Κυριακή 7 Νοεμβρίου 2010

GP Βραζιλίας: Τρεις νικητές στο Interlagos

Ο Vettel κέρδισε, ο Webber πήρε τη 2η θέση και ο Alonso άγγιξε τον τίτλο
Με άλλον ένα θρίαμβο της Red Bull ολοκληρώθηκε το Grand Prix Βραζιλίας. Ο Sebastian Vettel πήρε τη νίκη και ο Mark Webber συμπλήρωσε το εκπληκτικό -αν και κάπως αμήχανο-1-2, τερματίζοντας στη 2η θέση. Ο Fernando Alonso ήταν επίσης κερδισμένος καθώς με την 3η θέση παρέμεινε για τα καλά στην κορυφή της βαθμολογίας και στο κυνήγι του πρωταθλήματος, καθώς του αρκεί πλέον ένα βάθρο στον τελευταίο αγώνα για να εξασφαλίσει τον τίτλο. Ακολούθησαν οι Lewis Hamilton, Jenson Button, Nico Rosberg, Michael Schumacher, Nico Hulkenberg, Robert Kubica και Kamui Kobayashi.


Εκκίνηση

Τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στο grid με τον καιρό να είναι καλός και τη θερμοκρασία αυξημένη, ειδικά στην επιφάνεια της ασφάλτου που έφτανε στους 50 βαθμούς. Στη σχάρα πάντως στήθηκαν 23 και όχι 24 μονοθέσια καθώς η HRT του Christian Klien ακινητοποιήθηκε στο δρόμο προς το grid και ο Αυστριακός εκκίνησε από το pitlane. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα και οι δύο οδηγοί της πρώτης σειράς έκαναν καλή εκκίνηση αλλά στην πρώτη στροφή ο Sebastian Vettel ήταν αυτός που έστριψε πρώτος, μπροστά από τον Nico Hulkenberg που είχε την pole. Ο νεαρός Γερμανός έχασε και τη 2η θέση από τον Mark Webber λίγο αργότερα, ύστερα από ένα μικρό λάθος στην 3η στροφή.

Πιο πίσω ο Lerwis Hamilton έμεινε στην 4η θέση αλλά δέχτηκε μεγάλη πίεση από τον Fernando Alonso. Ο Βρετανός επίσης δεν απέφυγε το λάθος στο φρενάρισμα και είδε τον Ισπανό να τον περνάει για την 4η θέση. Ο Jenson Button κέρδισε μερικές θέσεις και ανέβηκε στην 9η αλλά την έχασε λίγο αργότερα από τον Michael Schumacher, ενώ ο Felipe Massa βρισκόταν στην 8η θέση.

Καθώς οι δύο Red Bull απομακρύνονταν στις δύο πρώτες θέσεις, ο Fernando Alonso παρέμενε εγκλωβισμένος πίσω από τον σαφώς πιο αργό Hulkenberg. Ο Ισπανός χρειάστηκε αρκετούς γύρους για να περάσει τη Williams και όταν τα κατάφερε οι Vettel και Webber είχαν ξεφύγει σχεδόν κατά 10 δευτερόλεπτα. Ο επόμενος που έμεινε κολλημένος πίσω από τον Hulkenberg ήταν ο Lewis Hamilton, ο οποίος όμως παρά την ικανότητά του στο προσπέρασμα δεν έβρισκε τρόπο να περάσει.

Pit stop

Στο 12ο γύρο του αγώνα άρχισαν οι αλλαγές ελαστικών, με τον Jenson Button να μπαίνει πρώτος στα pit. Στον επόμενο γύρο τον ακολούθησε ο Felipe Massa. Όμως, το μπουλόνι στον εμπρός δεξί τροχό του Βραζιλιάνο δεν βιδώθηκε καλά, κάτι που τον ανάγκασε να επιστρέψει στον επόμενο γύρο στα pit. Καταστροφή για τον αγώνα του Massa, που έπεσε στην τελευταία θέση.

Οι πρωτοπόροι έμειναν μερικούς γύρους ακόμα στην πίστα μέχρι τις δικές τους αλλαγές. Ο Lewis Hamilton μπήκε στον 21ο γύρο και βγήκε ακριβώς μπροστά από τον Button, ο οποίος στο μεταξύ είχε καταφέρει να κερδίσει αρκετές θέσεις. Στον 25ο γύρο μπήκε ο Fernando Alonso και στους δύο επόμενους ακολούθησαν διαδοχικά οι Vettel και Webber. Όλα πήγαν καλά και στα τρία pit stop και οι τρεις πρωτοπόροι βγήκαν στην πίστα με την ίδια σειρά και χωρίς να έχουν κάποιον μπροστά τους.

Πιο πίσω, ο Lewis Hamilton βρέθηκε πίσω από τον Kamui Kobayashi, τον οποίο όμως πέρασε στο τέλος της ευθείας ενώ ο Nico Rosberg εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι ο Michael Schumacher έχανε χρόνο πίσω από τον Adrian Sutil και βρέθηκε μετά το pit stop του μπροστά και από τους δύο. Ο poleman Nico Hulkenberg είχε πέσει στη 10η θέση μετά τα pit stop και δεχόταν την πίεση του Robert Kubica.

Όλα όσα συνέβαιναν πιο πίσω ελάχιστα έδειχναν να απασχολούν τους οδηγούς της Red Bull, που έκαναν δικό τους αγώνα στην κορυφή, με τον Alonso να βρίσκεται σχεδόν 20 δευτερόλεπτα πιο πίσω. Ο Vettel εξακολούθησε να προηγείται του Webber, ο οποίος προσπαθούσε να τον πλησιάσει - και έδειχνε να τα καταφέρνει.

Αυτοκίνητο Ασφαλείας

Η κατάσταση περιπλέχθηκε λίγο όταν οι Vettel και Webber έφτασαν πίσω από ένα τρενάκι 8 μονοθεσίων στα οποία έπρεπε να ρίξουν γύρο, αλλά δεν άλλαξε δραματικά. Οι δύο οδηγοί της Red Bull άρχισαν να τους περνούν διαδοχικά, με τη μεταξύ τους διαφορά να παραμένει λίγο-πολύ σταθερή. Στον 51ο γύρο όμως έγινε η ανατροπή. Ο Tonio Liuzzi έχασε τον έλεγχο της Force India στη 2η στροφή και χτύπησε στις μπαριέρες, με αποτέλεσμα το μονοθέσιό του να καταστραφεί και να βγει στην πίστα το Αυτοκίνητο Ασφαλείας.

Καθώς τα προσπεράσματα υπό το καθεστώς SC δεν επιτρέπονται, ανάμεσα στον Vettel, τον Webber και τον Alonso βρέθηκαν αρκετά μονοθέσια. Στη McLaren βρήκαν την ευκαιρία να βάλουν τους οδηγούς τους για άλλη μία αλλαγή ελαστικών, κάτι που έκανε και ο Nico Rosberg. Στη Mercedes όμως έκαναν ένα λάθος με τα ελαστικά που έβαλαν στο μονοθέσιό του και αναγκάστηκαν να τον ξανακαλέσουν.

Όταν το SC έφυγε από την πίστα ο Sebastian Vettel είχε το πλεονέκτημα καθώς είχε καθαρή πίστα μπροστά του τη στιγμή που οι Webber και Alonso είχαν να απαλλαγούν από τα πιο αργά μονοθέσια. Ο Γερμανός εκμεταλλεύτηκε αυτό το πλεονέκτημα με τον καλύτερο τρόπο, σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο και ανεβάζοντας τη διαφορά του από τον ομόσταβλό του στα 3 δευτερόλεπτα και από τον Ισπανό της Ferrari στα 8.

Οι τρεις πρώτοι στους επόμενους γύρους ακολούθησαν καταιγιστικό ρυθμό, ανταλλάσσοντας μεταξύ τους ταχύτερους γύρους. Ο Vettel έδειχνε άνετος στην πρώτη θέση ενώ ο Alonso ήταν αυτός που προσπαθούσε να πλησιάσει τον Webber και να τον απειλήσει για τη 2η θέση. Πιο πίσω δίνονταν συνεχείς μάχες καθώς οι διαφορές είχαν μηδενιστεί από το SC και πολλοί προσπαθούσαν να κερδίσουν θέσεις.

Ραντεβού στο Abu Dhabi

Παρά την προσπάθεια του Alonso, οι θέσεις των πρώτων δεν άλλαξαν μέχρι το τέλος και ο Sebastian Vettel πήρε την καρό σημαία, με τον Mark Webber να συμπληρώνει το 1-2 της Red Bull και τον Fernando Alonso να ανεβαίνει στο βάθρο. Ακολούθησαν οι Lewis Hamilton, Jenson Button, Nico Rosberg, Michael Schumacher, Nico Hulkenberg, Robert Kubica και Kamui Kobayashi.

Μετά το αποτέλεσμα αυτό στη Βραζιλία, ο Alonso παρέμεινε στην πρώτη θέση της βαθμολογίας και έχει 246 βαθμούς ενώ ο Webber μείωσε τη διαφορά στους 8, φτάνοντας στους 238 και ο Vettel ανέβηκε στην 3η θέση με 231. Ο Hamilton με 222 βαθμούς έχει ακόμα μαθηματικές ελπίδες ενώ ο Button έμεινε οριστικά εκτός μάχης. Η Red Bull εξασφάλισε το πρωτάθλημα κατασκευαστών καθώς έφτασε στους 469 βαθμούς με τη McLaren στη 2η θέση και τη Ferrari στην 3η.

Όλα πλέον θα κριθούν στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, στο Abu Dhabi, που θα διεξαχθεί την επόμενη εβδομάδα, το 3ήμερο 12-14 Νοεμβρίου.

http://www.msfree.gr/ms.php?id=17494

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου