Δευτέρα 13 Ιουνίου 2011

GP Καναδά: Τεράστια νίκη Button μετά από έναν επεισοδιακό αγώνα

Στον πιο χαοτικό αγώνα της 10ετίας ο Jenson Button νίκησε γιατί βρέθηκε στο στοιχείο του

Οι αγώνες της Formula 1 με εναλλασσόμενες συνθήκες και πολλά επεισόδια είναι τα Grand Prix που 24 μονοθέσια γυρίζουν στην πίστα για 2 ώρες -ή τέσσερις όπως στον Καναδά- και στο τέλος κερδίζει ο Jenson Button. Ο Βρετανός της McLaren έδειξε πόσο μάστορας είναι στη διαχείριση του αγώνα και παρότι μπήκε στα pit 6 φορές κατά τη διάρκεια του αγώνα κατάφερε να πάρει μια καταπληκτική νίκη στο Grand Prix Καναδά. Πίσω από τον Button τερμάτισε ο Sebastian Vettel ενώ στην 3η θέση του βάθρου ανέβηκε ο Mark Webber με τη 2η Red Bull. Ακολούθησαν οι Michael Schumacher, οι Vitaly Petrov, Felipe Massa, Kamui Kobayashi, Jaime Alguersuari, Rubens Barrichello και Sebastien Buemi. To GP Καναδά στην πίστα Gilles Villeneuve διάρκεσε περισσότερες από 4 ώρες καθώς διακόπηκε για ένα 2ωρο λόγω της σφοδρής βροχόπτωσης και τα είχε όλα: μάχες, συγκρούσεις, τιμωρίες, εξόδους, 4 αυτοκίνητα ασφαλείας και αγωνία μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο - όλα όσα ο κόσμος περίμενε από αυτόν τον αγώνα.

Εκκίνηση

Η πρόγνωση του καιρού επιβεβαιώθηκε και τα μονοθέσια στήθηκαν στο grid με την πίστα να είναι πολύ βρεγμένη, τη βροχή να έχει σταματήσει την ώρα της εκκίνησης αλλά τον καιρό να παραμένει άστατος. Το πολύ νερό στην πίστα έκανε υποχρεωτική τη χρήση των βρόχινων ελαστικών στο ξεκίνημα του αγώνα. Για λόγους ασφαλείας οι αγωνοδίκες αποφάσισαν η εκκίνηση να δοθεί πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας (SC), όπως γίνεται συνήθως σε βρόχινους αγώνες.

Το SC έμεινε 4 γύρους στην πίστα μπροστά από τα 24 μονοθέσια προτού αποσυρθεί στα pit και αφήσει τους οδηγούς να αγωνιστούν. Ο Fernando Alonso προσπάθησε αμέσως να επιτεθεί στον Vettel αλλά στις πρώτες στροφές της πίστας δεν κατάφερε να περάσει και ο Γερμανός άρχισε να απομακρύνεται. Πιο πίσω όμως είχαμε πυροτεχνήματα. Ο Lewis Hamilton προσπάθησε να μπει στην εσωτερική του Mark Webber και υπήρξε επαφή, που έριξε τον Webber στις τελευταίες θέσεις και τον Hamilton πίσω από τις Mercedes που ακολουθούσαν.

Στη συνέχεια ο Hamilton προσπάθησε με μανία να περάσει τον Michael Schumacher αλλά ο Γερμανός αμυνόταν με μεγάλη επιτυχία. Ο Hamilton συνέχισε να προσπαθεί αλλά ένα λάθος τον έριξε πίσω από τον Jenson Button. Βρισκόμασταν στον 8ο γύρο και ο Hamilton προσπάθησε να περάσει στο τέλος της ευθείας εκκίνησης-τερματισμού αλλά το αποτέλεσμα ήταν άλλη μία επαφή ανάμεσα στους ομόσταβλους, που άφησε τον Hamilton στην άκρη της πίστας με σπασμένη την πίσω ανάρτηση και με τον αγώνα του να έχει ολοκληρωθεί πρόωρα.

Safety Car, βροχή και ξανά Safety Car

Το SC βγήκε στην πίστα για να απομακρυνθεί με ασφάλεια το μονοθέσιο της McLaren και ο Jenson Button έκανε pit stop για να αλλάξει από τα βρόχινα στα ενδιάμεσα ελαστικά. Ο Βρετανός όμως έκανε λάθος και κινήθηκε πιο γρήγορα από το επιτρεπόμενο πίσω από το SC και πήρε ποινή διέλευσης. Στο μεταξύ, κερδισμένος ήταν ο Kamui Kobayashi με τη Sauber που βρισκόταν στην 6η θέση ενώ και ο Mark Webber κέρδιζε συνεχώς θέσεις, ανεβαίνοντας μέχρι την 8η.

Ο Sebastian Vettel με τη Red Bull ήταν ξεκάθαρα ταχύτερος από τις Ferrari στη βρεγμένη πίστα και μεγάλωνε με γρήγορο ρυθμό τη διαφορά από τους Alonso και Massa που ακολουθούσαν. Πιο πίσω βρίσκονταν οι δύο Mercedes GP των Rosberg και Schumacher. Πάρα πολύ ταχύτερα από όλους όμως κινούταν ο Jenson Button με τα ενδιάμεσα ελαστικά, ο οποίος παρότι είχε περάσει δύο φορές από το pit lane βρισκόταν στην 11η θέση και συνεχώς ανέβαινε.

Στο 18ο γύρο στη Ferrari αποφάσισαν ότι ήταν η ώρα να βάλουν στον Alonso ενδιάμεσα ελαστικά και τον κάλεσαν στα pit, αλλά όταν ο Ισπανός επέστρεψε στην πίστα βρέθηκε πίσω από τη Renault του Heidfeld και έχασε χρόνο μέχρι να περάσει. Στο μεταξύ όμως η βροχή δυνάμωσε πολύ και οι αγωνοδίκες έβγαλαν ξανά στην πίστα το SC, κάτι που έδωσε την ευκαιρία στους Alonso και Button να μπουν ξανά στα pit για να ξαναβάλουν τα βρόχινα ελαστικά. Στα pit μπήκαν και οι Vettel και Massa για να βάλουν φρέσκα βρόχινα ελαστικά.

Κόκκινη σημαία και δίωρη διακοπή

Ύστερα από όλα αυτά, πίσω από το SC βρέθηκε ο Sebastian Vettel αλλά στη 2η θέση βρισκόταν ο Kobayashi, που δεν είχε μπει στα pit και ακολουθούσαν οι Massa, Heidfeld, Petrov, Di Resta, Webber, Alonso, De la Rosa και Button. Η βροχή όμως σε εκείνο το χρονικό σημείο ήταν πάρα πολύ δυνατή και από το Race Control αποφάσισαν να διακόψουν τον αγώνα στον 25ο γύρο. Έτσι, τα μονοθέσια επέστρεψαν στο grid και πήραν τις θέσεις που είχαν στον προηγούμενο γύρο πριν από τη διακοπή.

Η βροχή συνέχισε να πέφτει πολύ δυνατή για πολλή ώρα ακόμα, με τα μονοθέσια σταματημένα στο grid και όλους να περιμένουν πότε θα σταματήσει. Τελικά το σήμα για την επανεκκίνηση δόθηκε από τον αλυτάρχη λίγο προτού συμπληρωθούν δύο ώρες διακοπής ενώ η επανεκκίνηση δόθηκε 2 ώρες και 5 λεπτά μετά την εμφάνιση της κόκκινης σημαίας, φυσικά και πάλι πίσω από το SC.

Το SC όμως έμεινε στην πίστα για πολλούς γύρους, προτού ο αλυτάρχης αποφασίσει να δώσει εντολή να μπει στα pit και να αφήσει επιτέλους τον αγώνα να συνεχιστεί. Ύστερα από 10 ατελείωτους γύρους η Mercedes SLS AMG που είναι το SC της F1 έφυγε από την πίστα και ο αγώνας ξεκίνησε. Ο Vettel κατάφερε να διατηρήσει σχετικά εύκολα την πρώτη θέση, όχι όμως και ο Kobayashi τη 2η, καθώς δέχτηκε την επίθεση του Massa. Ο Ιάπωνας όμως έδωσε άλλο ένα δείγμα της μαχητικότητάς του και κράτησε με πολύ ωραίο τρόπο τον Βραζιλιάνο πίσω του.

Αμέσως ενδιάμεσα και… SC

Από τον πρώτο κιόλας γύρο της επανεκκίνησης τα μονοθέσια άρχισαν να μπαίνουν στα pit για να βάλουν τα ενδιάμεσα ελαστικά καθώς η αγωνιστική γραμμή είχε αρχίσει να στεγνώνει. Στον πανικό που ακολούθησε στα pit, στη Ferrari πάλι έκανε λάθος και κάλεσε ταυτόχρονα τους οδηγούς της, με αποτέλεσμα ο Alonso να περιμένει τη σειρά του πίσω από τον Massa και να χάνει ακόμα περισσότερο χρόνο. Και αφού ο αγώνας για τον Ισπανό είχε ήδη στραβώσει, ήρθε μια επαφή με τον Button λίγο αργότερα να τον στείλει ακινητοποιημένο πάνω σε ένα κερμπ. Ο Alonso εγκατέλειψε και ο Button με κλαταρισμένο εμπρός αριστερά ελαστικό γύρισε αργά-αργά στο γκαράζ της McLaren και ξαναβγήκε στην πίστα στην τελευταία θέση.

Με την ευκαιρία του SC ο Sebastian Vettel και ο Kamui Kobayashi βρήκαν την ευκαιρία να κάνουν την αλλαγή ελαστικών και να επιστρέψουν στην πίστα πρώτος και δεύτερος, με τον Felipe Massa στην 3η θέση  και τους Heidfeld, Di Resta, Webber, Schumacher, Petrov, Sutil και Rosberg να ακολουθούν. Στην επανεκκίνηση οι πρώτοι 9 κράτησαν τις θέσεις τους, όχι όμως και ο Rosberg, ο οποίος έχασε μερικές θέσεις, με τον Maldonado να παίρνει τη θέση του στη 10άδα.

Κι ενώ ο Vettel με συνεχόμενους ταχύτερους γύρους απομακρυνόταν στην κορυφή, ο Webber ύστερα από ένα γλίστρημα είδε τον Schumacher να τον προσπερνά για την 5η θέση. Λίγο αργότερα ο Paul di Resta έκανε το λάθος και έσπασε την πτέρυγά του προσπαθώντας να περάσει τον Heidfeld, κι έτσι έπεσε πολύ πίσω καθώς αναγκάστηκε να επιστρέψει στα pit για να την αλλάξει, κάτι που έβαλε στη 10άδα και τη 2η Williams του Barrichello.

Ο Michael Schumacher έκανε πολύ καλή εμφάνιση και πέρασε τον Heidfeld για να πάρει την 4η θέση. Στον 45ο γύρο η πίστα είχε στεγνώσει αρκετά για να επιτρέψει ο αλυτάρχης και τη χρήση του DRS. Οι μάχες που ήταν ανοιχτές σε εκείνο το σημείο ήταν εκείνη της 2η θέσης ανάμεσα στους Kobahashi και Massa -με τον Schumacher να πλησιάζει- και των Heidfeld, Webber και Petrov για την 5η θέση. Πιο πίσω ο Jenson Button κέρδιζε θέσεις ανεβαίνοντας στην 8η.

Η ώρα των slick

Στον 50ό γύρο του αγώνα ο Michael Schumacher με μια εκπληκτική κίνηση προσπέρασε μαζί τους Kobayashi και Massa, παίρνοντας τη 2η θέση. Σε εκείνο το σημείο άρχισαν κάποιοι οδηγοί να παίρνουν το ρίσκο και να βάζουν ελαστικά για στα μονοθέσιά τους, με τον Mark Webber να κάνει την αρχή. Ο Αυστραλός μπορούσε να κινηθεί 3 δευτερόλεπτα ανά γύρο ταχύτερα, κι έτσι μέσα στους επόμενους γύρους μπήκαν όλοι να κάνουν αυτήν την αλλαγή.

Ο Felipe Massa είχε τη στιγμή του και έχασε τον έλεγχο της Ferrari, σπάζοντας την εμπρός πτέρυγα και χάνοντας τις ελπίδες για ένα βάθρο. Ο Michael Schumacher είχε κρατούσε τη 2η θέση και έδινε μάχη με τον Webber ενώ ο Jenson Button «πετούσε» και είχε ανέβει στην 4η θέση. Ο Nick Heidfeld όμως στην προσπάθεια να περάσει τον Kobayashi έπεσε πάνω στο πίσω μέρος της Sauber και έσπασε την εμπρός πτέρυγα της Renault, εγκαταλείποντας και γεμίζοντας συντρίμμια την πίστα. Έτσι, στον 57ο γύρο βγήκε ξανά στην πίστα το SC. Σε εκείνο το σημείο η κατάταξη ήταν Vettel, Schumacher, Webber, Button, Kobayashi, Petrov, Barrichello, Alguersuari, Rosberg και Maldonado.

Ο αγώνας επανεκκίνησε στον 60ό γύρο, με τον Vettel να απομακρύνεται και τον Michael Schumacher να κρατά πίσω του και να καθυστερεί τους Webber και Button. Οι δύο τους περίμεναν να περάσουν οι δύο πρώτοι γύροι για να μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν το DRS. Με την πρώτη ευκαιρία ο Webber επιχείρησε να περάσει στο σικέιν αλλά δεν κατάφερε να φρενάρει και έμεινε πίσω. Στον επόμενο γύρο ξαναπροσπάθησε αλλά έχασε ξανά τα φρένα και έδωσε στον Button την ευκαιρία να περάσει.

Ο Button ήταν τόσο γρήγορος που πέρασε τον Schumacher σαν να μην υπήρχε και άρχισε με καταιγιστικό ρυθμό να κυνηγά τον Vettel. Είχε στη διάθεσή του μόνο λίγους γύρους γιατί ο αγώνας βρισκόταν λίγα λεπτά πριν από τη συμπλήρωση των 2 ωρών και κατάφερε να εξαφανίσει τη διαφορά. Κάτω από την πίεση του Button ο Vettel έκανε το λάθος, γλιστρώντας στη στροφή 3 και ο Βρετανός κατάφερε να πάρει την καρό σημαία, για πρώτη φορά μετά το GP Κίνας του 2010. Ο Vettel δεν πρέπει να στενοχωρήθηκε με τη 2η θέση ενώ το βάθρο συμπλήρωσε ο Mark Webber που στο μεταξύ πέρασε τον Michael Schumacher, που έμεινε 4ος. Ακολούθησαν οι Vitaly Petrov, Felipe Massa, Kamui Kobayashi, Jaime Alguersuari, Rubens Barrichello και Sebastien Buemi.
Το αποτέλεσμα του αγώνα ωστόσο πρέπει να επικυρωθεί από τους αγωνοδίκες καθώς μετά το τέλος του αγώνα θα εξετάσουν δύο περιστατικά στα οποία εμπλέκεται ο Button: το πρώτο με τον Lewis Hamilton και εκείνο μετά την επανεκκίνηση που είχε την επαφή με τον Alonso που άφησε εκτός αγώνα τον Ισπανό.

Αποτελέσματα

Θ.   Οδηγός Ομάδα Διαφ. < > Γ.
1 J. Button MCLAREN 70
6
2 S. Vettel RED BULL 2.7
3
3 M. Webber RED BULL 13.8 11.1 3
4 M. Schumacher MERCEDES 14.2 0.3 4
5 V. Petrov RENAULT 20.3 6.1 2
6 F. Massa FERRARI 33.2 12.8 4
7 K. Kobayashi SAUBER 33.2
2
8 J. Alguersuari TORO ROSSO 35.9 2.6 3
9 R. Barrichello WILLIAMS 45.1 9.1 4
10 S. Buemi TORO ROSSO 47.0 1.9 4
11 N. Rosberg MERCEDES 50.4 3.3 4
12 P. de la Rosa SAUBER 63.6 13.1 2
13 V. Liuzzi HRT 1L 1L 3
14 N. Karthikeyan HRT 1L 7.5 2
15 J. D΄Ambrosio VIRGIN 1L 0.9 5
16 T. Glock VIRGIN 1L 0.3 2
17 J. Trulli LOTUS 1L 0.3 4
18 P. di Resta FORCE INDIA 3L 2L 4
19 P. Maldonado WILLIAMS 9L 6L 5
20 N. Heidfeld RENAULT 15L 6L 2
21 A. Sutil FORCE INDIA 21L 6L 5
22 F. Alonso FERRARI 34L 13L 3
23 H. Kovalainen LOTUS 42L 8L 2
24 L. Hamilton MCLAREN 63L 21L msfree

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου