνας είναι το Grand Prix Βελγίου το 3ήμερο 26-28 Αυγούστου.

» Βαθμολογίες
Αποτελέσματα
Θ.   Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφ. < > P.
1 J. Button MCLAREN 1:27.671 70
3
2 S. Vettel RED BULL 1:23.875 3.5
3
3 F. Alonso FERRARI 1:29.342 19.8 16.2 4
4 L. Hamilton MCLAREN 1:24.662 48.3 28.5 6
5 M. Webber RED BULL 1:25.074 49.7 1.4 5
6 F. Massa FERRARI 1:33.535 83.1 33.4 4
7 P. di Resta FORCE INDIA 1:30.057 1L 1L 3
8 S. Buemi TORO ROSSO 1:28.758 1L 0.9 3
9 N. Rosberg MERCEDES 1:26.666 1L 0.5 4
10 J. Alguersuari TORO ROSSO 1:26.375 1L 7.0 3
11 K. Kobayashi SAUBER 1:26.685 1L 19.5 3
12 V. Petrov RENAULT 1:26.176 1L 2.0 4
13 R. Barrichello WILLIAMS 1:29.245 2L 1L 5
14 A. Sutil FORCE INDIA 1:26.478 2L 36.3 4
15 S. Perez SAUBER 1:25.947 2L 2.6 4
16 P. Maldonado WILLIAMS 1:26.818 2L 8.4 5
17 T. Glock VIRGIN 1:32.555 4L 2L 3
18 D. Ricciardo HRT 1:35.795 4L 39.3 3
19 J. D΄Ambrosio VIRGIN 1:31.672 5L 1L 4
20 V. Liuzzi HRT 1:30.971 5L 19.6 5
21 H. Kovalainen LOTUS RETIRED 15L 10L 5
22 M. Schumacher MERCEDES RETIRED 44L 29L 2
23 N. Heidfeld RENAULT RETIRED 47L 3L 2
24 J. Trulli LOTUS RETIRED 53L 6L 1
 
msfree

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου